Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. frpl

    frpl Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1 045
    Mottagna gillanden:
    680

    MINA ENHETER

    Hann på mörkläggningsprylarna men annars har det varit dåligt.
     
  2. FinKaffe

    FinKaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2021
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    123
    De som kör med bottar lägger inte ut något publikt. Det är snudd på omöjligt att hitta ett riktigt fynd på ett forum med tuuusentals giriga ögon. Man får leta själv, helt enkelt.
     
  3. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 257
    Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Inte hörlurar, endast pluggar.
     
  4. Zapa

    Zapa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2020
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    852
    Måste säga att när det gäller kundservice så står Amazon hästlängder framför alla andra.

    Köpte en skaftdammsugare för 9 månader sen, använt den ett bra tag och skrev till dem att jag inte var nöjd med den. Inga defekt eller liknande utan att jag var helt enkelt inte nöjd den. Fick en retursedel och kommer få pengarna tillbaka när den har skickats tillbaka.

    Var hittar man sån support i svenska butiker?
     
    muSPK, Pfefe, ASR och 5 andra gillar detta.
  5. LovelyLife

    LovelyLife Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    67
    Jag hade samma problem den veckan, jag såg inga Airmee-fordon ute på stan, antagligen pga snön på gatorna under hela veckan, jag fick ett paket av två efter många "leveransförsök", det andra skickade dom i retur. Airmee fungerar utmärkt i perioder sen fallerar det
     
  6. pebe292

    pebe292 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Fantastiska Amazon. I juli stängde de mitt konto eftersom jag hade många returer. Det hade jag också eftersom jag skulle köpa vandringsutrustning och hade hem grejorna för att prova ut rätt. Sedan var det helt plötsligt öppet igen och jag har handlat på som vanligt, kanske 50-60 köp sedan dess och inga returer.
    Nu har de stängt ner igen!
    På grund av flera överträdelser av vår retur- och återbetalningspolicy.
    Jag har bett dem specifiera vilka returer det gäller men det har jag inte fått svar på.
     
  7. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    209

    MINA ENHETER

    Samma här. Stängde mitt konto för en vecka sedan för andra gången. Vägrar att svara annat än att det var för många returer igen. Tog ca 4 månader förra gången innan jag kunde beställa igen. Får väl hoppas att jag inte behöver nått de närmaste månaderna
     
  8. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 320
    Mottagna gillanden:
    1 432
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Hur många returer har ni haft när ni har blivit av med era konton?
     
    Pfefe gillar detta.
  9. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 712
    Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Håller med, därför handlar jag helst från amazon än från andra ÅF. Var samma med min luftrengörare, skrev att jag var missnöjd, fick pengarna tillbaka och behålla produkten. Det kallar jag service
     
  10. Dune1

    Dune1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2020
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    209

    MINA ENHETER

    Vet inte. Noll returer av mig men ordrar som Amazon har stoppat. Ca 20st på 6 månader
     
    muSPK gillar detta.
  11. pebe292

    pebe292 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Inga sedan Juli, men flera avbokade av Amazon.
     
  12. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    126

    Va sjukt FN borde ta tag i detta.

    Amazon borde betala vite för dessa konstigheter att stänga av folk för att amazon som säljare ändrat sig o inte vill sälja
     
    muSPK gillar detta.
  13. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    126
    Ni som blir avstängda från amazon betalar de tillbaks månadsavgifter för den period ni inte är önskvärda?
     
  14. pebe292

    pebe292 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Digitala tjänster fortsätter som vanligt. Jag har inte Prime bara för att få fri frakt.
     
  15. Karate

    Karate Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2021
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Dom borde straffa dem som sätter fel priser istället för kunder som antar deras erbjudande.
     
    muSPK, mattihp och Dune1 gillar detta.
  16. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 921
    Mottagna gillanden:
    2 219

    MINA ENHETER

    Det är väl det de gör? Vilket resulterar i exempel som där det skickades ut snyftmail om att säljaren skulle bli av med jobbet och allt vad det nu var. Sedan verkar det som att säljare kan avbryta och rapportera till Amazon att det var köparen som avbröt. Detta utan att köparen får kunskap om det dessutom.
     
  17. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 385
    Mottagna gillanden:
    2 490

    MINA ENHETER

    Låter märkligt om ni blivit avstängda när Amazon tagit bort ordrar, eller beställde ni massor av felprisat?
     
  18. pebe292

    pebe292 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    357
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Nope, beställer sällan något felprisat utan bara sådant jag behöver.
     
  19. MultiMan

    MultiMan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    1 070
    Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Som jag skrivit tidigare i tråden så har även jag varnats pga för mycket problem med ordrar, men det har enbart varit där olika fraktfirmor slagit sönder och/eller tappat bort saker i leveranserna. Det har inte hjälpt, Amazon anser ändå att det är mitt fel i statistiken och vill inte ha "krångliga" kunder som reklamerar saker man inte får eller är sönderslagna. Jag är faktiskt chockad över deras beteende och trodde mycket bättre om företaget.

    Men, än är jag inte avstängd. Kan också bero på att jag dragit ner dramatiskt på inköpen, just pga den tråkiga upplevelsen. Så varje eventuell ny beställningen kan bli den sista.
     
    muSPK och Dune1 gillar detta.
  20. Stiftman

    Stiftman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2020
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    41
    Blev kontaktad igår angående att mitt konto tydligen lämnar tillbaka mycket och att saker kommer tillbaka i dåligt skick, saker har använts mycket eller att delar saknas. Jag kontaktar dom tillbaka för att förstå vilka produkter det rör sig om och om det har ändrats sen de har börjat genomföra returerna med postnord istället för bring. Får detta väldigt sakliga svar på när jag ställde dessa två frågor :

    Hello,

    We contacted you so we could better understand the activity on your account, and learn how to improve your shopping experience.

    If you do not have any further feedback regarding your Amazon shopping experience, please consider this issue closed, and be assured that you may continue shopping as usual.

    If you have any concerns about your orders or your account, please contact our Customer Service team via the link below:
     
    muSPK, MultiMan, DroidJunkie och 1 annan gillar detta.