funderar på denna telefon men har lite frågor!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av aka_the_barf, 14 jul 2010.

1. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

punkt 7 kan vara lite knepig, men för att markera text finns det verktyg om du kör long click på "?123"-knappen när du har tangentbordet uppe. tror det var någonstans här på forumet jag läste det så du kanske redan har sett det, men det är i alla fall något jag blev glad över när jag hittade det.

2. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder min extremt mycket på jobbet under en 5-6 timmarsperiod, kör ofta spotify + surf, spel eller tv-serier totalt 4 av dessa timmar. Då har jag ofta ringt samtal tidigare. Så på en 12 timmars period med extremt mycket användande under 4 timmar plus enstaka samtal, surfning och en del sms är batteriet ganska mört. 15-20 procent kvar. Det som sugit mest batteri under tiden är då skärmen på 60-70 procent. Kör backlight på auto.

Edit: Har dock knappt någon bakgrundsdata på alls...

Last edited: 14 jul 2010
  3. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag känner till det där, men det är ett alldeles för långsamt sätt tycker jag. Det är lite smidigare i Swype-tangentbordet.

4. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vore mycket bättre om man kunde swipea på tangentbordet för att flytta upp/ner/vänster/höger.

5. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

läste i en annan tråd att 3's mobiler var olåsta men det stog att dom var låsta på deras sida, dom kanske ändrar det då...

då får man väll dra ned skärmen på minsta ljus för att få bättre batteri tid, sen ligger tydligen FM radion automatiskt som on när man får telefonen vilkte slukar batteri

6. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

FM-radion är bara "på" om den aktivt spelar upp en radiokanal (antingen i för- eller bakgrunden), och det görs inte per automatik.

7. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Ang. Batteri så har jag inte haft problem själv med det, lätt en dag och då har jag 30%+ kvar när jag sätter den i laddaren när jag går i säng. Och det är med sync. mot mail,facebook,twitter hela tiden på och wifi har jag på en del under dagen sen sms/ringer jag en hel del varje dag.
    Och lagg/stall som många har haft har inte alla haft, men bra dra ner en ny FW så går den ju som på rälls. Nya JG5 och lägg om ditt sdkort med Ext4 part. så har du en dundersnabb telefon utan lagg/stall.

8. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ok det var bara nått jag läste på en mkt tidig review när dom tyckte batteriet tog slut lite fort...

är det säkert att lägga in en ny firmware, har någon misslyckats och "brickas" telefonen då? på min öphöne så kan man alltid återställa den om något skulle hända, finns det något sådant med galaxyn eller blir det en dyr pappershållare blåsiga dagar?

9. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Läser man på forums, ser det ut som den nästan är omöjlig att "bricka" :)
    Tror alla har fått en Black screen och tror det varit kört men bara dragit den i recovery och flashat om den..:)

10. Manks

Manks Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad menas med bricka?

11. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

det är att telefonen pajar för gott vid tex misslyckad flashning eller rooting, brick= tegelsten. ja telefonen blir lika bra som ungefär en tegelsten, altså helt värdelös.