Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

1. smekkes

smekkes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma för mig dock ingen lapp i brevlådan, idag fick jag nytt sms att de precis försökt leverera, båda dagarna har antingen jag eller sambon varit hemma... :ehm:

nexus^6 gillar detta.
  2. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Gjorde en Bolonese Pasta i förrgår och den blev bra 2 min öppnade tittade på den och satte 2 min till, perfekt.
    Idag gjorde jag en Curry Noodles med 2 min och öppnade och tittade och den såg bra ut och tog 2 min till, men då hade Noodles/nudlarna kokat över på glasskivan, fick sanerat och det smakade bra.

Det är nackdelen med "svarta lådan" att man inte ser ett skit vad som händer, när det häder etc.
    Det blir mycket trial and error tills man får till varje rätt, men det blir bra.

Kan bara tänka mig hur det blir att att göra varm choklad när man trött snart skall lägga sig. Man måste typ ha exakt samma mängd mjök och temp på den och veta precis när det börjar koka över eller om den bara nästan kokan genom lägre värme tid etc. Hur fan tänke Samsung när de gjorde "svarta lådan" på mikrovågsugn?

edit: manualen var på tyska men det var den enkla nybörjar guiden, ingen riktig manual.
    Jag hade ju som sagt en tidigare Samsung mikro, den hade också tysk manual, men letade upp en engelsk som jag skrev ut, det fanns en massa tilllagningstips på olika rätter i den, men skickade tillbaka mikron samt manualen.
    Skall se om det går att googla fram en engelsk manual till den här, det är 23 sidor svensk manual.
    Samsung MG23K3614AW
    User manual Samsung MS23K3614AW (English - 100 pages)

Den tidigare var typ 100 sidor engelska. Det står i felsökningen att lampan i mikron släcks i EKO mode, hittar inget om det alls, kan ju vara någon idiotisk funktion.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Last edited: 2 dec 2024
    DroidJunkie gillar detta.
  3. mul

mul Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Står väldigt tydligt i artikelinformationen att det är ett filter. Samt i recensionerna så det tipset borde tas bort.

Xiaomi Vacuum Cleaner G20 Lite Filter Kit Modell BHR8531GL

Pfefe gillar detta.
  4. Hajken

Hajken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G
    Då verkar jag ha fått Airmee som ny leverantör ifrån amazon också. 2/2 levererad till dörr som jag satt i appen. Känns precis som typ budbee eller liknanade, iaf för mig initialt.

5. stelex

stelex Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 435
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Vad betyder "2/2"?
    Jag har haft Airmee som leverantör från Amazon i långt mer än ett år. Var bor du i landet?

kim_1138 gillar detta.
  6. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Airmee funkar rätt bra dom få beställningar jag gjort, men trots att jag angett portkoden så envisas dom med att ringa på portkoden ändå, förstår inte varför när det är markerat att dom ska lämna det utanför dörren och det gör dom också.

nexus^6 gillar detta.
  7. Hajken

Hajken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2 5G
    2 av 2 paket jag gjorde nu under Black Week/Friday är ifrån Airmee. Inte fått de tidigare i år, Strängnäs.

8. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    446
    Strängnäs här med, Airmee funkar riktigt bra och levererar på lördag/söndag.

Hajken gillar detta.
  9. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Jag har väntat sedan dess på nytt försök av FEDEX.
    måndag.. nope, tisdag.. nope, onsdag.. nope, torsdag.. nope. Jag hade gett upp hoppet för denna vecka.
    fredag.. idag hade de varit här kl 10 och en lapp i brevlådan från FEDEX där det stod "Telefon funkar inte". Min telefon en Samsung S7 drar massa batteri så jag har den bara igång ibland.

Fick nu ett SMS att och en länk för att boka tid och markerade koden och klickade på den och klistrade in koden som inte syntes, något automatiskt mörkt tema i Samsung Internet Browser så klistrade in den i typ notepad och klipp kopiera den igen soch då syntes koden men när trycker på Forstsätt så visar den i rött.

