FroYo, riktiga versionen, var fan är du? (AKA hjälpa Söder att roota)

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av söder, 8 jun 2010.

1. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Så man behöver inte återställa alla program manuellt?

2. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

En liten fråga till er som pysslar med Rom Manager... Jag har inte använt det förut men det verkar vara en app som man inte får missa... Jag tänkte köpa premium direkt men hittar det inte på market (har marketaccess), installerade free och hittade ingen info om det inne i appen heller.. Provade även QR-koden här: http://www.androidzoom.com/android_applications/tools/rom-manager-premium_fklr.html?nav=related Men den hittas inte...

Så vart får jag tag i premium, någon som vet?

3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

@söder: Tja, nu var vi två som inte har orkat vänta längre. FroYo inne nu.

@alla: Säger någon till när OTA:n kommit så vi inte missar den? :-P

4. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror swedroid kommer ha det som en nyhet på första sidan :P kommer inte vara lätt att missa

5. nEE

nEE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

MINA ENHETER

Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Saxat ifrån: http://www.androidguys.com/2010/06/09/froyo-nexus-google-striving-hard-ota-asap/

aneell: du menar, kommer inte vara svårt att missa? :P

6. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Inte svårt = lätt, "kommer vara lätt att missa"?

Nej, Aneell menade nog "inte lätt att missa"?

/Söder

7. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag letar fortfarande efter Rom Manager Premium men den verkar inte gå att få tag i... Provade att gå via AppBrain men QR-koden hittas inte och jag får ingen träff i market (trots möjlighet att se betalapps).. Kan den vara tillfälligt borttagen? Jag har installerat vanliga Rom Manager men hittar inte premium som sagt...

8. handroid

handroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Söder!
    Det va modigt gjort äntligen, grattis!
    Själv sitter jag också här med EPE 76, tålamod håller på att ta slut nu. eller funderar om jag ska vänta en vecka till.

Alla program som ni pratar om backup, installerar man de direkt i telefon från market? viktigaste för mig är telefon nrar.

9. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

10. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

urbanlarsson - Jag testade den också.. Men får en "invalid"-ruta som dyker upp inne i själva market-appen. Men jag gör ett nytt försök imorgon och hoppas att det fungerar då.

11. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Sådärja, då har man testat FroYo. Verkar ju himla fin den där, men stödet på lite hårdvarugrejer och annat får mig att gå tillbaka till 2.1. Om inte annat så kommer jag att lägga in en rootad 2.1-version om jag skulle känna det behovet, men jag var rätt nöjd med 2.1:an som den var.
    Jag tror dock jag kommer bli rätt jäkla nöjd med 2.2:an när den väl OTA:s.

[EDIT]När man låst upp telefonen så har man direkt tillgång till root, så det är inget man behöver tänka på.[/EDIT]

Last edited: 10 jun 2010
  12. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Vad menar du?

/Söder

13. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

I det här fallet; Att jag har foten i röven som inte fattade att tex Trackball Alert inte alls funkar om man inte har någon av de ROM:ar som står uppskrivna och att diskussionen kring att det kommer funka på FroYo när källkoden släpps _inte_ innebär att det fungerar på 2.1!... Shits, _det_ var ju en miss.

Jag har inte riktigt haft huvet med mig de senaste två dagarna. Tur att rootningen och allt det andra lirade utan problem annars hade jag nog varit tvungen att panikköpa en ny lur... :P

Aja, ERE27, I'm back!

14. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok, så för att du INTE kan sätta andra färger på trackballen, så överger du 2.2 igen, för att gå tillbaka till en ändre rom?

Ok...min telefon har iaf aldrig varit så najs, som nu, men ADW Launcher, lite snabba animationer (som nu inte laggar mer tack vara 2.2 gissar jag)..

Den är så snabb som jag hade förväntningar den skulle vara i januari, men som den inte var.. :)

/Söder

15. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Lägg in CM508 test 4 så får du farten och trackball funktioner.

16. DrLaban

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Tja, jag har faktiskt inte fått den där holy wow-känslan över dagen jag använde 2.2:an. Däremot så tyckte jag bland annat att det fanns lite applikationer som inte hunnits med att uppdateras (Dictionaryt till Scandinavian Keyboard för att nämna ett).
    Dessutom blev jag lite konfys över en del av omlaboreringen och implementationen av inställningar som _kanske_ ändras igen med OTA:n, även om jag tvivlar på det. Vart tog silent mode med volymknapprna vägen, tex?

Men som jag sa innan då, jag tyckte att telefonen var riktigt bra, så jag kan bara dra slutsatsen att det inte var så mycket som jag tyckte behövde förbättras. Känslan av smidigheten/snabbheten är ju väldigt personlig och nog märkte jag att det blev lite mer flyt, men inte så att jag bara _måste_ ha.

Jag är mer hemma i 2.1 och har nu testat 2.2. När 2.2 kommer kommer jag säkert att bli ännu lite mer nöjd men jevlars, det här är den bästa telefonen jag haft.

När jag sätter igång och börjar utveckla lite ordentliga applikationer i Android så kommer jag sätta mycket mer värde på det här. Alternativt om det kommer en ny uppdatering som petar på något som jag inte tänkt på kunde vara riiktigt bra att ha. Speech-to-text på svenska, typ. Och en fix och färdig Navigation utan meck.

17. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det enda jag gjort nu sedan root, är att cleara all data och cache (det gjorde jag innan jag la in antar jag, i recoveryn).

Sedan kör jag med ADW Launchern, som jag gillar riktigt bra nu, bättre än LauncherPro tack vara val till möjligheterna.

Där snabbade jag upp lite settings, och sedan i Spare Parts satte jag animationer till "fast". Det är gott att det inte laggar nu när det går snabbt som det gjorde på 2.1.

Sedan har jag ju installerat om alla apps.

Som sagt, nu har jag faktiskt en wow-känsla, som jag inte hade innan, och som jag inte vågade hoppas på.

EDIT: Saknar också Vol- till vibrator till silent på Volymknapparna..

/Söder

18. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

19. handroid

handroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag håller också på lägga in 2.2fr. har läst genom denna tråden flera gånger om om igen.

Det jag har gjort till nu är gjort bootloader unlock samt lagt in recovery.img v1.7.0.1. Är det rätt an så länge?

Det jag undrar över är att måste jag installerar först ERE27 och sedan 2.2fr?
    Var kan jag då isf ladda ner custom rom 2.1 ere27, det finns hur många länkar som helst där ute. Söder! du som ar nyligen updaterat kan inte du lägga upp senaste länkar som du har använd på Custom rom och 2.2. Vi som är lite tröga måste fråga om o om. *Sorry*
    Jag har EPE76 nu. Ni kliar det reäjlt.

20. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det e ju lite roligt.. ASAP för mig betyder typ inom några minuter :P