Frågor som inte kräver en ny tråd!

Diskussion i 'Samsung' startad av Nagarebozhi, 13 nov 2011.

1. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja, den stöder HDMI, men man måste köpa en separat adapter.
    Är för övrigt riktigt nöjd med min TAB 10.1.

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Galaxy Tab alla dar i veckan.
    - Bättre skärm
    - Bättre ljud
    - tunnare/Lättare = skönare att hålla i.

3. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Vill du har en platta vars webbläsare ständigt kraschar från ett företag som skickar med en massa bloatware som inte går att avinstallera (från Bonniers) och som i princip inte har någon support att tala om, ja: då är Galaxy Tab något för dig. Vill du dessutom inte ha några uppdateringar så är det klockrent.

4. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    som kommer försvinna iom 4.0 sälj din platta och gå vidare, alltid ska det vara gnäll spelar ingen roll om du har Sony, htc, samsung, Motorola är lika mycket gnäll var du än vänder dig!

Sent from my X10i using Tapatalk

5. 900ssie

900ssie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Kan man räkna med att det kommer ICS till Tabarna eller finns det något som talar mot det?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det kommer ICS till tab 10.1
    Va väll någon bekräftning av samsung, kommer inte ihåg exakt men någon som har koll på ett kan kanske länka till en bekräftelse..?

7. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Frågan handlade inte om mig eller mitt gnäll. Jag svarade på en forummedlems fråga. Du får givetvis raljera så mycket du vill över mitt svar. Men om du istället vill hjälpa den frågande så tror jag det är föga fruktbart. On topic, tack!

Samsung Galaxy Tab 10.1 är en ganska medioker platta som hade varit prisvärd om den kostat SEK 2.500. Allt jag nämnde tidigare om bristen på information om allting rörande plattan från Samsung stämmer. Likaså att stock-webbläsaren ger en surfupplevelse som är sämre än min gamla iMac G3. Att Samsung valt att ge oss en uppdatering som tvingar på oss en massa oönskade program från Bonnierskoncernen (som inte går att radera utan att roota plattan) är oförlåtligt. Det är skamligt. Den som försvarar det är inte klok.

8. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Säger bara att du är sorglig!

Samsung som ALLA andra är sega med uppdateringar, men GT10.1 är prisvärd och en utav de bästa på marknaden och att det finns program som inte går att avinstallera kommer försvinna när uppdateringen till 4.0 kommer och webbläsare är en smak sak och trivs man inte med stock så finns det ett stort urval på market att välja emellan.

Kan göra en jämförelse, jag har 10.1 och tjejen har ipad2 och bildkvalitén på min tab slår hennes ipad med häst längder, min webb-upplevelse slår hennes. Och återigen till detta med förinstallerade applikationer finns hos ALLA, ta Sony Ericsson de har förinstallerade appar, tar du operatör låsta saker så får du blootweare på telefonen/surfplattan så spelar ingen roll vart man vänder sig så är det alltid gnäll hos en liten skara vart du än vänder dig. Så enligt mig gör du ett bra köp om du väljer 10.1

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

9. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Inga personangrepp; det visar på en intellektuell brist. On topic, än en gång, tack.

Det går ju inte att hänvisa till något som inte finns. Android 4.0 finns inte till plattan och Samsung kan inte ge besked om det kommer överhuvudtaget. Det är en del av problemet. Det är sorgligt.

10. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

11. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

12. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men var det inte nån fransk samsung typ som sa att ICS kommer till tab..?

13. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jo...:o

Allvarligt talat så vet vi ju ingenting. Jag menar att det finns en massa rykten, men att detta är precis: rykten. Samsungs tystnad finner jag jobbig.

Vi kan alltid hoppas. Men om det tar så lång tid att få 3.2 som det gör så lär jag hinna fylla sjuttio innan 4.0 kommer.

14. Andreas527

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Håller med om att det är dålig kommunikation. Gällar alla tillverkare. Med dagens alla sätt att nå ut till den stora massa så vore det ganska lätt att delge info till sina kunder så man slipper alla rykten.

När Gingerbread släpptes så tog det ca 6 månader för Samsung att få ut den till Galaxy Tab 7". Så tror att man får vänta tills våren/sommaren 2012 innan vi ser ICS.

pjw gillar detta.
  15. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    det är inget personangrepp är en åsikt, och din källa inte så trovärdig så låt mig små le.

http://www.slashgear.com/samsung-android-4-0-ics-updates-in-2012-reportedly-detailed-28191699/

Swedroid har även rapporterat om detta, det är fortfarande inte officiellt men tror inte vi behöver vara oroliga.

16. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nåja, en åsikt kan också vara såpass oartig att man framställer sig själv som en ociviliserad jubelidiot. Det gäller säkert inte dig. Du är säkert bara hastig med tangentbordet.
    On topic: Jag vet inget och du vet inget och Samsung säger inget. Jag vill fortfarande hävda att min Galaxy Tab är marginellt jämbördig med polarens iPad 2, den är betydligt bättre än min Archos 101, men bara något vassare än min "Woopad" (som ju var betydligt billigare...). En Galaxy Tab 10.1 är inte värd över 5.000 spänn. Kan man hitta den på Blocket för ett par tusenlappar mindre så kan det vara en ok affär, men inte annars. Själv gillar jag digitala leksaker och var ju tvungen att testa.

Själv hoppas jag på en snar uppdatering till 3.2 och senare till 4.0. Men jag tror det dröjer. Tyvärr. Jag litar inte på Samsung. Asus har betydligt bättre support. De har ju till och med support-folk här på forumet. Rådet kanske är att köpa en surfplatta från Asus. Då slipper man dessutom dyra adaptrar för Usb osv.

PS. Det heter "småle" och inte "små le". Ungefär som att sjuk sköterska inte är samma sak som sjuksköterska. DS.

Last edited: 10 dec 2011
  17. Nagarebozhi

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    5000 Hm jag ger bara 3600kr för min från Telia :) 150kr i månaden i 24månader

Och du har aldrig hört talas om autokorrigering?

Du är säkert en trevlig prick i vanliga fall men avskyr folk som gnäller på allting, är väl något som växt fram under tiden i X10 forumet. Men gnäll får fram det värsta i mig! Men slut med det nu året till topic!

18. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag gav SEK 5.500 för min 3g på Siba. Dessutom har jag köpt till adapterpaketet för usb och sd-kort. Det är dyrt och jag skulle nog inte gjort samma köp idag. Om jag betalar så mycket vill jag ha en webbläsare som funkar (stock!) och mer information från Samsung.

Sorry att jag framställt mig som så gnällig. Jag blir bara förbannad då jag känner mig lurad. Jag är från och med nu övertygad om att du är en trevlig prick! :)

19. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Det slipper du dock bara om du har t-bordsdockan till Transformern, annars är det
    USB- adapter som gäller där också. Däremot slipper du HDMI-adaptern.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

20. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

När min platta når kritisk batterinivå (15%) så tänder den skärmen och plingar till. Känns som att den inte släcker skärmen själv. Fler som upplever samma problem.

(Batteritiden är iofs fantastisk, så det händer ju ungefär var femte-sjätte dag)