Problem: Full Wipe - Inget OS kvar

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Lidback, 3 aug 2013.

1. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Gjorde en full wipe i recovery..
    När jag skulle boota in så frågar recovery om jag är säker på att jag vill boota om då det ej finns något OS.
    Googlat lite och läst att man kan med adb pusha in en rom från datorn till telefonen. Men problemet är att den säger bara att den inte hittar någon device.

Fastbook kommandon funkar, men inte adb-kommandon.
    Nu sitter jag med en lur utan något OS. Finns det någon som vet hur jag kan gå tillväga?

Summa: Inget OS, ingen rom på telefonen i form av .zip-format att flasha in.
    Måste försöka få en .zip-rom från datorn till telefonen på något vis.

Hoppas någon har svaren för detta problem.

Mvh

2. omEn

omEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola/Google Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola/Google Nexus 6
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 2
    Övrigt:
    LG G Watch R
    Har du installerat drivrutinerna för HTC ONE på din dator och har du alla adb paket som behövs för att flasha över ROMen?

3. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Vad kör du för recovery?
    Ifall du kör clockworkmod recovery, så kan du gå in under Mounts and storage och välja "mount usb storage" Går säkert med andra recoverys också, men Clockwork är den enda jag personligen har använt.

Ifall du kör stock recovery så vet jag inte hur man kan göra. Men du borde väl kunna installera en ny recovery genom fastboot menyn, och därigenom föra över dina filer till mobilen.

4. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Kör du CWM eller TWRP?

Du kan använda sideload om du "råkat" radera interna lagringen i recovery.
    Anslut telefonen till datorn, kolla så den hittas i enheteshanteraren, ladda ner en rom, välj advanced - sideload (eller nått sånt) och sen skriv på datorn "adb sideload romfil.zip"

Alternativt kan du pusha romfilen till telefonen med "adb push fil.zip /sdcard/"

Detta kräver att du har fungerande ADB, du måste nog öppna enhetshanteraren och sen kolla om du inte har den där med utropstecken, i sånna fall välj egenskaper och installera drivrutiner, du kan använda usb drivrutinerna som finns i android-sdk\extras\google\usb_driver - har du inte den mappen så måste du ladda ner drivrutinerna - starta SDK manager och under extras finns usb driver där.

kolla så du hittar enheten/telefonen med "adb devices".

Personligen använder jag en usb-otg kabel o ett usbminne för att göra flashande, då kan jag läggar rom etc på ett usbminne på datorn o sen flasha den på telefonen. Gör även backuper mot usbminnet.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Googles drivare har jag aldrig fått att funka med en HTC.

Däremot så funkar HTCs utmärkt och är man en latmask så installerar man bara HTCs sync manager så följer senaste drivare med på köpet.

http://www.htc.com/se/software/htc-sync-manager/

sen så förmodar jag att TS har adb installerat??

Enkelt test sedan från CMD stående i adb-mappen

Kod:
    adb devices
    och luren ska svara om det funkar.

Sen funkar både push samt sideload om man kör TWRP.

6. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Hej och tack för alla svar!
    Verkar som om det var något temporärt fel på datorn.
    Har alla filer som behövs och htc-drivers. Har alltid haft den inpluggad i samma usb-port hela tiden. Testade att byta till en annan usb-port och vips så funkade adb-kommandon igen. adb push fixade det hela åt mig, så nu agerar den ej längre som någon brevpress, utan fungerar som en telefon igen :).

Mvh

7. prosafe

prosafe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Förmodligen anväder du normalt en USB3 port funkar utmärkt normalt men för adb behöver man köra USB2 av någon anledning, hade samma problem när jag upgraderade till 4.22 plus att adb då vägrade funka under windows8 lol funkade dock direkt på en windows xp burk.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

8. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Sitter på en gammal stationär dator med core2duo, dvs från stenåldern. Den har bara usb 2 ;)

prosafe gillar detta.