Fråga: Funderar på att köpa en SXS - bör jag tänka om?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Kalven, 18 jun 2012.

1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hmm, strax under 4k! Beställd från Netonnet. 3978 kr tror jag, har dock 90 dagars prisgaranti via Swedbank så jag hoppas på sänkningar!

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

4. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Japp, jag såg det att den fanns för 3499, men jag har som sagt prisgarantin att falla tillbaka på. Jag tänkte stämma av den i början på september för att se vad som hänt med priset. Förhoppningsvis är den nere kring 3000 kr jämnt då så får jag en slant tillbaka!

Sen tyckte jag företaget som sålde för 3499 verkade lite skumma också.

5. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Det var mest prisgarantin jag tänkte på, inte att du skulle köpt den där. :)

6. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Aha, då är jag med! Jag väntar dock ett tag med prismatchningen eftersom jag vill att den ska ha sjunkit så mycket som möjligt i pris innan jag använder garantin.

7. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar jag med. Tog ju tyvärr en sim tur med min DHD så är i behov av en ny.. Är det nån som kanske är en tidigare ägare av en DHD som kan jämföra batteri tiden? Hade ju gärna haft lite bättre batteri tid än på den sen undrar jag hur ni tycker den ligger i handen, kände lite snabbt igår och blev inte helt övertygad så är lite osäker just nu..

8. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Pga skärmen är den inte superbra, men långt bättre än med dhd som jag också bytte upp mig ifrån. Mest bang for the buck tycker jag om du ska ha en nygammal telefon idag. Förutom att skärmen drar en del ström är den underbar

Skickat från min LT26i

9. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vill du ha bra batteritid så glöm SXSn helt och hållet. Om du använder telefonen flitigt så kan du komma och bli besviken. Vissa dagar räcker det gott o väl, andra dagar får man ladda mitt under dagen.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

10. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, Det gäller ju för närvarande ALLA smartphone-lurar. Men måste erkänna att jag tycker helt klart mitt batteri är godkänt. Håller iallafall 1 dag.Så ladda på morgonen, ladda på kvällen. Men skall man kritisera något så är det detta att de inte lyckats skapa bättre batterier. :)

11. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Nja finns lurar med större/bättre batterier/tid (SGS3, SGS2 Maxx). Under sommaren så var det katastrof när man pillade extra mycket i solstolen där man inte kunde ladda. 1-2h (tänd skärm) chattande, läsande och lyssnande på musik på bryggan så var batteriet mer eller mindre slut. Skönt att hösten är här :) Om man kunde pilla i en 2100-2500mAh batteri så hade SXS varit kanon, den hade då klarat det där lilla extra milen.

12. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Fast sgs3 har knappast bättre batteritid än sxs

Skickat från min LT26i

13. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar. Det landade på en LG Optimus 4X istället. Främst på grund utav att jag tyckte Sonyn låg så dåligt i handen.

Skickat från min LG-P880

14. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag fick min Xperia S för någon dag sedan...
    Har också en Galaxy S2 från tidigare.
    Jämfört med den kan jag säga att batteriet är bättre än S2an, redan det lilla jag hunnit testa, märker genast att den inte drar like mycket ström eller att batteriet räcker längre. Konstigt tycker jag...Trodde att LCD skärmer drar mera än Super Amoled+.
    Skärmen är grym, det finns bättre förstås, galaxy s3, htc one X osv. Men jämfört med S2 är skärmen riktigt bra, svartan är kanske inte det bästa och Samsungen är bättre men resolutionen är betydligt bättre, skarpare bild än S2an (Gillar absolut).
    Fick just nya mjukvaran igår, gillar flytet, kan dock ibland vara lite lag men detta finns också i Samsungen, alltså inget som stör mig. Kameran är bra, men har några små problem, exempelvis fokuseringen är lite si och så.

Stort plus för notification light, kan också med app använda "illumination bar" som notification. Suverent!!! Stort minus för samsung som inte har det i S2an, hade det på min Nexus one, bra och ha!

Touch knapparna är lite okänsliga ibland, något man också klarar sig fint med. Ibland hamnar man trycka flera gånger. Är väl mera en "vanesak".

Sedan som till ett STORT minus som jag först tänkte att vad jävla coolt att den har, var smartTags. Så onödigt funktion att ha när de inte fungerar utan att låsa upp skärmen.
    Då kan jag lika bra låsa upp telefonen sätta på bluetooth osv. om man ändå hamnar trycka igång skärmen och låsa upp. Hoppades att det skulle bara vara att före den framför en Tag och vips så skulle bluetooth eller något annat vara på. But noooooo!!! Hoppas Sony kan fixa det, tills det är det helt onödigt.

Och sedan en sak till om skärmen, mycket bättre i solljuset när man jämför med SGS2an redan med mindre ljustryka klarar den sig bättre än SGS2an med full styrka.

Måst säga att det är den bästa Sony(ericsson) telefonen jag klämt på. Så om man gillar dens form utseende osv. så absolut kör hårt och köp. Inget egentligt negativt har jag att säga om den. Gillar starkt den, ännu (efter några dagar) :)

Edit: Kom på en annan sak som jag saknar, Status Baren har inga switchar där, sedan skulle jag också hoppats på att man skulle kunna se % i batteri ikonen. Vet att med appar kan man komma runt detta men skulle ha varit trevligt att ha så från början utan att hamna köra någo extra appar för det.

Last edited: 7 sept 2012
  15. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Handlar om säkerhet, och är en riktigt bra sak Sony tänkt på det. Är ganska säker det är så förövrigt på alla NFC enheter som kör Android.

16. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hmm... då skulle man kunna fixa det så att den inte fungerar om man har kodlås eller något sådant. Är inte direkt något problem att låsa upp telefonen om någon får tag på den åtminstone när jag har bara swipe and unlock.

Men troligen är det något sådant frågan om. Men jag tycker just att NFC för SmartTags tappar helt sin betydelse och blir helt useless. *min åsikt

17. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Tänk om någon sitter nära dig då på en buss eller en tunnelbana? Nu har ju visserligen NFC ganska kort räckvid iallafall smarttags för att nämna något.

18. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Att swipa lätt nerifrån och upp över knapparna ger vinst var gång. Märker aldrig av knapparnas egenheter längre.
    Testa det.

Med risk för att säga något du redan vet vill jag rekommendera notification toggle. En bra switchapp där du också kan ställa in batteriprocent, som då visas uppe till vänster på statuslisten.

Det har varit en hel del negativitet på det här forumet. Mycket av kritiken har varit berättigad men efter den senaste uppdateringen funkar telefonen klart bättre. Känns som vi äntligen fått en färdig mjukvara.

Zkeeter66 gillar detta.
  19. moffe

moffe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du ha så rätt det verkar fungera bättre då.

Va skulle personen kunna göra då? Ändra din telefon till silent eller lägga på ditt wlan? OCh som du sa har den ingen räckvid alls, typ 4cm. Så ingen fara där...jag menar inte att telefonen skulle ha några andra NFC funktioner utan bara smarttags...

20. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Alla som någonsin funderat på en Sony bör tänka om som svar på ursprungliga frågan.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2