Diskussion: Från IP4 till SGS2

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by GradioZ, Aug 27, 2011.

1. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Samsung Galaxy Note presenteras på IFA – hybrid mellan smartphone och tablet | Swedroid
    Enligt artikeln ovan från just swedriod så verkar det ju tyvärr som att den är just Pentile. Men men, som sagt, lär nog inte vara några problem ändå med 285ppi.
    Har dock för mig att jag läste för ett tag sen att samsung skulle kunna göra amoled-skärmar med över 300ppi i nya fabriken! Och då tror jag inte att det var tal om pentile, utan det var nog BGR som gällde. Hittar inte artikeln dock, så ta det med en nypa salt. Kan vara lite drömmar involverade också! :innocent:

edit: Hittade den artikeln jag läst i... (de två artiklarna hör ihop)
    "The only type of display that fits this description is the Super AMOLED Plus, which will be moved from Fine-Metal-Mask (FMM) production technology to laser-induced thermal imaging (LITI). LITI is much cheaper than FMM, and allows for Retina Display pixel densities of more than 300ppi, whereas FMM has printing accuracy up to 15 micrometers, which is enough for the WVGA resolution on the Samsung Galaxy S II, but not much further."
    http://www.phonearena.com/news/Appl...iPhone-5-both-slated-for-fall-release_id18446
    http://www.phonearena.com/news/Samsungs-shiny-new-OLED-display-factory-opens-for-business_id19213

edit2: Men att gå till en upplösning som 1024x600 skulle vara helt möjligt med en sån teknik, då ligger ppi´n på "endast" 275 (räknat på en 4,3tums-display alltså). Och det, min vän, skulle få det att tåras i ögonen av lycka! =P

Last edited: Sep 2, 2011
    twisted1 likes this.
  2. petu

petu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittade IP. Ska testa wifi analyzer igen nu.

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Fabriken var färdigställd i slutet av maj, då borde det inte vara jättelänge kvar tills iaf prototyper börjar dyka upp med paneler tillverkade med den nya bättre tekniken.

Var just detta jag syftade på utan att jag visste det typ :P När dom får fart på masstillverkningen med den nya tekniken så kommer säkerligen högre DPI dyka upp.

Säger bara en sak, OH YES!! :)

Tråget likes this.
  4. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Grym!!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

den blir ännu grymmare med den köpta versionen då man kan ställa in den precis som man vill:)

blir förvånad att inte fler använder den som multitask app.

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har någon testat att läsa längre texter, tex e-böcker i epub pch pdf-format på iPhone 4 och SGS 2? Upplever ni någon skillnad?