FroYo OTA [Nexus One]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ztargazer, 18 maj 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har inte orkat ge min in i alla settings. Kan du rekommendera vilka settings som är bra att pilla på, och vilka som ska ändras för att det ska snabbt?

/Söder

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Testa att ändra desktop scroll speed, har runt 300 själv
    Klicka ur animated drawer, eller sätt ner zoom speed till lägre värde, tex 300-400

3. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Var hittar jag zoom speed?

Samt, jag har testat den nu, och den är väl snabb den också. Dock krävs det ju massa settings, för att göra den snabb. Sen vet jag inte om jag gillar att den har de där prickarna för att visa var man är. Då tycker jag nog lösningen med 4 genvägar är bättre.

Sen så måste man trycka "home" för att få överblicken på alla skärmen. Kan man inte göra som på LauncherPro? Samt att det är inte den "effekten" när den startar visa alla skärmar..

Hmm, fan, kan inte bara EN person göra DEN BÄSTA launchern, och alla andra suga?

Det är ju asjobbigt att fixa sina skrivbord för varje jävla launcher. Borde finnas nått sätt där de delar prylar som ligger på..

EDIT: Kul med lite settings och så, men jag får betydligt fler fc med denna än med LauncherPro. LP var nästan har fri från fc må jag säga..

/Söder

Last edited: 31 maj 2010
  4. Droid95

Droid95 Guest

Tack! Men problemet är inte att jag inte kan läsa (ganska säker på att jag kan) kännde bara inte för att gå igenom 34 sidor ;)

5. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan man ändra i setting på awd så app launcher går lodrätt istället för vågrätt?
    Annars var den jävligt rapp måste jag säga.

6. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vågar nog inte uppdatera till 2.2 än för det kommer ju ändå OTA snart så det är lungt :)

Sen riskerar man ju att hamna i ett knepigt läge när man uppdatera 2.2:an redan nu

7. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hehe jo hittade settings nu o när jag jämfört dessa två så kan awd launcher mäta sig med launcher pro i speed. plus har den fler settings o är väldigt froyo likt :)

8. Lefty

Lefty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    Tjena alla! Någon som har uppdaterad information om när OTA för N1 är på gång?

Verkade ju ett tag som den rullades ut i USA men den har inte kommit till min telefon ialla fall. De kanske gick på semester :)

9. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du lär inte få svar. Google är inte direkt kända för att ge ut sådan info. Men nu börjar det antagligen närma sig, om man får tro ryktet. Hoppas det i alla fall. :cool:

10. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag antar att du missat o läsa igenom de andra 30 sidorna i denna tråden? Den har aldrig rullats ut i USA...

11. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hade gärna velat uppdatera till 2.2 redan nu men jag är så rädd att när den riktiga versionen kommer ut kommer de som redan uppdaterat beta-versionen att inte kunna uppdatera till den riktiga fullständiga 2.2

Har läst genom alla sidorna men det råder tveksamhet från alla håll och kanter.

Vem har rätt, vem har fel?

12. inact_0052

inact_0052 Guest

Det har också diskuterats och Google-anställda har själva sagt, i det officiella Androidforumet, att alla med en Nexus One kommer att få uppdateringen OTA. Även de som installerade Froyo "Beta".

13. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skulle vänta... Den borde komma snart ändå, varför stressa?

14. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

OM det skulle vara så att de som har RC versionen av 2.2 redan inte får releasen via OTA (vilket inte är särskilt troligt, eftersom google själva sagt att de kommer att släppa den för de med RC också) så kan du alltid göra på samma sätt som när du installerar RC versionen med Releasen också, dvs installera manuellt :)

15. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det är ju inte en hel sanning i det du säger, eftersom JAG som har har lagt in EPE76 inte kunde lägga in denna updaten. Det måste ju komma en update som är gjord för just RC till 2.2 i så fall..

/Söder

16. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Min teori är att Google "råkade" lägga ut FroYo på sin hemsida för att få tyst på alla entusiaster som skulle gnälla fram till release annars... :P

17. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Absolut. Man vill skapa en hype som vanligt.

18. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Efter att ha funderat noga på hur jag skulle göra med min nexus bestämde jag mig att testa på att uppdatera till 2.2 manuellt och tyvärr fastnade jag på ett ställe:

Saxat från JohanL's blogg:

# Ladda hem den här filen: Android 2.2 (Det verkar som att Google dragit tillbaka nedladdningen av filen, se kommentarerna för den uppdateringen jag laddade ned samt använd på egen risk)
    # Döp om den till update.zip
    # Lägg den i roten på sdkortet
    # Stäng av telefonen
    # Håll inne volym-ned när du startar igång telefonen
    # Välj recovery
    # När varningstriangeln syns så håll nere volym-upp och powerknappen <--- Här fastnar jag.

Tyvärr kommer det inte upp nånting efter detta utan det står bara stilla. Jag fick bara upp den här figuren och sen laggade det fast :/

Är det någon som vet varför det blev så här? Jag fick dra ut batteriet för att det skulle slockna för annars kan det stå så här hela dan.

Gjorde precis som guiden beskrev: "volym uppåt + powerknapp. ingenting hände"

Kanske mitt öde att inte uppdatera till 2.2 än? Känns wierd när man väl ger sig in på detta så funkar det inte :(

Jag lade förresten in update.zip i själva SD-kortet.

Som nån beskrev så ska man lägga update.zip i "root-mappen", vilken är det?

Kan nån vara snäll och ge mig printscreen på vilken map ni menar som är så kallade: "root-mappen" ? Är en nybörjare på detta med Android å grejer så jag är som sagt: newbie

Last edited: 4 juni 2010
  19. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

testa med...

Power klick först. sedan klick på volym upp. Hoppas det fungerar. Fungerar för mig..

20. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootmappen är den högsta platsen i katalogträdet: det är den som heter bara "/". Om man är van vid gamla windoshärket hänner man igen det som "C:\>". Om man öppnar en grafisk miljö, typ Finder på OSX, Filhanteraren/Utforskaren på windows eller Nautilus eller liknande på Linux, så är det den mappen som man hamnar i om man klickar på SD-kort-enheten.

Last edited: 4 juni 2010