Funkar inte att ringa?

Discussion in 'Galaxy i7500' started by V1P3R, Aug 10, 2009.

1. Simon G

Simon G Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte heller upplevt några problem med att kunna ringa... Nåväl inte fler än tidigare iaf. (Farsan bor i en av tre bortglömd dal... :))
    Jag tippar på en trilskande app. eller liknande...

2. William

William Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker mig känna igen vissa namn från tråden om laddglappet. Har ni som fått problem möjligen laddat in och backat den buggiga firmwaren?

Att inte kunna ringa är kanske inte värst, även om jag skulle känna viss oro att ta med mig en telefon med såna problem på fotosemestern som går till ödsliga platser som Death Valley. Att telefonen däremot inte kan ta emot samtal skulle vara riktigt illa eftersom man då kanske inte vet om man har problem eller inte. Att någon app tillåts orsaka det här problemet känns inte heller förtroendeingivande för telefonens säkerhetsmanager/rättighetshantering.

Last edited: Aug 23, 2009
  3. illithe

illithe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Naiv som jag är, så antar jag att Samsung jobbar hårt med att snabbt ta fram en bra update till telefonen, som löser dessa problem.

Nej, skämt å sido, jag är bara för lat för att börja krångla med att roota telefonen för detta. Verkar som man behöver windows, eftersom galaxy även krånglar (någon som är förvånad?) med SDK:n. Adb hittar inte telefonen i Linux. (Finns någon hemsnickrad modell som gör det, men jag tänker inte chansa)

Men händer det inget på ett par veckor nu så kommer jag nog att försöka roota den och backa till föregående build.

(Jag har ärligt talat inte så stora problem med telefonen. Laddglappet visar sig väl bara om man laddar telefonen i avstängt läge. Jag har min på 24/7 så det är inget problem. Vad gäller ringandet så fungerar det nu igen. Får gå tillbaka dit där det inte fungerade sist och prova någon dag.
    Bluetooth-paring med mitt stereoheadset funkar för det mesta. Dock så släpper den anslutningen efter ca. 30 sek om man svara på ett samtal. Lite irriterande. Annars fungerar resten ganska bra faktiskt.)