Frågor som inte kräver en egen tråd

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av znapie, 11 jan 2011.

1. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Är det likadant idag? Det där med att han laddar ner appar är en feature, inget problem :) Går att stänga av sync av "applista" till Google genom Säkerhetsinställningar. Tanken är att när man byter telefon så ska alla appar automagiskt även följa med till den nya telefonen.

Har man en rom med root använder man ofta ett backupprogram (tex Titanium Backup). När man "formaterar" operativet återställer man då alla sina appar med inställningar och SEN syncar mot Google. Då slipper man Googles försök att bara återställa apparna.

Att telefonen är seg när den installerar 13 appar samtidigt är... ingenting konstigt :) Är det likadant idag som sagt?

Om du vill, lås upp bootloadern och testa igen. Lägg därefter ev in en rootad rom. När du låser upp bootloadern försvinner/nollställs ALLT på hela telefonen (även sdcard). Därefter borde stock-operativet fungera som det ska.
    När bootloader är upplåst är flashning av roms/kernels en mycket smal sak.

2. PhilipG

PhilipG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just nu står det att den tankar ner 259 appar & kan inte få bort lock screen av någon anledning. Börjar bli riktigt trött på detta nu xd. Men har ingen möjlighet alls att göra något just nu, kanske bara låta dessa jävla nedladdningar bli färdiga eller?:)

3. PhilipG

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter ännu en recovery där jag körde om det till factory inställningar så funkar den igen! Valde nu att inte synca telefonen efter Google kontots information.

Tack för all svar igen, gjorde så jag slapp lägga ut onödiga pengar :)

4. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Det är lugnt. Skulle dock råda dig till att överväga sync igen dock... gärna när du sitter på Wifi.

Bra att det löste sig! Innan du lägger in massa appar igen kanske du ska överväga att låsa upp bootloadern. Allting försvinner då som sagt och det är väl bra att göra när du inte har så mycket kvar. Du kan fortfarande köra orotat, omoddat, o-allting när du låst upp bootloadern. Det är bara bekvämt att ha det gjort. Du lär ju göra det snart ändå menar jag :)

5. PhilipG

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur låser man upp denna kära bootloadern då? :)

6. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Läs guiden i min signatur. Väldigt lättförståelig. Har du problem med USB-drivarna kan du med fördel installera PDANet (PdaNet -- USB Tether/Bluetooth DUN for Android) för att få ett par andra, i övrigt bör det vara rätt straight forward.

Testa att skriva "fastboot" och "adb" i ett CMD-fönster. En massa info ska komma upp. När telefonen står i fastboot-läge ska "fastboot devices" ge din telefons unika serienr, som även står i telefonens display. Fungerar detta är du good to go.

Kom bara ihåg att allting försvinner, även SD-kortet (bilder, filmer, musik etc).

7. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Någon som vet om det finns några fodral för våra älskade Nexusar?

8. pingo

pingo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Silikonfodral finns på Kjell&Co för 99 kr. Har du det och ett displayskydd så täcker det telefonen rätt bra.

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    den som vill köpa silikonskydd kan ju få göra det av mig :P, jag köper ifrån ebay, o så får ni betala typ, en 10a i frakt, typ, 20-30 kr ^^

10. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack för svaren, men jag är på jakt efter en "pouch" till telefonen. :)

11. PhilipG

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Amazon är din vän där, hitta ett skitsnyggt fodral med plånbok för 149 (inkl. frakt från china)

12. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Köpte en neopren-ficka till min innan jag ens fick telefonen. Gick på $1.99, typ 15kr inklusive frakt från kina.

Kan leta upp den, men sök på Neprene nexus s eller så på Ebay så får du upp det. Betala med Paypal (kort) och du är safe. Får du inget efter 3v har du bara förlorat 15kr, men de brukar mig veterligen alltid komma fram.

13. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

jag har en pouch som jag beställde till min Blade, aldrig använd. Kollade lite på deras dimensioner och det verkar inte skilja så väldans mycket iom att det var lite marginaler för Bladen i "påsen". Hör av dig på PM så kan jag skicka bilder!

14. juiceefin

juiceefin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt första inlägg på forumet. Jag har haft min Nexus i knappt en månad. Upprepade gånger har samtal brutits mitt i. Jag vet inte om det beror på att det kan vara ett måndagsexemplar jag fått i min hand eller om man lätt kommer åt "avsluta-knappen" utan att tänka på det eller vad det kan vara. Är det någon som har samma problem? Hur får jag bukt på det?

15. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

För att utesluta att samtalen bryts på grund av att du råkar komma åt lägg på-knappen kan du alltid prova att låsa skärmen under dina samtal (av- och påstängningsknappen för att låsa respektive låsa upp).

16. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tyvärr, jag beställde en Androidpouch från Ebay.
    Tack för erbjudandet.

17. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Vad har du för version? Meny --> Inställningar --> Om telefonen, längst ner.

18. juiceefin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Ska testa detta och se om det kan vara orsaken. :)

19. juiceefin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Version
    GRJ22

20. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Då är det ett fel på proximity sensorn för när man har telefonen nära ansiktet så ska det inte gå att trycka på något.