Äntligen är väntan är över, jag fick OTA i förmiddags! Jag hade helt original innan, ERE27, och fick FRF 91 i uppdateringen, så nu är man med i matchen igen. Jag trodde nästan att jag skulle bli sist att få OTA men till slut så kom den...
Har FR85, som jag körde in manuellt. Ingen OTA, än. Bor i Norge och har Tele2, så jag väntar mig inte att få den först av alla heller.. Ni som har gått från 85 till 91. Vad är skillnaden?
ni som inte har fått, testa o kör *#*#CHECKIN#*#* det fungerade för mig, annars är de la bara o köra in den manuellt
Första OTA Fick min första OTA precis nu för 30 minuter sen. Körde någon av de senare uppdateringarna, 72 eller nått som jag la in via usb. Det verkar som att vi är många som inte har fått OTA förän nu. Hur kommer det sig?
Här trillade OTA in i fredags morse (FRF85B -> FRF91), en något klen tröst då jag precis tappat luren i backen och spräckt skärmen men satan så smidigt system det är (kört alla uppdateringar manuellt fram till nu).
Fick också OTA uppdateringen men jag har tappat 3g täckningen helt efter det nu. Gprs är det enda som funkar. Är det någon annan som har råkat ut för samma sak? Vet någon hur det kan gå att lösa? Edit: Löste det genom att gå in i inställningar och välja ut Sweden 3g manuellt för att få 3g uppkopplingen tillbaka. konstigt.
Jag har haft OTA:n i ett par dagar nu och upplever en ganska bra ökning på batteritiden samt att jag inte upplevt 3G buggen ända sen uppdateringen. Överlag har den varit hur bra som helst, minimalt drop i frameraten på hemskärmarna ibland och allt fungerar hur smidigt som helst!
Jag fick lite problem idag när jag skulle ansluta en dator till wifi hotspot, det har fungerat tidigare när jag kört frf50 så jag vet inte om problemet kom vid frf85b eller frf91. Hur som helst var det så att det nätverkslösenord jag ställt in i telefonen hade ändrats av sig själv. Hartassar ("") hade lagts till före och efter lösenordet vilket gjorde att datorn försökte ansluta med fel lösen.
Jag har provat med att formatera men det hjälper inte. Har även satt i ett annat SD som jag vet fungerar men det är är också skadat enligt N1:an. Så hur göra nu?
Verkar som många har samma problem. Roota och dra in något annat eller skicka till englad på rep eller vänta på en ny patch kanske?
Jag har också haft problem med kraschat sd-kort, löstes genom att sätta in det i en linux-burk och köra: # dosfsck -a /dev/XXX Där XXX såklart är enhetsbeteckningen på kortet, samt under förutsättning att kortet är formaterat med FAT16/32. *EDIT* Ok, jag var kanske lite för snabb att svara... Kan tillägga att det inte var i samband med OTA som mitt kraschade samt att här verkar det väl kanske vara allvarligare problem än trasigt filsystem...