Jag kommer lätt upp i det då jag har min backup i molnet. Snart måste jag göra en ny huvudbackup och då är det mer än 1 TB. Min fru fotar mycket och vill ha raw filer för att redigera detta.
Vi svenskar har blivit så domesticerade så vi sväljer allt med hull och hår i dagens läge. Vi tar all skit kastad och insmörjd i ansiktet på oss men står ändå där med mössan i hand som ena stackare.
Finns inget annat folk i världen som skulle acceptera detta och inte göra uppror eller åtminstone ställa till ett hel.vete.
Det vet företagen idag och begandlar oss precis såsom vi ger dem möjligheten att behandla oss.
Tele2 är inte det första eller sista ohederliga företaget men vi kommer stå där och ändå tacka dem för att grundlura oss.
Ansträng er inte genom att lipa och säga "ja men byt företag då" ungefär som att "byt kanal om du inte gillar det". Det vittnar om vilken förlorare man är.
Unlimited har endast en betydelse precis som en spade är en spade. Punkt slut. Jag kommer ju självklart att byta från Tele2 för snart kommer vi att få in fiber i denna håla på bygden. Och tro mig det blir inte Tele2 igen.
Click to expand...