Ja, vad tror du själv
@stelex ? Brukar du jobba gratis? Givetvis får alla så kallade ombud eller "servicepoints" oavsett om det gäller UPS, Bring, PostNord, DHL, Schenker, Apoteket AB, Systembolaget, ATG osv osv betalt för tjänsten de utför. När det gäller paket, oftast en summa per hanterat paket (in eller ut) där storleken på godset kan påverka också. Senast jag hörde något belopp var det 5-15kr eller däromkring.
Gällande UPS och Bring så är det exakt samma tredjehandsåkeri som kör båda hos mig, men avtalen avgör allt. Har de lastat Bring missar de
aldrig en leverans, varken utkörning till hemmet eller avlämning av till ombud. Står det UPS på samma paket, i samma lastbil, så kunde de inte bry sig mindre om att leverera utan gör det en dag de har lust och svärmor varit på gott humör. Uppenbart svider det rejält att missa Bring.
Brings tekniska bit med spårning, bokning är överlägset bättre, så det kan kanske påverka. I mitt fall kan jag inte ens boka med UPS själva då åkeriet UPS hyrt in har ett IT-system som var modernt 1985, och det är tyvärr inget skämt. Går inte boka dag, går inte boka tid. Amazon behöver vakna upp med hur UPS sköter sin verksamhet utanför tätorter.
Click to expand...