Funderar på att skaffa en spica.

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Skrutt, 14 dec 2009.

  1. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Det ska väl komma en fix för detta? Frågan är om den kommer i 2.0an eller sepparat?

    /R
     
  2. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning, har utöver orginal, 3G Watchdog, Advanced Task Manager, AgendaWidget AndExplorer, Bloo, BookmarkBR, Brightness Level Widget, Countdown Alarm, gStrings, Note Everyting, OpenSudoku och Spotify installerat, har 148Mb kvar.
    Om det är tilll något hjälp för en eventuell "räcker minnet till utvärdering" visar sig. Förhoppningsvis har Samsung tänkt till vad gäller minnet om de planerar att släppa en 2.0
     
  3. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Har du valt att tanka ned alles till mobilen via spotifys "offline mode" ? Undra vart det sparar sig?

    /R
     
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Går på minneskortet.
     
  5. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Tack!

    /R
     
  6. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Spican var nice! Synd att Teliabutikens personal som var ett 20tal till antalet inte visste något om den och att de hellre "lekte" med den än visa mig hur den fungerade och att de snackade öppet framför mig och andra kunder hur skoj de hade haft det i helgen mm.
    Galet oseriöst intryck fick jag av Telias butik på kungsgatan.

    Luren var dock nice och ska nog jaga ifatt en sådan utan abb.

    Någon som vet något utländskt ställe som säljer till bra sista kompispris?

    /R
     
  7. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror det är dåligt med utländska Spicor då det är en ganske ny modell. Köpte min på Katshing för 2700:-, och med tanke på att upplåsningen blev näst intill gratis så känns det som ett riktigt bra pris för att slippa binda sig till några 24 månaders-abonnemang.

    Mig veteligen finns det inga program som tar särskilt mycket plats. Det största programmet jag har är Documents to go som tar runt 8 Mb, resten ligger väl i snitt på strax under 1 Mb. Har ganska många applikationer installerade och har 115 Mb utrymme kvar så det känns inte om om minnet är någon större begränsning. Tror det fanns runt 140 Mb kvar från början.
     
    Last edited: 16 dec 2009
  8. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har sett att många här på forumet har handlat på www.expansys.se vet inte om det är bra men här är en länk till telefonen iaf. http://www.expansys.se/d.aspx?i=191893
     
  9. penor

    penor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem min spica idag och är helnöjd än så länge.
    Men en störsam sak är att volym samt lås knappen skramlar när man skakar på telefonen .
    Är det någon mer som har detta problem? för det verkar nästan som att det skulle va så på alla eftersom dom är upphöjda från skalet eller vad man ska säga...
     
  10. roob

    roob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    själv tycker jag den är snabb och bra. kameran är ok, saknar dock att det saknas led blixt eller lampa...
    sedan att fortsätta med telia mobilsurf a 69 kr månad efter påsk är nog en god idé..
    med tanke på att spican vid normal användning suger 5-10 mb data varje dag om man har den synkad mot t.ex. mail och facebook (använder 3g watchdog)... och som telia har (max 9 kr/dag) är de ca 180 kr i månaden utan fast mobilsurf...
     
  11. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo fast kan man stänga av så den absolut inte går ut på internet via 3g?
    Jag kommer nog mest synca på wlan på jobbet och hemma så jag vill helst inte att den skall komma ut på 3g om jag inte vill.
    Kan det vara lurigt att tanka ner en massa program som kanske vill ut på nätet automatiskt?
     
  12. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte en spica igår! Har inte haft tid att testa den så mycket men har suttit en stund nu och kan bara säga att jag är sjukt nöjd med den! Ni som köpt telefonen så man får med Spotify, hur får man igång det? Jag fick inte med några papper om det, kan man fylla på sitt befintliga konto med någon kod eller hur fungerar det?
     
  13. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Du öppnar Spotify appen som ligger i menyen,tror du registrerar deg där.Om du har ett konto redan,hämtar du appen bara på butiken och loggar inn deg.
     
  14. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag fick ett sms från telia med en länk. Där var det bara att skriva in sitt konto eller göra ett nytt så hade man premium :)

    Såg något liknande i inställningar..

    *Letar*

    Nu ska vi se.. Gå in i inställningar - Trådlösa Kontroller - Mobila nätverk och Använd andast 2G-nätverk. Hoppas det är vad du letar efter. :)
     
    Last edited: 20 dec 2009
  15. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, mitt nummer har inte porterats än så jag får väll det när det är klart antar jag. Kör med ett Telia kontantkort så länge.