Det pratas om "missbruk av tjänsten" utan att närmare definiera vad detta "missbruk" består i.
Jag gick igår igenom hela beställningsflödet av
Tele2 Unlimited på
Tele2:s hemsida. Ingenstans under beställningsflödet fram till betalningen nämns någonting överhuvud taget om att tjänsten skulle vara begränsad på något sätt.
Den information man får under beställningen är endast:
"Med vårt abonnemang Unlimited surfar du obegränsat – helt utan extra kostnader. Om du har surfat 20 GB på en dag fyller du enkelt och kostnadsfritt på ditt datapaket med 5 GB i taget via SMS. Du kan fylla på hur många gånger du vill."
Det hänvisas inte heller till några Allmänna villkor. Jag försökte själv leta upp de Allmänna villkoren på
Tele2:s hemsida vilket är nästan omöjligt. De är inte tydligt länkade under t.ex. Support.
Så slutsatsen är att marknadsföringen av detta abonnemang är klart vilseledande från
Tele2. Ingenstans nämns några begränsningar i tjänsten innan kunden har beställt och betalat.
Så allt prat om ev. "missbruk" är helt orelevant när Tele2:s marknadsföring ser ut som den gör. Kunderna har bara använt tjänsten helt enligt förutsättningarna i marknadsföringen.
Click to expand...