Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

1. Vikket02

Vikket02 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    837
    Säg inte att du köpte surdruva...jag har 10 flak som kommer

Tarado gillar detta.
  2. hurrai

hurrai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kundtjänst yrket, nu är det här inte riktat mot just amazon. men fan dem vanliga nötterna som sitter på det simplaste jobbet. dem kan fan ingenting, de kör sina textbook notes precis som dem där indiska scammers.

Filip | Kundtjänst
    Det verkar som att det är någonting som har blivit fel med betalningen för just den här produkten. Vi drar aldrig pengar innan varor skickas från oss, vilket är anledningen till att du behövde verifiera betalningen först nu. Har du testat att ändra betalningsmetod för just den här produkten till förslagsvis månadsfaktura, alternativt provat med ett helt annat betalkort/presentkort?
    19:12
    har inga andra betalkort, jag har gjort bara idag typ 5 beställningar på samma betalnings metod
    19:13
    Filip | Kundtjänst
    Jag skulle även vilja be dig att bara kontrollera följande saker lite snabbt:
    • Är kortnummer och utgångsdatum korrekt angivet?
    • Vissa kredit- och betalkort är skiftlägeskänsliga. Matchar namnet du angav med namnet som visas på betalkortet?
    • Matchar faktureringsadressen och telefonnumret med din banks register?
    • Har du överskridit din kreditgräns?
    • Är ditt köp utanför ditt normala utgiftsintervall? Vissa banker kommer att blockera transaktioner på grund av säkerhetsproblem.
    • I händelse av problem med verifieringswebbsidan kan du gärna försöka aktivera popup-fönster eller använda en annan webbläsare.
    • Säkerheställ att du har öppnat upp kortet för internetköp och utlandsköp.
    • Har du möjlighet att använda ett annat kort eller en annan betalningsmetod?
    19:15
    seriöst?
    19:15
    Filip | Kundtjänst
    När en betalning nekas behöver vi alltid göra en grundlig felsökning innan vi kan ta vidare åtgärder.
    19:16
    1, kortet är sparat, så kortnummer och utgångsdatum är korrekt för att jag har handlat med kortet senast idag.
    2. namnet, ja den känner av vilket kort det är när skriver nummret. för det är specifikt för vilken typ det är
    3. matchar fakturer bla . ja
    4. pengar finns på kortet
    5. utgiftsintervall, jag har inga gränser
    6. har deaktiverat samtliga popup för amazon
    7. internetköp fungerar.. som sagt.
    8. och sista frågan, nej ingen annan betalnings metod.

tillslut så säger han såhär:
    Filip | Kundtjänst
    Okej, vad bra att du provade med det! Det jag kommer att göra för dig, för att hjälpa dig att lösa det här problemet, är då att skicka ut kontaktuppgifter till dig så att du kan komma i kontakt med vår ekonomiavdelning per telefon under morgondagen för vidare hjälp med detta, då vi här på kundtjänst inte har möjlighet att se någon mer anledning till varför ditt köp fortfarande nekas.
    19:28
    ok.
    19:30
    Filip | Kundtjänst
    Finns det någonting annat som jag kan hjälpa dig med så länge medan vi avvaktar på att ekonomiavdelningen öppar igen?
    19:30
    kommer du att vidarebefodra det här, eller behöver jag kontakta support igen?
    19:31
    Filip | Kundtjänst
    Du kommer att behöva ringa in till vår kundtjänst under normala kontorstider för att därefter bli kopplad till ekonomiavdelningen då de inte har ett direktnummer. Det är bara att uppge för den av mina kollegor du får tala med först att du har varit i kontakt med oss via chatt och följt våra felsökningssteg men att betalningen ändå fortsatt nekats och att du i och med det behöver komma i kontakt med vår ekonomiavdelning.

L0l.

3. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    5 flak citrus/lemon. Asså den är ok iskall så men som sagt inget riktigt "njutbart" kanske. Den smakar lite för mycket typ "multivitamin tablett". Som dom vitaminerna dottern får som är nallebjörnar...

4. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 543
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Jag är nog en av de sista med glödlampor på 60 W.

Har dem på fyra dimmers bla varddagsrum plafond med 3 x 60 W, där en brukar gå sönder efter någon månad men de två andra håller i evigheter, dimmar ned dem rätt lågt och bara vid städning etc fullt, nåväl har tittat på RGB LED plafond på amazon.se men inte slagit till än.

Har en dimmer i badrummet som alltid står på i min läget för en 60 W lampa och vrids till önskat i övrigt.

Idag vid 04-05 tiden hade jag tvättat händerna och skulle vrida till min med sidan av de blöta händerna så råkar jag stänga av den, så vrider på den och lyckas göra detta 3 gånger i rad, var trött, så när jag provar en fjärde gång så gick 60 W lampan sönder.

Inga problem bara att hämta en ny, letade fram lådan men alla lampor, men det är bara lågenergi lampor, ej för dimmers, och kommer ihåg att de som används nu är de sista av en stor konsumkasse med 60 W jag fick av en kompis som hittade på rea för många år sedan då alla börjat använda lågenergilampor.

Provade att skruva ur/i lampan men död, så dock sliten ut i kontakten, problem, badrumslampa behövs alltid, så jag tog den från sovrummet, som satt som berget, fick ta en pallstege för att kunna vrida loss den, började vakna, och satte sedan in den i badrummet.

Den funkade inte, död, den fungerade 5 min innan, glapp.

Gjorde ren amaturen och bände tillbaka blecken lite och provade igen fast med den lampan som gått "sönder" och tro på fan den lyste när jag dimmade upp och ner, helt otroligt. Stände av den men sedan var den död, död på riktigt.

Satte i den andra lampan och den fungerade, den har dock många års användning i sovrummet, bara korta stunder, så den kanske håller i några månader.

Summasuramum.. googlade lite och hittade bara en svensk online butik med 10 st 60 W för 152 kr + frakt 150 kr .. Nja 300 kr är lite dyrt. Goooglade lite till och hittade normala 60 W glödlampor på amazon.se

Standardglödlampa, normal glödlampa E27 matt, 60 W
    19,20 kr ej FBA , Fri Frakt
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

Har idag beställt 10 st 60 W för 192 kr vilka fraktas av Wohnlicht GmbH vilket ser ut att vara någon tysk säljare och kommer säkert att levereras om någon vecka.

edit: ser att det från samma säljare finns andra säljare med bla normal 40 W E27 som är klara med påmålade färger.

NORMAL E27 40W GRÖN/BLAU LÄNGS .. dvs grön/blå
    13,84 kr ej FBA , Fri Frakt

NORMAL E27 40W ROT/BLAU LÄNGS .. dvs röd/blå
    13,84 kr ej FBA , Fri Frakt

..som är billigare än de jag köpte, iofs 40 W men ändå om man vill ha party och dimma ner/upp som man vill.

Trodde faktiskt inte att det fanns kvar normal glödlampor men de används inom industri etc till lite allt möjligt och så jag då.

Last edited: 2 jun 2021
    900ssie gillar detta.
  5. Vikket02

Mottagna gillanden:
    837
    Ja nu när du säger det. Den smakar mycket brustablett. Har den smaken från innan, tycker den är skitgod när den är så kall att man inte får smak från den hahaha

R3b0rn gillar detta.
  6. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Den kanske funkar o grogga med :D Tequila och FitAID+

Vikket02 gillar detta.
  7. Clearminded

Clearminded Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    424

MINA ENHETER

Jag råkade ut för det och det gick inte ens att lösa med ett annat kort. Amazon gav mig rådet att avboka men det ville jag inte eftersom priset stigit markant sedan dess. Till slut löstes det genom kundtjänst på så vis att jag avboka ordern och fick ett presentkort som jag kunde använda för att köpa samma produkt igen. I detta fallet handlade om någon hundralapp på en produkt Amazon själva hade sålt så ingen tredje part blev drabbad.

hurrai gillar detta.
  8. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

SurDruve läsken va riktigt rälig med en eftersmak av rödvin.

Pfefe och R3b0rn gillar detta.
  9. holyjoe

holyjoe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    529
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8
    För 2kr burken är båda smakerna helt ok. Håller förhoppningsvis mig borta från att dricka massa cola.
    Konstigt att ingen beklagat sig över att där inte är pant på burkarna. ;)

Magic och Pfefe gillar detta.
  10. Vikket02

Mottagna gillanden:
    837
    Det tror jag verkligen, blir att testa

R3b0rn gillar detta.
  11. Math0

Math0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

Jag fick 2 av 20 grejer. En direkt hem. Ett paket på Tull som jag sket i.

Dom skickade drop shipping ifrån massa olika säljare. Anmälde och fick tillbaka allt

12. carllarl

carllarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    594
    fick hem vakuumförpackaren idag, absolut godkänd kvalité, testade att packa en grej och det gick fint.

det ingår några små påsar att använda, men jag köpte även två större rullar med extra vakuumplast

lite roligt att det står "Nordic style" på förpackningen, jag vet inte vad som är särskilt nordiskt med den

13. Math0

Math0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Hur många köpte ved tändare? Tog själv 10st x 5kg med hemkörning.

Dune1 och nexus^6 gillar detta.
  14. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Köpte oxo 10 paket. Jag har ju 3 kaminer här hemma och brukar använda sånna tändkuber i pressat papper som luktar honung :) Så dom kommer absolut komma väl till nytta till vinter.

15. Wiczor

Wiczor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122
    Fick mail från sandal-försäljaren idag som ber mig inte ta emot de två par jag beställde till sambon. Problemet är att ett par redan kommit och är uppackat, det andra ligger på postombudet men är sampackat med andra fynd som jag vill ha. Orkar ju inte ta emot, packa om och sen returnera. :(

16. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 543
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Ja jag, nästan.. la en 5 Kg i kundvagnen vid 19 tiden men glömde av den och ser nu att den "ej är tillgänglig" :cry:

Fattar inte hur jag kunde glömma bort den.

17. tsimfuck

tsimfuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Platta:
    iPad
    Övrigt:
    Apple Watch 6
    Airpods Pro
    Mac mini
    Imac 24"
    Macbook Air
    Jag köpte 6 stora paket och 4 små :)

18. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Låter bra, min borde komma imorgon och rullarna har inte skickats ännu

19. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Slängde med en 5 kilos låda när jag ändå skulle köpa en parasollfot (till ordinarie pris!!!). Räcker nog i ett par år för mig då jag bara har en vedspis i stugan att elda i. Och dessutom rätt mycket näver i lager. Men det var ju så billigt.... <Suck>

R3b0rn gillar detta.
  20. McAn

McAn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ser att det är många som jobbar på att kränga sina Zeetopin Arlo-kloner, va de inget att ha eller köpte ni bara i rent spekulationssyfte?