Det här ger mig huvudvärk... Och varför intresserar jag mig för vad som finns på telefoner som inte är mina ändå?
men om detta är official update så skall lagget vara åtgärdat ? hur kommer det sig att inte fler reagerat på detta ? Någon borde ju kontaktat samsung
Då är bara frågan varför Samsung sitter och håller på uppdateringarna för oss andra, som fått stå ut med barnsjukdomarna. Uppenbarligen har de ansett JM1 vara stabil nog att ersätta JF3, som min tre-levererade lur har.
Det är ingen officiell "update", det är en officiellt förinstallerad firmware, det är inte samma sak.
Jag skrev i en annan tråd om att jag har "JM5" på min Galaxy S, inköpt för en vecka sedan på OnOff. Jag tycker att telefonen laggar en hel del emellanåt när man bläddrar mellan appar, och grundläggande funktioner såsom sms, telefon, galleri, musikspelare osv. Dessutom så har jag en enda gång lyckats få GPS:en att fungera. Annars vägrar den att låsa en position, trots att jag testat en "fix" som finns ute på nätet. I korthet skulle man ställa om en adress inne i något test/serviceläge på mobilen. Hoppas verkligen på att dessa problem kommer att fixas till iom uppdateringen till 2.2 framöver.
Såg på xda att Storbritannien fått uppdatering till JM1 via Kies. Jag kan inte uppdatera via Kies. Får ingenting. Kies säger dessutom att min enhet inte går att uppdatera. Jag har skickat mail till Samsung och till 3 (som jag har fått min telefon ifrån) och frågat om uppdatering. Jag sitter med JF3 och har inte ens swype på svenska.
Känns ju lite surt det här. Om Samsung nu levererar telefoner för den nordiska marknaden med JF5 så måste den ju rimligen vara officiellt klar så varför inte erbjuda den via Kies? Iofs så vägrar ju Kies att ansluta min telefon (funkade en gång som för många andra - sen inte mer) så det kanske är bra att jag inte blir suktad...
Borde inte det komma en officiell update snart? Min telefon startar wi-fi av sig själv och sedan går det inte att stänga av utan reboot. Någon mer som har det problemet?
Händer inte för mig, men stäng av "Använd trådlösa nätverk" i inställningar - Plats och säkerhet så kanske du slipper att det händer.
Jag har samma problem, och det är oavsett om jag har ställt in att den ska använda trådlösa nätverk eller inte. Jag kollar Kies ungefär en gång per dygn...
Andra vill möjligtvis veta, därför jag skrev upp det. Visste dock inte exakt vilken info som var nödvändig.
Jag hittade detta på XDA "Settings>Location and Security>Use Wireless Networks... remove tick!" Ska prova om det funkar.
Jag pratade med en kille på Samsung support idag och frågade om uppdatering eftersom jag sitter med JF3 och andra som köpt telefonen lite senare än mig har nyare firmware. Detta verkade förvåna honom. Han sa att det enda jag kunde göra var att vänta. Förhoppningsvis skulle det komma en uppdatering i slutet av månaden, annars blir det att vänta till på 2.2 som skulle komma i oktober trodde han.
Jag begriper ingenting... Enligt min telefon så har jag (original): Programvaruversion: 2.1-update1 Basbandsversion: I9000 XXJF5 Grundversio: 2.6.29 Kompileringsnr: ECLAIR.XWJFB Betyder det då att jag kan ha Swype på svenska och hur ställer jag då in det?