Fryst i startkärm efter voodoo

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Nixii, 9 jan 2011.

1. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Help sheet for romkitchen :)

2. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker också att du ska passa på att lägga in antingen Darkys eller en Rom du bakar själv i DrT's kök. Det kommer fungera utmärkt och göra din Galaxy till en helt annan mobil. :)

3. Nixii

Nixii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

löste webbproblemet, den tvingar fram mobilversion ibland med de e baravatt tvinga tillbaks :P
    ska ta en titt på dedär med darkys när jag kommer hem. vill ju gärna ha de men nu när jag har klantat mig en gång känns de sådär att börja pilla med de igen haha.
    tack för tips osv iaf :)

4. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hoppas du menar doc's/drt's, darkys la du ju nyss in ;)

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Han har lagt in JPA

6. Nixii

Nixii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okey, man lägger alltså in zip. på internalSD >apply sdcard:update.zip>reboot. och sen ska allt fungera?
    kan inte du va schysst om du har lite tid över (eller någon annan) och skriva ihop ett "recept" på en bra ROM, alltså vilket jag bör väja inom;
    Base ROM
    Kernel
    Mode
    Apps
    hide
    Launchers
    show
    Keyboards
    show
    Base Apps
    show
    Utilities
    Tweaks
    Themes
    http://romkitchen.org/sgs_v1/#

för alltså, jag förstår ju inte hälften av vad grejerna innebär endå.
    jag skulle ju kunna söka upp allt som du säger, men jag tror inte jag blir så mkt smartare när de gäller just de.

hade varit extremt tacksam isåfall! men de e ingen panik, tänkte bara att om nu detta är mycket bättre så varför inte köra på de.

och innebär detta sen att jag har darkys på fånen?
    haha ja du märker ju min iq när de gäller sånthär systempyssel

7. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

[QUOTE
    ____

liten petig fråga till bara, går de att göra så att man ställer in bakgrunden som i en iPhone?
    alltså att bilden är stilla och att man ställer in den på "höjden"[/QUOTE]

I vissa launchers går det till ex zeam. Menyknapp, preferences, workspace, uncheck scroll wallpaper.

8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Nej detta är för doc's rom. Det är inte nån större skillnad mellan dem när det gäller snabbhet och stabilitet dock är darky's lättare att flasha över då du inte behöver välja vilka tweaks mm du ska ha.
    Jag föreslår att du läser igenom följande trådar för att få en bättre förståelse för flashning, rootning etc.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596
    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=Elofs_lathund
    Läs speciellt backup av /efs i elofs lathund.
    Efter det kan du gå över till darky's xda sida
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091
    där det finns en mycket enkel guide för flashningen.

9. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag menade självklart innan dess :)

Jag vet inte om du kan köra via zip-fil direkt nu eftersom du lagt in original-ROM och därmed även lagt in original-kärnan. Lägg in en annan kärna via Odin, sen kan u installera zip-filer. Och du behöver inte döpa om filen till update.zip, du kan navigera och välja zip-filer med CWM.

Och det är inte svårt om du bara tänker efter! Ta apps till exempel. Launchers väljer du ju bara den du vill köra med. Original från Samsung är ju TouchWiz, gingerbread är utseendet från 2,3, LauncherPro är också en riktigt bra homescreen som jag kör med.

Eller om man tar keyboard, visst vill du ha svenska? Välj det då, svårare är det inte! Swype? Bara att välja! JPA är ju regionen vi tillhör, u ska välja den om du vill ha svensk swype. Samma sak med vanligt tangentbord, då väljer du EURO.

Base apps är heller inte svårt, vad vill du ha? Gmail? Memo? (anteckningar) Screen Capture? (typ som print screen). Vilken musikspelare? Extra animerade bakgrunder? Bara att tänka efter vad man är ute efter!