Fullt ut Apple ekosystem

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Livsstil, 17 apr 2024.

1. Livsstil

Livsstil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Är det någon som använder icloud fullt ut som primära tjänster?

Jag är nog testat att använda alla e-post tjänster som är aktuella idag. Men har dragit slutsatsen att jag inte använder e-post privat. Det är ju bara som återställningar för bortglömda lösenord. Registrerar sig för webbshoppar, när klarna skickar sitt lika så som Kivra. Men mer än så använder jag inte e-post.

Jag har inte använt något med Windows senaste 7år.

Vågar jag börja använda icloud mail som primära e-post utöver kvitto från App Store.

Jag kommer inte att använda android som privat mobil, det har jag som jobb mobil. Så där är det inget hinder.

Hur upplever du det, som använder icloud mailen? :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 625
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns väl ingen uppenbar nackdel med att använda en @icloud-adress som din primära e-post. Apple lär inte lägga ned sin tjänst i första eller andra taget.

Men även om du skulle använda Android igen senare, så har det ingen större betydelse. Du kan fortfarande komma åt din @iclod-mail utan problem på Android eller andra plattformar.

Du kan tex använda Gmail-appen som vanligt på Android med en icloud-adress, ställ bara in den enligt instruktionerna här: iCloud Mail-serverinställningar för andra e-postappar - Apple-support (SE)

Så det är bara att köra på med andra ord :)

katho, jnsson och Livsstil gillar detta.