Diskussion: Frågor och svar!

Diskussion i 'Xperia P' startad av chuck norris, 30 maj 2012.

1. DaLundh

DaLundh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

För egen del så är flytet bra mellan hemskärmar, i appar, programmenyn etc. Något lagg kan förekomma minuten efter upp-/omstart, men ingenting efter det. Senaste uppdateringen ".184" förbättrade det ytterligare enligt min mening och eftersom luren fortfarande kör 2.3.7 så är är klart godkänt.

2. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Okej, kul att höra. Anses ICS generellt mer eller mindre lättdrivet än äldre Android-versioner?

3. Thorped

Thorped Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur gör man så ett ord som man t ex skriver i meddelanden understryks när man klickar på "backspace"? Saknar den här funktionen nått enormt, men i vissa program funkar den, dock funkar aldrig "shift" när man understryker ett ord, vilket betyder att man behöver radera hela ordet om man missade stor bokstav i början.

Saknar i allmänhet möjligheten att mixtra med inställningarna, hade hoppats på mer från den här telefonen.

NFC-taggarna är jag lite konfunderad över, kan man inte få dom att sätta på funktionen första gången och återställa av andra? :ehm:

Last edited: 31 aug 2012
  4. Motegi

Motegi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad hände med muteknappen efter ics uppdateringen :(? Nu måste man ju låsa upp och börja fippla om man vill stänga av ljudet. Eller finns det något knep jag missat?

5. K1M

K1M Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

På Arc kunde jag ha flyplansläge aktiverat och sen dra i gång wifi. Så jag kunde surfa på flyget som har wifi. Men får det inte att fungera på P. Är det möjligt?

6. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Går utmärkt på min...iaf genom snabbinställnings-widgeten
    Slå på Flygplansläge, sen är det bara aktivera wifi igen

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

7. satans lur

satans lur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tryck en gång på power-knappen för att visa låsskärmen, sen håller du inne power-knappen en lite längre stund o får då fram flera alternativ (flygplansläge, stänga av mobilen, ljudlöst eller ljudlöst + vibration). Så du behöver inte låsa upp!

PolliSoft och Motegi gillar detta.
  8. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kan man låsa upp Xperia P bunden till 3? Någon sajt som ger pålitliga koder?

Under även lite om 3D-prestanda. Vad får den i Nenamark med ics?

9. therapist

therapist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

10. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det är ju bra. Jag får 25-30 med min galaxy s beroende på om jag överklockar.

Men detta med upplåsning. Någon som låst upp via en sajt? Funderar på en men den är låst till 3. Så skulle uppskatta svar.

11. plattis

plattis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att köpa mig en xp eller en arc s. Hur är det med batteritiden hos xp? Läste att den inte skulle klara en hel dag. Stämmer detta? Beror naturligtvis på hur intensivt den används, men om någon har erfarenhet av båda vore det intressant.

12. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Hade en vanlig arc innan och batteritiden är rätt lika. Får ladda båda två varje natt och använder min telefon rätt frekvent. Så väljer du mellan dom två är valet rätt givet. Satsa på P istället för arc!

Skickat från min Xperia P

13. Jelzin

Jelzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har nu haft min XP i ca 10 timmar, varav 6 av dom är effektiv "pill-tid". Uppgraderade omedelbart till ICS och än så länge är jag nöjd med telefonen.

En undran bara. Tog Sony bort de ganska läckra egendesignade rörliga bakgrundsbilderna i och med uppgraderingen till ICS?

Kanske är blind men jag kan inte finna dom alls.

14. trollfager

trollfager Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De rörliga bakgrundsbilderna finns kvar, välj bakgrund (inte tema) och sedan Levande Bakgrundsbilder

15. Jelzin

Jelzin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fast jag hittar inte Sonys egna levande bakgrundsbilder längre. Dom som ser ut som någon grafisk virvel och som fanns i ett par olika färger. Vet du vilka jag menar?

16. HenZa92

HenZa92 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta om jag avbryter här men har ett litet problem me min nyinköpta Xperia P ..
    Det är så att jag inte får kontakt med internet om jag inte har roamingen på.. och även om jag har roamingen avstängd så står det ett "R" ovanför hörbarhetsstolparna..
    Jag hade aldrig Roamingen på på min gamla HTC och då fungera ändå internet som det skulle..
    Tacksam för svar om varför det är såhär och hur jag kan få "problemet" åtgärdat.
    MVH

17. Danne...

Danne... Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tror du är ansluten till fel operatör, därav R-et ovan stolparna och att Data över roaming måste vara aktiverat
    Inställninger/Mer.../Mobila nätverk/Nätverksoperatörer
    Välj korrekt där

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

HenZa92 gillar detta.
  18. HenZa92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har valt rätt operatör och har det inställt på "manuel" och om jag bara har "data" aktiverat så fungerar inte internet utan jag måste också kryssa i Roaming,vilket jag inte måste med min gamla HTC..
    Men när jag är ansluten med wifi så försvinner R-et..
    Men sen så undrar jag om det har någon betydelse om roaming är aktiverat,drar det mer batteri m.m? ( jag inbillar mig iaf att det drar mer batteri men.. )

19. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Så länge R syns så är du fortfarane inte uppkopplad mot din egen opperatör oavsett vad du valt manuellt (din telefon får inte kotakt med din operatörs nät heltbenkelt). Det påverar inte batteritiden, men kan påverka din mobilräkning negativt. Exakt varför det blivit så för dig kan jag dock inte svara på, men kontakta din operatör alt. Sony support om ingen här har något bra tips.

HenZa92 gillar detta.
  20. HenZa92

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu då jag steg upp på morgonen och satte på internetdata på telefonen så försvann R'et efter en liten stund.. Så de löste sig av sig själv tydligen.
    Är ytterst tacksam för alla svar som jag fick här,tack ! :)