Froyo custom rom växer fram för Desire...

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av DrT, 24 maj 2010.

1. karhart

karhart Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    USBbrickningen går att fixa, så egentligen finns det ju ingen anledningen att inte göra det. Fast egentligen, varför ska man göra det? Desiren fungerar ju alldeles utmärkt som den är, snabb som ett as, kompatibel, snygg och det är inget fel med den...

2. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Om du rootar och något sedan händer med telefonen, tex att den inte går att starta, så får du problem när du skickar in den. Du kan inte o-roota den och även om felet du skickar in telefonen för inte alls r relaterat till root så har du i och med root hävt garantin.

Jag kommer roota, men först när jag tröttnat lite på avd den har att erbjuda och garantin närmar sig slutet.

3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag uttryckte mig nog dåligt... jag menar att jag personligen är alldeles för rädd för att jag ska sabba mobilen. Hur riskfritt det är vet jag inte då jag inte satt mig in i det ordentligt... Därav att jag sa att det beror på vem du frågar. De som är insatta i detta ser det kanske som helt riskfritt. Men jag tycker inte ens det är värt besväret eftersom jag tycker att desiren fungerar bra som den gör! Det jag mest ville ha var betalapps och det har jag löst med att skaffa ett T-mobile simkort. Sen hoppas jag fortfarande på att froyo kommer rätt snart till Desiren... men om det inte gör det på vi säger ett halvår, då kan jag tänka mig att börja fundera på att roota den.

Så tänker jag iaf... :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. karhart

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Går att återställa till stockrom nu.

5. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Rätt felaktig information. Det får det går viss att unroota en Desire.

6. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Nej, inte om telefonen av någon anledning gett upp/inte går att starta/inte kan läsa minneskortet... listan kan göras lång.

Om telefonen går igång så kan du återställa den - ja.

7. karhart

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Travolta, har du läst något på xda-forumet? Annars, kolla här innan du uttalar dig:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=6641266#post6641266
    "[USB-BRICK FIX]Restore USB function on your bricked Desire" - mao kom åt debugging mode, återställ allting. Även minneskortsläsning. Telefonen kommer alltid att boota, brickad eller ej.

8. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ja jag har läst det mesta där coh vet mycket väl vad rootning, brickning osv innebär. Det jag menar är inte att telefonen brickas under rootningen. Om jag rootar min telefon och den fungerar kanon efter det, så kan det ju hända om en vecka eller månad att något i telefonen ger sig vilket gör att den dör helt (helt oberoende ava rootningen, prylar går sönder). Kan jag då inte få igång den alls då så kan jag inte återställa den, måste då skicka in den och har jag otur upptäcker service-stället att jag rootat den och telefonen lagas inte. naturligtvis inte ett så troligt scenario men jag tycker folk som inte har kunskapen ska vara försiktiga.

Förstår ni fortfarande inte lägger vi ner denna diskussion, orkar inte förklara mer. Roota på :)

9. karhart

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    To each his own.

10. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om nu telefonen verkligen inte går starta , lär de ju hitta hårdvaufelet först innan de kan bevisa vad du gjort inte gjort med din firmware så förstår inte riktigt ditt problem;) hur ska de kunna kolla de om den verkligen inte går starta? De är ju inte så troligt att de plockarlös de interna minnena å testar alla sådana etc..

11. Nerf2k

Nerf2k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbart med en guide tackar tackar. Nu blir det fan svårt att hålla sig från att roota har dock några nabb frågor,
    1. vad händer med SD kortet bör jag formatera det först lr köpa ett nytt? om jag köper ett nytt om jag bestämmer för att gå tillbaka till stock kan jag då stoppa in mitt gamla SD kort det som sitter i nu med massa skit på.
    2 jag bör göra en factory reser innan jag rootar?
    3. hur funkar defrost för er som provat, är det den bästa eller rekommenderar ni någon annan ROM

Edit: har en till fråga i den guide på sida 4 är romen med där eller är det bara root guide ? Och mycket creds till er som står ut med oss nabbs xD

Edit2 : skrev visst fel sidoblad.

Last edited: 3 jun 2010
  12. Hashi

Hashi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar allt som det ska med den ROMen ? eller är det vissa delar av hårdvaran som inte stöds än?

13. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

bra bra med en guide. själv spenderarade jag 4 timmar på akuten så han aldrig fixa till den.

Det finns alltid en risk med att flasha nya roms och roota som man alltid bör vara medveten om.
    Men så länge man inte pillar med SPL så kan man nästan alltid återställa den.
    Froyo är la nice i all sin ära men personligen förstår inte jag varför man köper sig en SenseUi telefon för att sen flasha den med en NonSenseUi. men to each his own som man säger.

Last edited: 3 jun 2010
  14. karhart

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Vad gjorde du på akuten?

15. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

när jag cyklade till jobbet så steg någon ut lite i cykelbana med konsekvensen att jag cyklade in i honom och tog mig en rejäl flygtur med 5 stygn som konsekvens
    Först nu jag förstår hur äldre människor med höftproblem har det då jag slog i höftbenet ordentligt.
    Tar mig en kvart att komma ur sängen typ :)

16. Nerf2k

Nerf2k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen Goa för dig på ett tag då eller du kanske inte måste röra på dig när du hör Goa xD , du slipper iaf gå upp ur sängen. Sorry för ot, är trött

/edit: redigerade bort det aningens grövre språket /goa200

Last edited by a moderator: 4 jun 2010
  17. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kommer förmodligen flasha, men det är snarare för att jag vill testa på och ha något nytt. Sen går jag antagligen tillbaka till Sense UI någon dag efteråt men gör det som sagt bara för att det är kul att pilla och få nya saker, även om de kanske inte alltid är nödvändigt.

Lite prylbögaktigt; skaffa saker som man inte riktigt behöver. :)

18. hamre

hamre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fixat in defrost ROM'en och kommer tyvärr slänga tillbaka en äldre version då defrost har lite för mycket buggar än så länge.

Slukar batteri som bara den. Kanske jag som inte satt upp setCPU korrekt men tycker inte det ska behövas då original romen behöver man det inte på.

+ att jag får några FC då och då. Så jag kommer vänta tills defrost är någorlunda buggfritt. Iaf till batteri problemet är löst.

19. karhart

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Vad fan pratar du om? :)

Last edited by a moderator: 4 jun 2010
  20. Nerf2k

Nerf2k Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

svamla mest var en del övertrött men goa är ju en typ av trance om jag kommer ihåg rätt antog att han tog sitt namn därifrån som sagt helt meningslöst inlägg