FroYo, riktiga versionen, var fan är du? (AKA hjälpa Söder att roota)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 8 jun 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Som tur är, har jag också gjort det. :) Men där måste man väl ta var och en för sig?

/Söder

2. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jupp, men man slipper mecket med att leta upp dom för hand så att säga, alltid nått :D

3. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

FAAAAAAAAAAAAAN. Vad nu då? När jag drog igång AppBrain, så gjorde den en sync, och nu ligger det bara de jag redan har installerade? Inget som den vill uppdatera? Vad faaan är det för fel på allt idag...

EDIT: Puh, tur att iaf AppBrain hade olika listor. Så på internet, ligger iaf min gamla lista kvar..

/Söder

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hur går det før søder?

5. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Oj vad det drog iväg i den här tråden, var offline några timmar, tänkte svara dig på techbloggen och så ser jag detta :)

Jag måste då säga samma sak som jag skrev på techbloggen, installera ROM manager så slipper du hålla på och pilla i recoverymenyer osv. Ddt enda du behöver göra är att installera ROM manwger, trrycka på översta knappen så den installerar sin egen recovery och sen välja ROMet du vill installera. Har du ROM manager kan du också strunta i OTA uoodareringar, går snabbare med ROM manager.

Använd Titanium Backup också så kan du byta ROMar snabbt, kan t.o.m testa desire romet om du vill, går snabbt att ba tillbaka. Du kan inte bricka telefonen när du bara byter ROM.

Om du kör med ROM manager premium så tycker jag att du ska installera modacos froyo och sen
    installera pershoots kernel, det kommer kännas som du bytte från en scoda till en ferrari.

Edit: installera market enabler, jag kör med O2 tyskland, funkar bra med mitt kreditkort. När du en gång fått in alla appar och inställningar som du vill ha dom så ta en backup med titanium backup, sen är det bara att säga välkommen till rom-bytar-klubben ;)

Last edited: 8 jun 2010
  6. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Bara bra tack. :) Lite hinder på vägen bara, men nu är det inget farligt iaf. :)

/Söder

7. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jaha, så med Rom manager så ska man ha en annan recovery? Det var som fan.

Nåväl, nu har jag 2.2RC, ska köra det ett tag innan jag vill hålla på och testa massa..

/Söder

8. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jo fast den recoveryn följer med ROM Manager, och för att installera den så trycker du på det översta menyvalet och väntar, inte så svårt.

Vad tycker du om froyo? Värt besväret? :)

9. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Jaha bara jag nästan som kör original nu då ;)
    Men nu börjar jag också bli sugen på root, så man behåller garantin fast man rootar?

10. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Har inte gjort så mycket annat än att installera program, så jag kan inte uttala mig ännu. :) Jag har dock hunnit med att köra det där linpack, och fick 37 tror jag. Är det bra?

Jag antar jag återkommer imorrn med mer åsikter, när jag återställt allt till så jag vill ha det. :)

/Söder

11. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag återgår till första temat på denna tråd. fy f-n vad jag längtar efter OTA!

Last edited: 9 jun 2010
  12. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Du är välkommen att återgå. Det driftade "lite" iväg. :)

Jag gillar 2.2rc kan jag säga. Jävla meck med alla inställningar igen bara, men detta ska väl någon bra backup ta hand om nu för mig har jag förstått det som. :)

/Söder

13. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Finner det lite komiskt att du hade något litet du inte gillade med din telefon, så du bestämmer dig för att roota och har 19 nya större problem. :)

Du skulle väntat.

14. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har väl inga problem nu? Jag hade inget litet jag inte gillade innan heller. Jag bara vill ha något nyare och snabbare.

Det fick jag nu med.

/Söder

15. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det finns ju ingen anledning att inte roota egentligen, det är ju inte särskilt svårt att trycka in stock-ROMet igen om man vill.

Min rootade telefon skickas till England idag pga damm under glaset, jag talade t.o.m om för HTC att den var rootad och hon i telefonen sa att det inte spelar någon roll, så hårdvarusupporten tycks ju ändå fungera.

Som sagt, rootad telefon så har man lite alternativ och får en hel del bra-att-ha funktionalitet. Jag har det jättejobbigt just nu när jag sitter med min HTC Legend istället för N1, saknar min WiFi hotspot något fruktansvärt, speciellt när jag är i bilen och har med iPaden, den fick ju internetkoppling den vägen.

16. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har valde MarketAccess istället. Hittade iaf mina redan köpa apps med O2 de.

När du tar backup med Titanium, tar du då den som var apps + data?

Tar det även inställningar i systemet, säg wifi och andra inställningar, eller det tar bara apps?

Är någon av Titanium och Backup i recoveryn som om man gör en img på allt?

/Söder

17. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skulle rekommendera att du köper Titanium, då funkar batchmode som gör att du med ett enda tryck tar en backup av allt. Hur smidigt som helst.

18. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det funkade för mig nu med?

Tog backup, och sedan meny och batch.

Men detta kanske bara funkar i ett tag? I så fall ska jag betala för den funktionen sedan.

/Söder

19. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hm, jag har för mig att bara betalversionen hade det. Du kanske inte kan återställa med ett tryck senare då.

20. urbanlarsson

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Japp, det är skillnaden :)

... dock så tar det typ 5 tryck istället för ett, så det är ju inte direkt någon jätteskillnad.