"kunde inte hiita försändelsen"

Så jag kan inte boka en FEDEX leverans, störigt.
    Det står också att efter 5 dagar skickas paketen tillbaka.

Det fanns ockå ett SMS från Citymail där det står i historiken
    igår 09:02 .. "Leverans har ej kunnat ske som planerat. Beräknat leveransdatum har uppdaterats"
    idag 05:00 .. "Nytt leveransförsök förbereds"
    Får vänta och se vad som händer men skall ut promenad etc och kommer inte vara hemma men har med mobilen.

10. Aene

Aene Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Har Amazon börjat skicka med Bring igen? Brukar alltid sluta med att de antingen inte förstår vår porttelefon eller skyller på att det är fullt hos ombudet och lämnar av det hos något annat random ombud på andra sidan stan.

11. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Ja fast nu har jag inte fått några Bring paket på många månader sen sist de levererade till dörren perfekt. Tyvärr förlorade min lokala Bring Pickup, Frukt Livs, några km bort sin plats i amazon systemet, antagligen för att kunder klagat hos amazon, de talar dålig svenska, men har alltid fått paketen där inga problem om man har lite tålamod.

Det är väl både bra och dåligt att klaga för mycket hos amazon då som sagt de kan helt tabort det närmsta lokala Pickup. Nu kommer Bring paketen 2-6 mil bort för mig att hämta eller få hemleverans med FEDEX, med massa strul i veckor för att få en paket leverad eller Citymail etc.

Last edited: 6 dec 2024
  12. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det var ett Airmee paket som enligt den beräknade tiden skulle komma hit kl 20:15 men sedan ändrades det hela tiden och verkarde vara 21:15 så jag följde bilen på kartan i amazon trackingen (brukar inte göra det men gjorde det för skoj skull då tiden plussades på hela tiden i trackingen). Den var påväg i riktning där jag bor men sedan snurrade den ut i ett industriområde där inga privatpersoner bor och kom tillslut ut fram kl 21:53 och jag mötte i farstudörren och fick skriva signatur, men paketet kom fram, lite sent men allt gott, Bra Airmee.

Last edited: 6 dec 2024
  13. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Idag lördag kom ett Airmee paket ca 30 min tidigare än beräknad tid och vår farstudörr kan krångla lite när det är kallt så det går att nästan stänga utan att den låser så det går att öppna utan kod, jag bor på första våningen och kan se i titthålet om den öppnas. Han kom in och ringde på dörrklockan, vilket är ovanligt, och jag fick paketen utan att signera, Bra Airmee.

14. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Hade glömt att jag skulle ha på mobilen för paletet.
    Får se om FEDEX gör fler försök att levera paketet.
    Inga lappar SMS eller email om det. Idag måndag.. nope.

När jag tittade i brevlådan kl 12 fanns dock ett paket inknökat. Det var från Airmee, vilket är konstigt då har leverans kl 17-22. hmm skumt.
    Tittade närmare på paketet
    From: Amazon c/o airmee .. uppe till höger .. CityMail (logga) hemleverans PRIO
    nere till höger .. Airmee (logga)​

Har tidigare fått CityMail paket typ 9-17 men aldrig från Airmee.
    Visste inte att Airmee köpt in någon 9-17 dags tjänst.

Ser också i mobilen ett SMS från Airmee att de levererat paket, trodde det var det paketet men det var från förrgår, lördag, paket från Airmee där de vill har betyg/rating, vilket jag redan givit från datorn.

email

Leverans från CityMail

Hej,
    Nu har ditt paket från Amazon levererats till din brevlåda/postfack. Sök paket Tack för att du valde CityMail! Visste du att majoriteten av våra leveranser är fossilfria!
    Hälsningar,
    CityMail​

I paketer som var väldigt lätt och var först vikt på mitten och sedan ihop tryckt för få plats i postlådan så det såg ut som någon med våld knökat in det. De vet ju inte vad det är för pryl och kanske antog att det var någon billig kina paket/pryl .. vad vad vet jag.

