Körde öch hämtade ett paket på mitt lokala Bring Pickup, som är en liten frukt och livsmedel affär, och fick paketet med "koden", och det var mannen som stod i kassan idag, så jag tänkte jag kan supporta dem då vi fått en lokal Bring Pickup.
Hittade inget direkt att köpa men ett paket marshmallows kakor och sköljmedel för 25 kr styck men när han skall trycka in det i kassan är den stendöd. Jag kanske var den den kunden den veckan, nä skojar bara, men under veckan har jag inte sett några alls trots att det strulat typ timmar.
Han försölte trycka lite på någon knapp etc och ibland blev displayen svart men följt av block där alla pixlar i displayen är tända, samtliga, kassan var stendöd. Det kostade 50 kr och jag hade bara 40 kr kontant så efter 5 minuter sa han följ med till pizzerien bredvid och betala där, han var ägaren till den också, och skall betala med kortet står det 60 kr, wtf, fick plocka fram den där kakan och sköljmedlet och visa prislapparna igen, han försökte blåsa mig, eller så har han väldigt kort korttidsminne men kanske är hejare på att baka pizzor, får väl prova en pizza en annan gång då det verkar gå till samma ägare.
Det blir lite komiskt när man försöker supporta den lokala Bring Pickup butiken så får man ett kvitto där det är en Pizzeria man supportat istället.
Man kan ju undra hur bokföringen ser ut på de ställena hehe.
Last edited: 8 oktober 2021