Frågor om setup utav P20 pro, ny android användare.

Diskussion i 'P20-serien' startad av Mikeyland, 26 apr 2018.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 599
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Registrera dig i Hicare, så får du 3 månaders skärmgaranti, dvs även om du har sönder skärmen så lagar Huawei det gratis 1 gång

Mikeyland gillar detta.
  2. Borg

Borg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Här är en enkel guide till de mest grundläggande grejerna som Nova kan göra för dig, men ur mitt perspektiv är de viktigaste för att jag ska trivas följande:
    1. Gestures - svep och nyp i skärmen på olika sätt för att aktivera appar, kommandon etc.
    2. Icon grid - ställ in ikonstorlekar hur många ikoner du kan fylla din skärm med för en "tightare" upplevese, jag tycker att stock ikoner är så löjligt stora.
    3. Swipe icons - en appikon kan ha två funktioner, har du t ex. två webbläsare kan du aktivera den ena genom att trycka på ikonen och den andra genom att dra uppåt på samma ikon
    4. Enklare att välja ikonteman
    5. Nova widgets - lägg till widgets med ikonstorlek på skärmen med customfunktioner som ligger inbäddade i dina appar - du kan tex göra en widget för att skriva ett nytt mail utan att behöva öppna mailappen.
    6. Du kan ha obegränsat antal sidor i din "dock" (ikonraden längst ner) och dessutom koppla en searchbar eller widget till den.
    7. Sist men inte minst - full integration med Seasme Shortcuts (kostar pengar men är fantastiskt) - Nova Launcher With Sesame Shortcuts is Pretty Sweet

bernard och Mikeyland gillar detta.
  3. Mikeyland

Mikeyland Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Vad gör dessa "appar" och är det något att ha? ligger under notifications management.
    Jag har nämligen kikat på alla notifications och allt är ju "on" som standard och då piper det hela tiden.

Basic Daydreams
    com.android.wallpaperbackup
    com.ebay.carrier
    digtial headset
    partnernetflixactivation

Sen undrar jag ifall man kan ändra email pushen ? Så den inte hela tiden scannar om mail (OM det nu tar batteri? annars kan den gott och väl köra på. Använder Gmail.

Finns det några andra "batteri" sparande funktioner att göra? Stänga av sånt som bara suger batteri i onödan.

/Virrig ny användare :D

4. Borg

Borg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ändra till mörka menyer och sätt på "smart" skärmupplösning då ändrar telefonen automatiskt till en lägre upplösning i appar som ändå inte kan utnyttja den fulla. Båda inställningarna finns i under batteri i inställningar.

Mikeyland gillar detta.
  5. Mikeyland

Mikeyland Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Tackar! Fixat ;).... har börjat lära mig själva telefonen nu! Måste bara lära mig kameran nu ;)

Cocacolisten gillar detta.