FroYo, riktiga versionen, var fan är du? (AKA hjälpa Söder att roota)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 8 jun 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Nu har jag iaf upplåst bootloader och en ny recovery. Söker dock fort. info om hur jag lägger in in orginal rom:en igen, med root dock...

Men det är ditt drag nu.. :)

/Söder

2. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Gå in i recovery och gör en nandroidbackup nu. Då kan du alltid gå tillbaka till romen du kör nu.

3. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

4. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok, inte för att det spelar någon roll vad jag kör nu, men det kanske kan vara bra. Dock är där inga program eller nått..

Men hur får jag in orginal i ett svep? Och root? Utan att lägga in massa konstiga Cyagenmods och så..?

/Söder

5. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok, innebär detta att det ej spelar någon roll vad jag har inlagt nu, om jag tar hem denna?

Och den jag tar nu, är det som om jag hade varit helt på orginal, lagt in update1 och sedan lagt in FroYo 2.2 RC? Samt att det är fixat att det är rootat?

Är det i så fall bara att lägga denna på SD-kortet och ta Flash zip from sdcard?

/Söder

6. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I recoverymenyn 3e raden uppifrån står det backup/restore. Kör den så har du en kopia på OriginalROM vilket kan vara bra.

7. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Denna ROM är en kopia på den som läckte ut från Google. Modaco har dock lagt in Root rättigheter i den. Det fanns givetvis inte på den som läckte ut. Jag vet inte om FroYo funkar med gamla radion men så länge du inte tar ut batteriet skall det inte vara nått problem. Är du osäker så lägger du in den utan ny radio och kollar om det funkar. Den kan inte bli brickad om du bara uppdaterar ROM.

8. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Detta har jag gjort.

/Söder

9. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Då är det bara att tuta o köra nu :)

10. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok. Några frågor.

1. Den läckta updaten, var bara en update. Han har alltså gjort om update:en till en som har root-rättigheter?

2. Den läckte updaten kunde jag ju inte lägga in för jag hade EPE76, som inte var avsedd för den läckta update:n. Hur funkar det med denna jag drar hem nu då? Är detta en HEL ROM nu då? Som liksom ersätter ALLT?

3. Jag har inte meckat något själv med radios, för det "behövde/skulle" man inte göra när jag la in EPE76, behöver jag då göra det nu?

EDIT:
    4. Samt, kommer man sitta på samma build-version sedan, som de som har orginal+update1+2.2rc, så att man kan få den riktiga OTA sedan? (Som google sagt att de ska få?)

/Söder

Last edited: 8 jun 2010
  11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Se mitt andra inlägg, och svara gärna även på vad jag ska döpa om den här filen till nu då..

/Söder

12. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

1: Ja

2: Det är en hel ROM som funkar utmärkt att lägga in nu. Om du gör det från RA recovery.

3: Vet inte om FroYo funkar med gamla radion. Har för mig att vissa funktioner kräver nya radion.

4: Du får ingen OTA med denna ROMen. Men den lägger man in manuellt på samma sätt som du gör nu.

13. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok, är det så att INGEN root:ad lur får OTA? För att få OTA måste jag alltså lägga in orginal UTAN root, samt update1 och sedan 2.2rc?
    Vet du i så fall hur man skulle gå tillväga för det? Dock känns det som root är det som gäller nu ändå. :) Men mest för kul, och se hur det ser ut.

Så om jag tar hem den filen MED radio, så bör jag få det som det "ska" vara.
    Sista frågan då. Namn på filen jag ska lägga på sdcard?

/Söder

14. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skall du ha OTA måste du köra stock-rom. Ser dock inte vitsen med OTA när du kan få ner den troligtvis fortare och det är lika lätt att lägga in en ny rom som att gå på toa, typ.
    Nu när mobilen är upplåst testa lite olika rom, Desire rom, FroYo osv.

Du behöver inte döpa om filen, du markerar filen i RA recovery sedan sköts allt automatiskt. Se till att ha bra batteri och dra inte ur batteriet under några omständigheter.

15. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Tack. Precis nu, efter allt mitt skrikande och sparkande, hittade jag info om att jag ej skulle döpa den till något. :)

Jag kör den nu, med kabel i, så det ska nog gå bra med batteri.

Så när jag bootar upp sedan, har jag alltså 2.2 rc, och kommer då kunna få ner alla mina apps från market och så vidare..?

Ska jag göra en ny backup från recoveryn? Tar den apps då med, eller bör man köra titanium backup?

Samt, kan jag sedan bara köra ROM Manager för att testa olika saker, utan (så stor) risk att fucka upp? Jag har blivit lite skraj sedan massa snack om Radios som kan bricka osv..

Tack för ALL hjälp förresten.

/Söder

16. Trident

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vissa av mina apps tog google ned automatiskt dock inte alla. Jag rekommenderar att du tar ner titanium när du lagt in nya ROMen. Den kan spara både data+app så man slipper till o med att ställa in allt igen.

Är du skraj så testa att lägga in en ROM utan radio uppdatering först. Så ser du hur det går till osv.

17. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Nu har jag också FroYo! :)
    Tack igen. :)

/Söder

18. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Grattis :)

19. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ny fråga, som jag även hintat om innan:
    Nu när jag loggat in på WIFI, och ska logga in på Market, och då loggar in totalt på hela telefonen, så kommer det nu upp en förfrågan om jag vill ha backup på mina program.

Vad ska jag välja här? Jag vill ju inte att mitt moln nu med ca 100 apps ska ersättas med endast de få som är installerade nu by default?

EDIT: Jag blir lite irriterad på Google nu, för detta är andra gången som det verkar som jag blir av med min automatiska uppdatering av alla program från Market. Det verkar inte allt för svårt att lyckas bli av med de, eftersom det kommer en fråga om man vill ta backup eller ej på sina apps... INNAN det ens kommer något om att de ska återställa de gamla..
    FUCK!

/Söder

20. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag kör med appbrain (appbrain.com), så jag personligen skippade allt det.. så kan tyvärr inte ge nån insikt där :/