Frågor om din data (mobilsurf)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 6 januari 2013.

1. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo jag vet det, men tänk summan utav båda svaren. Vad är pris skillnaden på säg att du betalar för 10 gb eller 5?

2. Droid55

Droid55 Guest

Vet inte prisskillnaden men jag står mellan teckna 3Surf Max i 24 mån eller invänta ett bättre 3Fastpris. De firar ju tioårsjubileum så jag förväntar mig inget annat än ett bra erbjudande på 3Fastpris.

Blir det 3Total så blir det ju 10GB oavsett men det kan ju bli mindre också (även om jag inte tror det då detta året måste vara bättre) men det kan ju bli mindre data i förmån till ett ännu lägre pris också. Frågan är om ett lägre pris och mindre data egentligen passar mig bättre om jag ändå inte kommer upp i 10GB data.

3. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag förstår :) annars kan du ju köra på mindre data och få ett lägre pris så testar du 1 eller 2 månader, då ser du ju om det blir över eller att du behöver mera. Du kan ju alltid byta upp dig vid ett senare tillfälle? Det tror jag inte tre har några problem med eftersom de får in mer pengar antagligen.

4. Droid55

Droid55 Guest

Osäker om de går med på att byta abonnemang även om det innebär mer pengar för dem. Vet en kille som har 3Surf Max för 299 kr/mån men han fick inte byta till 3Total för 349 kr/mån. Därför vill jag gärna göra rätt från början.

5. Quarzi

Quarzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Galaxy S4
    Jag använder mobilen som hotspot istället för mobilt internet eller via telefonledningen.
    Jag har Universal Telecom som kostar mig 57:- i månaden och får då fri surf i 1mbit.

I slutet av varje månad brukar jag ligga på ca 25-30gb varav ca 7-10gb är surfande i mobilen, youtube, facebook och sånt. Det blir kanske 2 timmar sånt om dagen. Resten är det datorn som använder upp.