När jag öppnar paktetet var den en fin keps

och det var ren tur att den inte blivit förstörd inget packningsmaterial alls bara en tunn genomskinlig plastpåse i Amazonpapppåsen, BP3 som är typ A3 format påse, vilket är för stort för postlådan.

De, CityMail kanske inte har koden, fast Airmee borde väl ha sådant system att koden för dörren finns i appen som CityMail använder, de ringde iaf inte. De kanske inte har som rutin att ta en bild av paketet etc.

Det står på amazon tracking info på datorn
    Delivery By Airmee
    Delivered today

Parcel was left in letterbox

Det var en amazon-tredjepart leverans.
    Hade tur och är hur som helst nöjd att fått paketet, Bra Airmee/CityMail.

Last edited: 9 dec 2024
  15. vibsp97

vibsp97 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 pro
    Missade den här, tog slut medan jag satt och kollade info/omdömen... :(
    Nån som har tips på prisvärd och bra Airfryer?

16. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 202
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Det trista när folk inte använder spoiler på bra fynd :/ alla googlare kan se fyndet.

Kollade på prishistoriken på de stora märkena. De flesta har gått upp senaste månaden. De sänker nog till normalpris, aka rea i mellandagarna.

vibsp97 gillar detta.
  17. Ugga

Ugga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 552
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hade lagt upp på Sweclockers först och glömde. :(

18. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har haft på mobilen hela veckan för paketet, var 79% kvar över natten
    Får se om FEDEX gör fler försök att levera paketet.
    Inga lappar SMS eller email om det.
    måndag.. nope. tisdag.. nope. onsdag.. nope. torsdag.. nope.

fredag.. nope. Men de, en tjej från FEDEX kundtjänst,
    ringde kl 11:30 och frågade om det gick bra på måndag,
    hon frågade om portkod samt tid är 10-16

kanske kanske på måndag...

stelex gillar detta.
  19. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 560
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Satte på mobilen på kvällen, satte väckarklockan på ca 09:05 för att ringa tandläkaren
    Hade sovit dåligt, vi har element där rören väsnar på vintern och har öronproppar men om det ringer på dörren, paketdörrklockan, mobilen, eller väckarklockan kör jag med en öronpropp vilket funkar sådär.

Vaknade kl 08:55 tittade på mobilen, där notislampan blinkade blå.
    Det var Bring paketen, 8-22, som hade levererats i Postlådan, den gick precis i det var på håret.
    SMS var det kl 08:27 och Bring appens notis ikon var det kl 08:32
    Hörde inte dom alls men de hade inte ringt iaf, vet inte om de försökt trycka på paketdörrklockan på brevlådan men troligtvis inte. Kontrollerade igår i Bringappen att det fanns portkod, Bra Bring

lite OT tandläkaren

OnT
    Efter det satte jag väckarklockan 10:10 då FEDEX har tid 10-16 och utan öronproppar.
    Mobilen ringde 10:02 och jag hörde det och han sade att han kommer om ett par minuter.
    Fick precis på kläder etc men väntade för att se om han gick in med portkoden jag lämnade i FEDEX kundtjänst som sagt.

Då ringde paketdörrklockan och jag gick ut till farstudörren och där var FEDEX som ville ha en signatur, Bra FEDEX.

Det är bra med paketdörrklockan men det är slumpmässigt om den används samt att vissa bryr sig inte om brevlådor (tror jag pratade för många år sedan med kanske en UPS förare).. nåväl han var ju nära och hade annars antagligen ringt igen om inte den fanns (dock oklart om han fått portkoden)

Last edited: 16 dec 2024
    opuspocus gillar detta.
  20. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 202
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör: