Froyo till liquid?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Callahan, 7 september 2010.

1. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Visserligen offtopic, men ni har ju redan fått en officiell 2.1 uppdatering och 2.2 är på g vilket visas genom att man kan dra ner 2.2 via kies.

2. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173

MINA ENHETER

Förlåt ot, men jag anser att det är en budget telefon för dom pengarna man behövde betala när den kom, och som du skriver var den bäst på marknaden då. För ung 4000kr.
    Titta på dagen "topp" modeller så ligger dom på ung 5000kr.
    Men var faktiskt grymt nöjd med min A1

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

En budgettelefon för mig är en produkt där priset är lågt på grund av sämre hårdvara. Exempelvis en mindre (kanske tom. resistiv) skärm med lägre upplösning, processorer byggda på äldre arkitekturer och med lägre klockfrekvenser.
    När Liquid kom den med den bästa mobilprocessorn på marknaden, en 3,5" skärm med högsta upplösningen bland Androider hittills etc. Den kostade runt 4000 kronor, och i detta fallet kallar jag det inte budget, snarare prisvärt :)

Detta var ca 10 månader sedan och helt naturligt så har det kommit telefoner som är tekniskt mycket mer avancerade, medan Liquid ligger kvar på samma pris och nästan samma innehåll (mer minne och Android 2.1). De nya high-end ligger runt 1000 dyrare än Liquid, och följaktligen är våran Acer inte lika prisvärd som när den släpptes, men den har ingalunda blivit en budgettelefon, inte om man med telefoner som Samsung Galaxy 3, Huawei U100 och HTC Wildfire, som är mer budget (eller snarare anpassade för att nå ut till massan)

Ledsen för utläggningen^^

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Idag hände något konstigt. Tappade 3g nätet utan att det syntes. Vet inte hur länge det var borta men några timmar måste det varit. (kom inte in på hemsidor)

En omstart krävdes.

5. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Bara jag som har problem med RAM på denna? Launcherpro tar forever att starta varje gång numera även om jag har precis samma inställningar som tidigare. Så fort jag öppnar minsta lilla app så stängs launcherpro vilket gör att det blir segt som sirap när jag skall tillbaka "home".

Jaja, gillar trots allt froyo för mkt för att gå tillbaka så jag får väl hoppas att det kommer en ny läcka snart.

6. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Har inga problem med detta. Tycker inte att LauncherPro tar längre tid än när jag körde 2.1 och den stängs definitivt inte varje gång jag startar en app. Låter mycket märkligt...

7. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Gissar på att du har 2.1 igen, har du kunnat snacka med folk nu?
    Lade in Eclair efter några många dagar med froyo, men nu krånglar micken som fan.
    Precis samma symptom som dig.

Det var anledningen till att jag nedgraderade till 2.1 igen.
    Annars funkade det ju på rätt fint.

8. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hm, har inre det problemet då jag har en E.... Har du rootat? DU kan ju ändra i autokiller till något mer lämpligt. Om inte kan du iaf kolla i autokiller hur minnet är inställ och meddela det här.

9. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Yes jag har rootat. Har inte använt autokiller dock, vad är lämpliga inställningar där?
    Default verkar jag ha:
    6, 8, 16, 24, 40, 48. Vilka skall jag öka/minska för att ge mer åt launcherpro? Jag har redan satt launcherpro till high memory usage.

Är det inte lite paradoxalt egentligen att autokiller självt tar upp en del RAM?!? ;)

10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag kör på moderate, för med FroYo gör det inget att RAMminnet är upptaget då det inte ska ta processorkapacitet. Hur mycket ram har du ledigt btw? Har du just runt 48 så kommer android hålla på och döda bara för att upprätthålla dina 48. Troligen har inte Acer gjort denna FroYo med vanliga Liquid i åtanke, så därför kan det vara bra att ändra ner i autokiller.

Last edited: 20 september 2010
  11. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag ligger runt 20-30 i ledigt RAM. Får väl testa mig fram lite för att se om launcherpro funkar bättre.

Tack för tipset iaf.

12. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Har du så lite kommer dina höga inställningar i systemet (autokiller) att störa. Du ska nog inte ha launcherpro på high, för då får du ju än mindre minne. I autokiller i andra fliken ser du ju vad som tar minne i anspråk, kanske är det något onödigt där? På min vanliga Liquid brukade jag ligga på ca 50 Mb RAM ledig...

13. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Är det inte bättre om man använder Minfree manager. Den ändrar ju själva androidsystemets autokiller, istället för att fungera som en app som stänger av program... Testa den, funkar väldigt bra för mig!

14. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Autokiller är precis samma sak. Därav att den behöver root.

15. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Bah..!
    Har den alltid varit sån? Måste blandat ihop den med en annan app som helt enkelt låg som en app och stängde ner program.. Innebar ju att den själv drog minne..

16. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Finns ju alla möjliga sorter.... taskiller är väl en av de vanligare. De gör mer skada än nytta i min mening. Att överhuvudtaget stänga program i FroYo är onödigt då den sköter det mycket bättre än Eclair.