Det är helt rätt som du skriver att det inte går att lita blint på Prisjakt. Mitt påstående var att noten har fallit avsevärt i pris på förhållandevis kort tid. Antalet kronor eller ören hit eller dit är alltså ganska ointressant att gräva i, det är mönstret som man ser i prisstatistiken som är intressant. Och vi kan konstatera att för Note 8.0 har priset fallit. Jag följde en av de länkar som du lade upp och tittade på denna graf
Där låg priset först på 6000 kr, därefter låg det länge på 4700 kr. Efter det har det blivit ett hopp och som lägst legat på 2700 kr (jag avrundade till 3000 kr för nu ska vi inte vara såna). Jämför med andra surfplattor som Nexus 7 och ipad som visar en mera stabil prisbild över tid. Nexus 7 2012 sjönk på allvar först efter att den nya versionen släpptes. Note 8.0 LTE är ganska ny, då den släpptes så sent som under försommaren 2013, men har redan fallit förhållandevis mycket i pris, och bland annat slumpar som vi vet Telia bort den till ett mycket lågt pris nu. Telia är billigast men också Tele 2 har kampanj (se
www.tele2.se, första sidan).
Avslutade auktioner hos Tradera får du fram i Traderas app i Sökalternativmenyn längst ned. Du bockar för "Visa endast avslutade".
I Samsungs officiella uppdateringslista finns Note 8.0 över huvudtaget inte med. Till äldre Note 2 LTE rullades 4.3 ut för ett par månader sedan.
http://www.samsung.com/se/info/note.html
Med detta tackar jag för mig. Det var inte min avsikt att mina två cent i diskussionen skulle leda till ett nagelfarande i detaljer.
Click to expand...