Frågor och Funderingar + live genomgång 15/10

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 15 okt 2010.

  1. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Framfickan, bakfickan, innerfickan funkar men den är ju där hela tiden, är ju ingen liten mobiltelefon.

    Men det är kul att bara slita upp telefonen surfa in snabbto kolla någon trailer tex igår när jag skulle på bio... letade låttext till 99 luftbalonger... allt sådant är så mycket enklare nu.
     
  2. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ok, anledningen till frågan är ju att jag ska byta mobil och laptop innan påsken.... och då kan man smiska 2 flugor i en smäll.
    även om jag har svårt att tro att en tab ersätter laptop så är den smidigare att ha med sig och det positiva vore ju att slippa ha med sig data väskan hela tiden men ändå kunna använda till allt surfande som jag använder datorn till. och även slippa att varje gång man ska använda datorn ute behöva koppla in mobilen som 3g modem.

    men måste man ha en speciell väska till tabben så kan jag lika väl köpa en mini pc :D
     
  3. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    SGT ersätter tyvärr inte din laptop när det gäller att surfa, där gör Ipaden en betydligt bättre jobb. Att surfa någon längre stund på en SGT är en frustrerande upplevelse (i jämförelse). SGT är dock väldigt smidig i formatet och går absolut att ha i fickan om man inte har för tighta byxor, även om det buktar ut lite på byxorna...
     
  4. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ok tack!

    jag var och "tallade" lite på den idag... och typiskt mig s¨å växer det fram ett begär!

    men när jag pratade med försäljaren på tre´s butik så rådde han mig att vänta ca en månad och efter det skulle det dyka opp endel bra reklam erbjudanden för den :D
     
    Last edited: 31 okt 2010
  5. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man orkar vänta, då är ju SGTn old news och de har dykt upp nya gadgets som man vill ha... ;)
     
  6. shaddack

    shaddack Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad är det som gör SGT sämre än iPad att surfa på tycker du?
     
  7. 24-seven

    24-seven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flytet.

    Allt flyter snyggt och smidigt på Ipaden, när du scrollar, zoomar, skriver text i dialogboxar et.c.

    Även om man byter till Dolphin HD (som är den browser som fungerar bäst på Taben) är man aldrig i närheten av samma flyt.

    Ipadens större skärm, dessutom i ett (för surfande) lämpligare format är en viktig del också.