FroYo OTA [Nexus One]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ztargazer, 18 maj 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Sant... :)

/Söder

2. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Men nu måste dom faktiskt släppa något snart. Hatar företag som "lovar" saker som dom inte kan hålla. "a few weeks" passerade vi för "a few weeks" sen.

3. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Då har han ju fått bekräftelsen, den rullas ut just nu. Kolla in någon av de större teknikbloggarna för 'bevis'.

4. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Såvitt jag förstått av diverse foruminlägg etc. HAR Google _börjat_ rulla ut FRF83. Det går bara lite långsamt för dataströmmarna att röra sig över Atlanten...

5. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Här är alla länkar som kan tänkas behövas för att komma till FRF83. I URLen står det vilken buid man ska komma från. För att komma från 2.1-update1 (Söder) använder du den sista (från ERE27 till FRF50) och lägger över FRF83 efter.

http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF83-from-FRF72.684bd56a.zip
    http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF83-from-FRF50.38d66b26.zip
    http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF50-from-ERE27.1e519a24.zip

Last edited: 24 jun 2010
  6. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tack! :) Nu är det ju inte för mig, men kan vara bra när jag ska informera mina vänner. :) Själv rootade jag ju för någon vecka sedan, och väntar istället på att det kommer en standard rootad FRF83 utan massa egna småhacks av alla kids världen runt.

:)

/Söder

7. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

8. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    664

MINA ENHETER

Nu har jag kört FRF50 -> FRF72 -> FRF83. Har inte märkt någon superskillnad mellan versionerna. Tycker de varit lite mjukare, lite rappare. Men det kan vara subjektivt.

Däremot är hela luren som ny efter FroYo. Sjuuuukt nöjd med min älskade Nexus efter första uppdateringen :)

9. str2der

str2der Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte kommer åt filen ERE72 -> FRF50? Verkar som Google plockat bort den...

// Anders

10. Lajo

Lajo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har sett till EPE76 till FRF83 uppdateringen?

11. Friedman

Friedman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är också på jakt efter den, men det kommer säkert att sluta med att det inte kommer någon sådan uppdatering och att man måste låsa upp bootloadern för att kunna uppdatera :(

12. Pontzy

Pontzy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Jag fick någon OTA uppdatering inatt. Den laddades ner automatiskt men jag fick klicka igång för att den skulle installeras. Och kort därefter ville den starta om telefonen åt mig.

Men när jag går in i telefonen och kollar så står det fortfarande FRF50. Precis som jag hade innan alltså..

Glömde en sak. Då när jag fick starta om luren så startade den i recovery-läget. Dvs där man flashar zip-filer m.m ifrån.

Och där stod det följande:

Install from sdcard....
    Finding update package....
    Opening update package....
    Verifying update package....
    E:No signature (144 files)
    E:Verification failed

Installation aborted

Provade nu att flasha in uppdateringen med zip-filen som någon länkade till här. Men får exakt samma medelande som då när jag fick OTA.
    Någon som vet vad problemet är?

13. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

När jag kör in denna, så ska det inte spela någon större roll vad jag har inne nu då, så vida jag inte har någon cyagenmod eller vad han heter...

Är det bara att lägga in på sdcard och starta upp i min custom Recovery, och sedan flash om allt?

/Söder

14. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Eftersom du har rootat din lur kan du köra in vilken ROM som helst från vilken rom som helst.

15. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jo, jag är medveten om att jag KAN, men jag undrar mer om jag kan lägga över det, utan att mina settings och program och dylikt skulle försvinna.

Att lägga in och behöva rensa allt är ju ingen konst, men inget jag vill göra igen.

/Söder

16. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Den florerar på nätet, dess namn var: signed-passion-FRF50-from-ERE27.1e519a24

Jag googlade lite och hittade en som verkar vara den som lades ut då.

17. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag gjorde det, står bara att den inte är final... Utan det är samma här, en uppgradering till de förexemplar som fått den tidigare. Det är ingen massutrullning till alla lurar.

Men det närmar sig väl antar jag.

18. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag har samma problem och har även kommit fram till att det med sannolikhet beror på att jag har Amon RA:s custom recovery. Nu försöker jag bara luska ut hur jag kan använda mig av Nexus One:s stock-recovery så jag kan uppdatera med de här signerade filerna.
    Det är åtminstonde så jag uppfattat anledningen till att jag inte bara kan köra in de här filerna utan ett verifikationsfel.

Jag behöver dock lite hjälp/tips på hur man går till väga härifrån. Just nu har jag praktiskt taget alla de incrementella uppdateringar som släppts from ERE27 tom FRF83, men jag får bara in Modaco:s rootade ROM med FRF50 genom Amon RA.

Wat do?

EDIT: Jag lyckades iaf komma åt menyn för recoveryn genom att (som man ska göra om man läst på lite mer) trycka på Volym upp och Power samtidigt. Alternativet "apply sdcrad:update.zip" kunde jag sen välja därifrån och sen började den flasha. verkar dock som om jag har något fel uppsatt eftersom jag får ett "assert failed:" fel.
    Min original recovery heter "2e" och jag vet inte om det har med saken att göra. Kanske behöver en ny recovery... Undersökningen fortsätter.

EDIT2: Assert failed stannar på /system/lib/modules/bcm4329.ko

EDIT3: Alright, så något kan ha varit inne och petat på den här filen (applikation, patch, vadsomhelst) och pajjat checksumman för den. Nu börjar det genast bli lite snårigare.

EDIT4: Ok, så om något, rootning eller vadsomhelst, varit inne och petat på system-delarna så failar hela uppdateringen. Någon som har en länk till en helt ren, orootad ERE27 eller FRF50 image?

Tips, någon?

19. str2der

str2der Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Chansar på att ladda ner första bästa...

// Anders

20. Droid110

Droid110 Guest