Frågor inför köp av Nexus S

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av toblin, 2 mar 2011.

1. rymdraket

rymdraket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta OT. Någon som beställt från 3? La själv en beställning idag och är nyfiken på hur lång tid dom tar på sig med att skicka ut den.

2. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

http://www.handtec.co.uk/product.php/4083/google-nexus-s--sim-free-unlocked-

Här köpte jag min Milestone, bra sida lite billigare än expansys.com

Hur har det gått? Nexusen finns både hos Katshing och NetonNet men inte hos 3 än så länge..

3. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur stor skillnad är det på S-LCD och SAMOLED?

4. toblin

toblin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. rymdraket

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde den i torsdags (10/3). Har inte fått den än men det har ju vart helg nu så. Säljaren jag pratade med sa att dom hade den men inte fått ut den i butikerna. Han sa även att jag skulle få den kommande veckan. Men jag litar verkligen inte på 3s säljare. Hur som, jag hoppas den kommer imorgon. :P

6. nexusS

nexusS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Säljaren ljög för dig tror jag :) Jag var å hämtade ut min i en 3butik förra lördagen, å då var telefonen bara 3 dagar gammal, så de kan inte varit sant :)

7. rymdraket

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var det jag misstänkte också. Jag frågade faktiskt om jag kunde hämta ut den i en butik för att slippa väntetid. Men det var skönt att veta att dom har den iaf. Är väldigt trött på min 3GS nu, ska bli väldigt kul att testa något nytt.

8. rymdraket

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja då har man pratat med 3 igen. Beställde som tidigare nämnt en SNS i förra veckan. Igår på kvällen efter jobbet ringer jag kundtjänst och skulle be om kollinr till min beställning för att kunna följa den vägen hem. Fick då reda på att min beställning inte hade gått igenom pga något fel i systemet. Dom bad mig återkomma nästa dag (idag). Har nu precis pratat färdigt med dom och nu ska allt vara i sin ordning. Förövrigt så har dom vart väldigt hjälpsamma och trevliga så jag har inte kunnat vara sur. Men trist att man får vänta en vecka till. :P

9. nexusS

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Att du inte springer ner å hämtar en ny i en 3 butik, då har du ju den imorrn lixom :)

10. rymdraket

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag frågade senast jag pratade med dom om jag kunde göra så, då sa dom nej igen precis som första gången. Vet inte om det kan ha att göra med att jag förlänger abonnemanget för det ville dom inte göra nere i butiken heller.

11. nexusS

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq

Va fan, stå på dig! ;) Antagligen säger den du pratar med så för att den personen ska tjäna på ditt abb(de får ju bonus för nyteckning/förlängning)
    Det går alldeles utmärkt att förlänga i en 3butik, jag lovar :D

(Om du hade gått till affären och sagt att du ville förlänga ditt abb annars hade du sagt upp det, tror du inte de hade förlängt det då lixom) :)

12. Yakky

Yakky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

13. Ändråid

Ändråid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det är fler som läser detta och tänker att de måste importera då SAMOLED verkar så himla mycket bättre (när man läser jämförelser etc.) så kan jag säga att det faktiskt inte spelar någon roll. När du använder en Nexus S med LCD kommer du vara supernöjd. När du håller en SAMOLED och LCD bredvid varandra och jämför svärta och färger (som jag gjorde med flickvännens Galaxy S) så ser man tydligt att SAMOLED är bättre på vissa saker (kom dock ihåg att SAMOLED har ett synligt rutnät i färgerna som i alla fall jag stör mig på på flickvännens telefon). Men när man vänder blicken till sin underbara Nexus S så glömmer man skillnaderna på 10 sek., för skärmen är riktigt bra.

Tänk samtidigt på att garantiärenden blir enklare då du har ett svenskt företag att ha att göra med och slipper därmed skicka telefonen utomlands och hoppas att allt går bra. Mycket bekvämare. Jag beställde min via mobilgiganten om någon undrar.

14. tompe17

tompe17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller med om detta. Är mycket nöjd med min SLCD-skärm. Men när man lägger den bredvid en Galaxy S så ser man att svärtan är mycket bättre på SAMOLED-skärmen men inget man bryr sig om då man använder sin Nexus S med SLCD-skärm.

15. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Håller med. Även jag har SLCD och är sjuukt nöjd, helt underbar skärm ändå.

16. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Allvarligt, vem bryr sig så jäkla mycket om svärtan och färgerna ändå? Om vi ska ha våra mobiler för att kolla på underbara foton så kanske det snart är dags att implementera en projektor med världens finaste projektorduk eller något...

17. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: