Froyo 2.2 - 15 Oktober

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Enback, 12 okt 2010.

1. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

2. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Har det funnits en gång på internet så finns det alltid kvar.

4. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Testade att ringa supporten själv. "Inom någon vecka" var svaret. Tyder på att dom själva inte vet särskilt mycket. Om den 15:e varit officiellt lanseringsdatum hade han förmodligen sagt det.

5. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kan ju bara skriva vad jag själv tycker just nu och det är att Samsung var för snabba på att prångla ut skräp som kunde varit bra om man lugnat sig. Jag håller fullt med de Samsung-negativa på detta forum.

Jag har också ändrat uppfattning om Android och vet inte om det är Samsungs fel. Android är i dagsläget dynga för mig. Jag gillar Linux men inte Android.

Han kanske har fel men högaktar Alvin för att han vågar stå på sig.

Det där KIES, vad är det. Jo skräp. Illaluktande vansinne som Samsung tvingar på mig och som gör att officiella uppdateringar endast fungerar (hahah, fel ordvall men kom inte på något bättre) i Windows och helst i gamla livsfarliga XP. Jag undrar verkligen vad programmerarna sysslar med på Samsung. Kanske är det så illa att det sitter förstaårsgymnasister och programmerar åt Samsung.

6. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Stå på sig utan nån som helst fakta att backa upp sig med..

7. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Det är iaf JP6 jag fick av Samsung.
    Ska försöka posta en screen så får vi se om den skiljer sig från versionen som letar sig runt internet. :)

8. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Flashade JP6 igår och med ledning av det tror iaf jag att Alvin har rätt.. JP6 är i stort lika ofärdigt som JF3 och släpper dom den så blir det till att se sig om efter alternativ..

9. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Utan att kommentera Alvin (jag kan inte kontrollera hans påståenden så jag har ingen åsikt om dem) måste jag säga att det där var bland det konstigaste jag läst. Att hylla de som står på sig även när de har fel låter som en extremt inkonstruktiv hållning.

Med den inställningen borde du ju snarare hylla Samsung när de fortsätter göra saker som du tycker är dåliga, annars är du ju inte konsekvent. :teeth:

10. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Det är skillnad på att stå på sig och att vara en bitterfitta i varenda jävla inlägg. Samsung är klåpare i mycket men det blir inte bättre av att inte göra något annat än whina.

11. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Hur tänker du nu? Jag flashade in JPK när den kom och tyckte telefonen fick ett jättelyft, betydligt mycket bättre än JF3 som jag hade innan. Har nu kört in JP6 och ska se vad den går för.

12. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Glöm att Froyo kommer imorn säger jag bara. Samsung syftar på 15 oktober 2011

13. stinger

stinger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

När jag pratade med Samsung för 1-2 veckor så sa dom att uppdateringen redan var klar men att det var servrarna (kies) som inte riktigt var redo, då kan man ju fråga sig varför i helvete man inte använder sig av färdiga saker istället för att uppfinna hjulet igen? Ett företag som samsung? var kies det bästa dom kunde få fram? vad är det för fel på OTA? likaså att använda microusb? varför inte miniusb? som Erikssons android-satsning också tror dom verklig att någon gillar roadsync? idioter.

Last edited: 14 okt 2010
  14. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Varför vill alla ha Froyo så jävla stor skillnad är det ju inte.
    Men visst vore det najs.

Och fan vad alla pratar med Samsung hela tiden klart dom inte hinner med när ni stör dom hela tiden ;)

15. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    575

MINA ENHETER

Galaxys hårdvara är superb men mjukvaran är under all kritik. Samsung borde hålla sig till TV apparater. Det är de i alla fall grymt duktiga på! Glöm inte vad jag skrev till er:
    FROYO kommer INTE imorgon eller i oktober, november utan i december. Var inte naiva! Sedan har vi all rätt i världen att klaga på Samsung. Deras support för mobiler är i särklass den sämsta i världen. Som jag ser det klagar folk för lite i relation till de problem som finns: gps:en, handover, det faktum att det laggar så mycket. Sedan att man måste förlita sig på externa firmwares betyder att den gemene mannen bryr sig mer om kunderna än Samsung som tjänat pengar på just de kunderna. Ingen annan som ser den här paradoxen förutom jag?

16. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Du behöver ligga :cool:

17. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    575

MINA ENHETER

Ditt bästa motargument? Du behöver läsa på lite.

18. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hur vet du hur mycket folk klagar? Att gnälla på ett forum är ju rätt meningslöst om man vill att Samsung ska få reda på det så detta forum är ju en ytterst dålig mätsticka på hur mycket klagomål Samsung får in. Smarta kunder gör sina insatser där det räknas.

19. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Du med enligt vissa som postat svar till dig men du läser det du vill läsa antar jag ;)

20. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tänker som så att ifall dom nu tycker att JP6 är god nog som en release för den breda massan så kanske man ska dra öronen åt sig,programvaran är inte klar..