från Liquid till Nexus

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Ogglord, Feb 7, 2010.

1. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men du räknar pixmania, snälla nån, sveriges sämsta sida typ. Vet ingen som handlar därifrån.

Mycket väl åka fast? Visa en person som åkt fast via borderlinx är du snäll, en, det räcker med en, en enda!

Borderlinx skaffar dig en fejkadress hos dom, du beställer den via USA, till dom och sedan till Sverige.

Ifall du kan göra så med Liquiden så varsågod, jag räknar på billigaste och lättaste införskaffningssätt.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Borderlinx är ju typ världens sämsta sida. Typ.

Sluta virra in dig i personliga åsikter. Det finns massvis som gillar Pixmania och att beställa där ifrån. Min Liquid kommer ifrån Expansys.

Du kan inte heller tycka att det är ENKLAST att beställa med fejkadadress och sedan eventuellt behöva betala 25% i moms.

Så länge det inte går att beställa Nexus till ditt påstådda pris genom en sida som tillåtet levererar till Sverige går det inte riktigt att jämföra. Plus att vi är tillbaka i ruta ett. Varför är Nexusen värd dubbla pengarna? Har fortfarande inte riktigt förstått det.

3. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Borderlinx, världens sämsta sida?

Jag har aldrig handlat ifrån Pixmania, har ingen personlig åsikt om dom, det är ett fakta att de suger.

Du har ju faktiskt ingen aning om vad du snackar om, då det rör sig om 17,5% i UK, och ingen har blivit tvungen att skatta än.

Varför får vi inte göra den jämförelsen? Folk köper sina Liquid för runt 3500, de senaste köpen av Nexusen har landat sub 5k, runt 4500. Ser inget fel i att jämföra.

Men ni får jämföra hur ni vill, jag lurade på en Liquid ett tag, men 1000 spänn till för en Nexus gjorde valet ytterst enkelt.

Värd dubbla pengarna? 3500 vs 5 - 5,5k skulle jag säga. Bättre skärm, fler roms, orörd version av android såvitt jag vet. Mer ram var det också va? 1ghz istället för 750 eller vad de klockat ner den till.

edit: Tror du får kolla prisjakt och de omdömen Pixmania har fått. 1or, tiorna de fått kommer ifrån webbutiksutfrågning, lol, kan lika gärna vara fejk.

Last edited: Feb 11, 2010
  4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Liquiden har fler roms än vad nexusen har. samma cpu. visst mer ram.
    Och du kan definitivt jämföra med en Skattad nexus för du är skyldig att betala skatt. Du kan inte göra jämförelse där du lurar dig undan skatten.

Men alltför många å även jag hänger upp sig på en siffra och i det här fallet 2.1 och bara blint intalar sig att det måste man för det är ju mer än 1.6.
    Få kan säga den verkliga fördelen med 2.1 och vad som blir bättre.

5. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma processor ja, men den är nerklockad på Acern, även om jag hört att endel ifrån Expansys varit uppklockade.

Liquid för 3500 eller Nexus för 4500, ingen kan väl säga att det är ett svårt val direkt?

Sen rent kvalité och utseendemässigt spelar ju nexusen i en annan division, men det ger ju också ett högre pris.

Vaddå lurar sig undan skatt? Ifall du helt ovetande köper via Borderlinx och slipper betala skatt, vari ligger problemet?

6. goa200

MINA ENHETER

tror nog inte du kan säga helt ovetande, du vet ju och har svårt och tro att det är inte din skyldighet att ta reda på gällande skatteregler

7. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

"International shipping policy

By completing this purchase you agree to take title of the phone, to allow HTC to designate a courier to bring the phone through customs, to complete paperwork in your name, and to pay all duties and taxes on your behalf. You will be responsible for payment of all VAT, customs and duties upon delivery of the item."

Ingen har fått något krav på VAT än, alltså borde det vara så att man slipper. Men det kan visa sig att i slutet på månaden eller nästa månad så kommer det ett brev. Men tolkar man den där texten som mig så borde det inte ske. Vaddå min skyldighet? Ska jag springa omkring och fråga vart jag betalar in mina 17,5% eller vad menar du?

8. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har beställt från google.com/phone via borderlinx, än så länge är kostnaden uppe i $558 ~ 4200kr. Det kommer bli några hundralapper till borderlinx. Men de flesta slipper tull, ta i trä!

9. Ogglord

Ogglord Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var inte meningen att reta upp folk som är nöjda med sin Liquid. Jag har bara onormalt höga krav. En student har råd med detta bara man prioriterar och jobbar lite extra

10. goa200

MINA ENHETER

Vad den texten säger är att borderline fråntar sig allt ansvar vad gäller skatt och andra pålägg och att det är DITT ansvar.
    Det åligger självklart dig att ta reda på gällande skatteregler. Det godkänner du tillochmed när du beställer via borderline.

11. goa200

MINA ENHETER

Exakt dem flesta SLIPPER tull. slipper är helt klart det rätta ordet i sammanhanget. personligen bryr jag mig inte. jag sitter inte här o hoppas på att någon ska åka fast. I grund och botten är vi alla androidfantaster

12. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns inget som säger det i den texten. Det som jag menar är att ifall de som beställt via borderline inte nu fått skatta så slipper de troligen det. Sedan tar inte borderline emot brev heller, så utskick som senare blivit pålagda med VAT-avgift kan inte vidarbefodras.

