Samsung Galaxy Note presenteras på IFA – hybrid mellan smartphone och tablet | Swedroid
Enligt artikeln ovan från just swedriod så verkar det ju tyvärr som att den är just Pentile. Men men, som sagt, lär nog inte vara några problem ändå med 285ppi.
Har dock för mig att jag läste för ett tag sen att samsung skulle kunna göra amoled-skärmar med över 300ppi i nya fabriken! Och då tror jag inte att det var tal om pentile, utan det var nog BGR som gällde. Hittar inte artikeln dock, så ta det med en nypa salt. Kan vara lite drömmar involverade också!
edit: Hittade den artikeln jag läst i... (de två artiklarna hör ihop)
"The only type of display that fits this description is the Super AMOLED Plus, which will be moved from Fine-Metal-Mask (FMM) production technology to laser-induced thermal imaging (LITI). LITI is much cheaper than FMM, and allows for Retina Display pixel densities of more than 300ppi, whereas FMM has printing accuracy up to 15 micrometers, which is enough for the WVGA resolution on the Samsung Galaxy S II, but not much further."
Apple-Samsung lawsuit a battle over Samsung Galaxy S3 and the iPhone 5, both slated for fall release
Samsung's shiny new OLED display factory opens for business
edit2: Men att gå till en upplösning som 1024x600 skulle vara helt möjligt med en sån teknik, då ligger ppi´n på "endast" 275 (räknat på en 4,3tums-display alltså). Och det, min vän, skulle få det att tåras i ögonen av lycka! =P
Click to expand...