Fungerar din Hero efter 2.1-uppdateringen OTA?

Diskussion i 'Hero' startad av anderssoncarina, 11 jul 2010.

?

Fick du problem med din Hero efter 2.1-uppdateringen OTA?

1. Nej, inga problem överhuvudtaget

39 röst(er)
    73,6%
  2. Inte nu längre, hade problem med facebook- och kontakt-synk men det löste sig av sig självt

2 röst(er)
    3,8%
  3. Inte nu längre, fick dock göra fabriksåterställning efter uppdateringen

2 röst(er)
    3,8%
  4. Ja, fungerade dock att köra in 2.1 via usb från datorn

2 röst(er)
    3,8%
  5. Ja, var tvungen att gå tillbaka till 1.5 (via usb från datorn)

0 röst(er)
    0,0%
  6. Ja, min Hero är helt död.

4 röst(er)
    7,5%
  7. Annat: specificera i en kommentar

4 röst(er)
    7,5%
  1. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    min lur vägrade låta mig lägga till fler google konton, så körde en factory reset och återställde allt med mybackup pro, sen rullade allt ännu snabbare och funkar perfekt.

2. anderssoncarina

anderssoncarina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Uppdaterat...

Sådär, nu är det snart en vecka sedan jag uppdaterade min telefon till 2.1. Uppdateringen gick bra, förutom att jag hade för lite plats på telefonens interna minne så den kunde inte installera det direkt utan jag fick avinstallera några program först. Alla skärmar nollställdes tydligen till original, jag hade några "Sticky Notes" som då försvann, jag hade dock tagit backup på dem genom att maila dem till mig själv. Så ingen fara på taket :) (kan dock vara bra att veta)

Det jag kommit fram till efter några dagar nu är att den då och då hänger upp sig några sekunder när jag väcker telefonen från viloläge. Det den gör är att den kopplar upp sig mot HSPDA (gissar på synk mot gmail eftersom jag har bockat ur alla andra synkningar, ex. Stocks/Aktier). När den hänger upp sig så svarar den inte på någon knapptryckning eller svepning för att byta skärm, utan jag får vänta några sekunder.

Idag råkade jag dock ut för ett annat och nytt problem. Jag har sökt här och googlat men inte direkt hittat något. Det som hände idag var att hela skärmen täcktes av en vit bakgrund och så i mitten stod HTC-loggan med gröna bokstäver (likadan logotyp på htc.com). "Övertäckningen" försvann efter någon sekund och då laddades mina homescreens om. Uptimen är inte nollställd så det rör sig inte om någon omstart. Det har bara hänt två gånger hittills, och båda var i morse med någon timmes mellanrum. Någon som vet varför jag råkat ut för detta? Har inte laddat ner någon helt ny app och det var någon dag sedan jag uppdaterade några av mina befintliga.

3. dogadder

dogadder Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min hjälte går klart snabbare efter 2.1 update1. Undantag är sms, telefon, telefonbok och dolphin browser som laggar mer än tidigare.

En tfnbugg försvann - att skärmen blev svart när jag la på ett samtal. En annan tfnbugg fanns ett tag men den är borta nu.

Att uppdatera kändes totalt sett som att få en helt ny hjälte. Det positiva överväger. Många nyttiga små förbättringar.

Ändå vill jag roota den. Funderar på att lägga på elilinux ROM. Jag tänker köra app2sd, har cirka 100 appar och bara 30 MB ledigt. Vill också slippa skräp som Aktier mm.

Last edited: 23 jul 2010
  4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ingen fara, det är bara Sense som startar om sig. Det händer ibland och kan bero på att du har kört nått som kräver massor med minne.

5. anderssoncarina

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Okej, skönt att höra att det inte var något allvarligt.

Första gången minns jag inte riktigt vad det var jag höll på med som fick sense att starta om sig, men andra gången gick jag just ut ur browsern med bakåt-knappen och enda sidan jag hade kollat på var förstasidan på facebook, det borde inte ha krävt så mycket minne... och då hade telefonen legat orörd utan något annat program igång på ett tag, så ingen process borde legat aktiv då och slukat minne.

Nåja, nu när jag vet att det inte är något allvarligt får jag väl se om jag kan komma på vad orsaken kan vara, förutsatt att det händer igen...

6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Har du gjort någon systemåterställning efter uppdateringen? Om inte, så hade jag gjort det om jag var du. Jag gjorde uppdateringen när den kom, blev först glad att inget försvann, men som någon skrev tidigare så bör man göra en systemåterställning efter en såpass stor uppdatering.

Efter systemåterställningen blev min Hero grymt snabb, har inte haft några som helst problem med "force close" eller HTC-loggor på vit bakgrund (som jag kunde få innan), plus att jag fick 40 MB mer i tillgängligt telefonminne, fastän jag hade exakt samma apps installerade!

Sen har jag ett annat tips: Launcherpro...min Hero känns som en Desire! Allt går snabbare på telefonen, så jag tror Sense kräver ganska mycket av vår Hero...

7. anderssoncarina

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Nope, har inte gjort en systemåterställning, än så länge...

Laddade ner Launcherpro, får testa det ett tag och se om det fungerar bättre.

Tack för tipsen! :)

8. anderssoncarina

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Idag har Launcherpro börjat frysa också så jag inte kan göra något när den går upp till HSPDA, den laddar då om en del widgets på samma sätt som Sense gjorde... Så det lutar mer och mer mot en systemåterställning för min del...

9. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tog och installerade officiella 2.1:an på en Hero och det tog mer än 20 minuter innan uppdateringen hade tagit sig förbi uppdateringsbilden med en pil som går från ett paket mot en telefon. Jag var orolig där ett tag att uppdateringen hade hängt sig och brickat telefonen. Tack och lov så verkar allt fungera. :)