Diskussion: Funderar lite på en RAZR

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Pajn, 21 nov 2011.

  1. Lundgren

    Lundgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är grymt sugen på denna telefon! Gillar utseendet och byggkvaliten samt att den inte liknar någon annan. Den skulle även komma i vitt. Det som är tråkigt är väl egentligen kameran, skärmen kunde även den vara bättre samt något nyare grafikkrets. Kan bli denna, har lite beslutsångest då det kommer komma många bra mobiler alldeles strax. Får se om jag kan hålla mig.
     
  2. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Mitt tips är att ni som är sugna testar den själv först. Jag blev tyvärr besviken, dels på skärmen (men det verkar vara fel på min) men sen är den seg ibland. Tex surfningen går ju mycket hackigare än på min gamla Galaxy S och kan inte alls mäta sig med tex Galaxy S2. Själva laddningen av sidan går dock snabbt, men flytet (eller avsaknad av flyt) förstör helhetsupplevelsen.
     
  3. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Hmm.... Känns som du lyckats få ett måndags ex. Känner inte igen mig i det du beskriver. Tyvärr verkar det ha varit lite väl många måndags ex (främst skärmproblem) men har inte hört någon som har haft problem med att få dem utbytta.
     
  4. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är inne på samma tankebanor med att skaffa en motorola RAZR. Efter att ha tittat på den i affär så blev man ju kär, SÅ ska mobiler vara byggda!

    Men har lite svårt att bestämma mig som många andra (Motorola RAZR eller Samsung Galaxy SII). Folk har ju klagat på skärmen, seg launcher, långsamt wifi o.s.v.

    Samsungen är ju en bra telefon men vill ju mycket hellre ha en RAZR om de punkterna bara är random shit folk säger. :P

    Någon som har använt RAZR en längre tid som kan uttala sig om det är en värdig telefon?
     
  5. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det verkar vara en del problem med skärmarna ja, men det är ju enkelt att byta ut den.

    Launchern kan jag inte uttala mig om då jag inte hade den många sekunder innan GO launcher åkte in :)

    Wifit är ganska långsamt, personligen tycker jag dock inte det är något problem då det är en telefon och inget jag ska tanka en massa med.
    Jag får ut 9 Mbit/s ner och 4,5 Mbit/s upp på mitt wifi hemma. Visserligen mätte jag i mitt rum som wifin precis når till. Längst inne i mitt rum finns det inget wifi ö.h.t.
    På min kabelanslutna dator får jag ut 93Mbit/s ner och 23Mbit/s upp så det fattas en del.

    Jag är riktigt nöjd med RAZRn trots vissa problem och ångrar mig inte en sekund. Visserligen valde jag mellan RAZR och GN och har efteråt sett pappas GN, som är en riktigt buggig telefon. Så det motståndet kanske är lite för dåligt för att få en bra jämförelse.

    Om du köper en kan jag rekommendera The Arctic. Telefonen blev en hel del snabbare med den.
     
    Lelle91 gillar detta.
  6. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för de snabba svaret. :) Har beställt en RAZR från Halebop i denna stund så man längtar till nästa vecka.

    Jag är lite fundersam på det här med wifin i situationer som om man ska t.ex. streama någon film eller liknande via motocast. Att streama 720p film till mobilen som vidare är kopplad till TVn lär ju behöva en hel del datahastighet. :/

    Antar att "The Arctic" är ROM? Är lite kluven till att roota telefonen med tanke på att jag har köpt den med 2 års abonnemang och vill ju ha garantin kvar. :/ Eller finns det någon typ av "Safe proof root" som Telia nissarna inte kan klaga på?
     
  7. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Att streama HD film kräver ju hel del data. Jag har inte testat det så jag kan inte säga spec. mycket om hur det funkar men det kan ju vara för klen hastighet.

    Ja "The Arctic" är ROM som har bygger på OTA uppdateringen som löser en del problem. Garanti är ju alltid en fråga som man funderar över när man håller på med sånt men jag har aldrig hört någon som haft problem så själv bekymrar jag mig inte. Det finns ju orginalrommar som man kan flasha in om man vill skicka in den.

    Men om du inte vill hålla på med rommar så verkar uppdateringen som sagt lösa en del problem tyvärr verkar det bara vara några som har fått den hittills.
     
    Lelle91 gillar detta.
  8. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okay, får se om de blir root för mig, har ju inte ens fått hem mobben än. :P Löste ROM bytet hastighets problemen för wifi? Antar att de strypte hastigheten pga värme-utveckling. :S

    När jag väl fått min RAZR så kommer jag pröva om det går att streama 720p film över motocast om ingen annan har prövat. ^^ Tycker det är en extremt smidig funktion så bör analyseras mer. Jag slänger upp en post nästa vecka asap jag fått meine razr.
     
    Last edited: 30 dec 2011
  9. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det är med den ROMen jag har testat hastigheten med. Bootloadern är i dagsläget låst så vi kan inte modifiera kärnan vilket är den som i så fall skulle gå att ändra i för högre hastighet.

    Jag ska inte stressa dig att roota. Det är självklart du som väljer själv :) Antagligen så är det Motorolas uppdatering som är den största förbättringen och den får man ju ändå förr eller senare.

    GN har ju samma låga hastighet enligt Swedroids test och den har i princip samma SoC (System on Chip, innehåller det mesta av värde) så om det är en strypen eller om det ligger i hårdvaran är ju lite svårt att säga. Men eftersom den har samma problem så kanske det tyvärr är i hårdvaran...

    EDIT: Jag gjorde ett nytt hastighetstest. Den här gången på undervåningen som har mycket bättre wifi täckning. Hastigheterna är fortfarande ganska dåliga, men mycket bättre än förut iaf. Ner: 21Mbit/s Upp: 13Mbit/s.
    Pingen är förvånande bra dock (för att vara över wifi). 7ms.
     
    Last edited: 30 dec 2011