Jag kan skattereglerna, so? Jag ser inte vart du vill komma. Folk har beställt via borderlinx, mig veterligen har ingen skattat. Ifall du får efterkrav på skatt så betalar du såklart, kom till din poäng är du snäll.

13. goa200

MINA ENHETER

min poäng är att du kan mkt väl jämföra den totala förväntande kostnaden telefoner emellan. Det är alltid bättre att jämföra den förväntande kostnaden istället för vad du kanske med lite tur kan få betala. du ålägger dig ju att betala eventuella kostnader när du väl fått mobilen.

14. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ifall 0% av de beställande genom borderlinx inte har betalat vat så skulle jag inte kalla det för lite tur utan jag skulle faktiskt bli förvånad ifall jag blev tvungen att betala.

Jag utgår ifrån att jag totalt kommer att få betala 4500 för min telefon, 150spänn för laddare då, så säg 4700 för att vara snäll då :) Med frakt hem till dörren och 4gb i minne.

Jag förstår ditt tänk, men just därför att de VAT-betalande genom borderlinx mig veterligen ligger på 0% så blir ju den förväntade kostnaden faktiskt utan vat.

15. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Nu tycker jag ni får lugna ner er lite.. Vi gick ju igenom det här på förra sidan!
    :)

Låt folk köpa den telefonen de känner mest för, oavsett om skälet är pengar eller något annat, och låt framför allt bli att halvt idiotförklara de som tänker annorlunda. Förstår inte poängen med att försvara sitt eget val med näbbar och klor, slutar bara med dålig stämning.

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Jag har fortfarande inte fått berättat för mig varför Nexusen är värd mer pengar.

Kan det vara så att det inte finns något :eek: Precis som jag trodde.

1500:- för vad? Blixt och ram? Galet.

17. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1500, 1000 spänn skulle jag säga, för bättre skärm, snyggare mobil, bättre finish, mer i ram, android direkt utan skal.

Liquid är en trevlig lur, men inte lika bra som Nexusen, om du inte tror mig så har du ju Swedroids egna recensioner av dom två

Nexusen utnämndes till den bästa Androidmobilen om jag inte missminner mig... ;)

edit: Blixten kan du även få till en lampa med lite fixande, det om något är värt!

18. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du förvrider siffrorna totalt!

För det första så ska isåfall Liquiden också jämföras utan moms. För det andra så kostar Liquiden strax under 3300 kronor på Pixmania inklusive moms och, ja, Pixmania har jag inte haft några som helst problem med. Inte dom jag känner heller. Inga problem med returen heller (fick en trasig mobil).
    Känns extremt mycket tryggare med det än att köpa med dom halvskumma villkor som du räknar upp. Dessutom : Vad sker vid retur av defekt vara?
    Själv behövde jag inte betala ett öre för varken frakt eller någon låda att skicka tillbaka den i.

Med allt inräknat så rör det sig minst om 2000 kronor i skillnad och ingen tusenlapp som du vill göra gällande.
    Då är det en helt annan "ballpark"

Skulle det vara mindre än tusenlappen i skillnad, säg 700-800 kr, så skulle dock Nexusen vara klart intressant, fast mest för skärmens skull (vassare skärmtyp med en mycket bättre betraktningsvinkel). Annars har den inget som min Liquid redan har som jag saknar. Hårdvaran är i stort sett densamma med vissa mindre skillnader i minnesstorlekt och vilken klockfrekvens cpu;n går på...

19. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Förvrider siffrorna? Jag tar de siffrorna som jag vet att jag kan skaffa båda mobilerna för, idag. Och Pixmania existerar inte i min värld, det är ju löjligt att de fortfarande finns. Gå in och kolla de fem senaste omdömena på prisjakt.

Rättvis jämförelse, nej, inte direkt. Men faktum kvarstår, 3500 för Liquiden inkl. frakt. 4400 för Nexusen inkl. frakt är det vanliga.

Vad som händer vid defekt vara är tydligen 2 olika saker, den vanligaste är att en utbyteslur skickas till dig och du skickar in din gamla efter att den nya kommit. Det andra är att du skickar in den på reparation.

20. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Snyggare vet jag inte om den är... Liquiden är bland dom finaste på marknaden och Nexus ser tyvärr... ganska sunkig ut :o Men det är en smaksak och det är skillnad från individ till individ men jag tycker inte utseende är ett bra argument i det här läget.

Sen så spelar egentligen recensioner ingen roll då vi alla har olika syften med våra inköp av mobiler. Mitt var att komma in på Android marknaden så billigt som möjligt och då var Liquid den som var mest prisvärd på marknaden och dessutom bland dom billigaste (undantag Huawei och HTC Tattoo).

Men fortfarande idag är Liquid den mest prisvärda om du nu jämför med Nexus, i alla fall i mina ögon. Men där har vi skilda åsikter och det respekterar jag.