1. Precis som den andra har sagt använd home-knappen (håll den inne).
2. Du kan ta bort en app på ett enklare sätt än de som har beskrivigts hittills i tråden. Om du går till där du har genvägen, håll inne fingret på ikonen, dra den till papperskorgen (håll fortfarande inne) efter ännu en eller två sekunder så kommer texten ”Släpp för att avinstallera” eller något åt de hållet. Släpp nu och avinstallationen startar.
3. Dålig Wifi-mottagning hade jag också med min D-link hemma. Jag fixade detta genom att tanka ner Wifi Analyzer ifrån Market. Väl installerat så sökte jag av mitt område och såg att andra grannar låg på samma frekvens som mig. Jag hade problem med både dålig mottagning och nedkopplingar hejsvejs lite då och då. Wifi är designat för att fungera mellan kanal 1 – 13, när man bygger antenner så gör man de mest optimala precis i mitten av frekvensbandet eftersom de går inte ha en antenn för varje kanal. Så bäst räckvidd och signal lär du få precis i mitten av alla kanaler säg kanal 6, kanal 7 där runt. Jag är gammal radioamatör så jag har skaplig koll. 
I just mitt fall så försvann alla problem vid kanal 4 eftersom alla andra kanaler va de fullt hus på.
Tips 1. Om du trycker på Home (håll inne) och sedan snabbt som satan trycker på Power-knappen så tar du en bild av vad du ser för stunden. Mycket användbart om man surfar in på en sida och gillar något där och vill skicka de vidare till en kompis men man orkar inte skicka hela sidan. Eller om man vill visa något kul ifrån en chattlogg. Finns många gånger då man vill visa något men inte kan. Du hittar de tagna bilderna inne i Galleri-appen i mappen Screencaptures.
Tips 2. Om du vill spara lite pengar på tillbehör och grejer så rekommenderar jag att du köper av Dealextreme.com eller liknande kina outlet. Du har inga fraktkostnader och exempelvis ett helt okej skydd för mobilen kostar 13spänn inkl frakt hem till din dörr (lol?), helt sant! Du kan även köpa USB adapter här som tillåter dig att läsa av USB-minnen och andra usbtillbehör direkt i telefonen. Exempelvis koppla en mus till din telefon 
Tips 3. Läs forumet här och absorbera de som intresserar dig.
Tips 4. Om någon annan iphone-användare läser forumtråden så skulle jag rekommendera er att fråga i ett iphone forum också. Vi är knappst helt opartiska på SweDROID
Last edited: 1 september 2011