Sen måste man tänka så här också, dom har sålt 5 miljoner galaxy s. Hur många av dom kan knappt sova ens innan dom fått sin uppdatering? 10000? resterande 4990000 skiter väl i Froyo. Vilka tror ni att samsung bryr sig om mest? Den lilla teknik intresserade klumpen eller den andra stora massan? Dom har säkert inte alls bråttom med att få ut någon uppdatering.
ok, men vad jag mer funderade över var när du jämförde JF3 med JPK. För mig som användare av telefonen så gav JPK en betydligt mycket mer användbar telefon. Jag tycker då inte de är lika "ofärdiga" produkter. Sedan fanns det klart mer att önska av JPK.
Samsung är ett jättestort företag! Visste ni att Samsung även har ett jättestort varv, där dom bygger t.ex. jättestora oceangående tankfartyg! Det är där dom tjänar sina miljaaarder! Vad är en Froyo för dom? Gissa själv!
Hur orkar man bry sig så mycket om en uppdatering, samma eviga tjafs som inför 2.1 uppdateringen av HTC Hero spekulationer och datum hit o dit. När det väl släpptes så blev dom flesta rejält besvikna, visst buggar försvan men nya tillkom. Bara att inse fakta att alla nya mobiler är buggiga, så sluta gnäll och börja använd mobilen istället. Det är ju trots allt många andra mobiler som inte ens kommer få 2.2 och dom användarna tror jag överlever. Och om uppdateringen kommer i oktober så innebär det faktiskt att Samsung har vart rejält snabba med att få ut den, i princip lika snabba som HTC var till Desire om man räknar tiden från mobilens release datum till 2.2 uppdateringen. Förr eller senare kommer uppdateringen att komma, Samsung sitter ju inte och håller inne på den med avsikt. Tycker dessutom det är löjligt att gnälla så mycket på Samsung utan att kunna namnge en annan mobiltillverkare som är bättre.
Samsung var huvudentreprenör till världens högsta byggnad - Burj Khalifa i Dubai 828 m. Tillbaka till ämnet, fick mail från Samsung Support nu i eftermiddags och de skriver följande: "Galaxy S 2.2 Froyo version för XEE/NEE och Telenor Norge är framflyttad. Uppdateringen kommer finnas tillgänglig i mitten av oktober. Galaxy S 2.2 Froyo version för TDC och ODK (Telia Danmark) kommer finnas tillgänglig i mitten av november. Anledningen att uppdateringen flyttats fram är att det krävdes lite mera tid än beräknad att implementera Froyo versionen på vår självuppgraderingstjänst för Galaxy S."
...ca 20% av JPM nedladdad via KIES just nu. Gissar att det med denna takten tar dryga timmen innan Froyo är inne i luren
Även om du har rätt i sak så var det ett stendumt påstående. Samsung är mycket riktigt en "industrigrupp", ungefär som Siemens. Sådana grupper består av en mängd mer eller mindre självständiga företag med egna ledningar och vinstmål. Så för Samsungs "mobiltelefon-division" är det självklart att ha sina egna produkter i fullt fokus. Lika självklart som att samma division skiter ett stort stycke i vad skeppsvarven eller generatorbyggarna håller på med
Nix, KIES buggade igår efter ett tag. Det kom en ny version idag som verkar funka bättre. Har hållt på i ca 30 min, är på ca 50% nu ...
host-fil tricket ... laddar alltså från den engelska servern /windows/system32/drivers/etc/hosts 174.123.5.146 fus.samsungmobile.com
Är jpm/jp6 froyo 2.2 som ska komma förhoppningsvis imorgon? det verkar inte vara någon större wow upplevelse med dem som flashat in det, har det löst alla problem som en del haft med dålig gps och lagg m.m?
...och där var det klart. "Firmware upgrade failed. Recovery is needed". Det var det bistra meddelandet jag fick. Pluggade ur luren, drog ur batteriet och startade om utan kabel. Telefonen i samma skick som innan, så det verkar inte ha hänt ett skvatt. Phfffff. Får nog vänta på den svenska versionen i alla fall ...
Jag har orginal kies och mobil orootad osv. fick just en uppdatering när jag stoppade mobilen i datorn.. ska kolla vad är!