Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

1. jakaan

jakaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Amazon.se

Funkar denna med svenska lås?

2. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    415
    Det ser inte ut så, i så fall så är det en ganska ovanlig modell.
    Kravet verkar vara euro-din, nyckel på insidan och låsning två varv.

Svenska lås är oftast oval eller cylindertypen vilket inte i sig verkar vara så krångligt,
    men jag vet inte om man vill 3d-printa en säkerhetskomponent och byta ut till något i plast (och det är nog det som kineserna inte fixar.)

3. jakaan

jakaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Tittade på vad som ser ut att vara den amerikanska varianten, och den verkar funka med ett svenskt lås? Är väldigt likt hur Glue ser ut. Undrar om man kan beställa den baksidan och adaptern kanske från tillverkaren..

upload_2025-2-28_15-31-0.png

View: https://www.youtube.com/watch?v=KM-sAgTRXG8

Last edited: 28 feb 2025
  4. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 316
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick ett Bring paket leverat hem, de har ju kod tiii farstudörren, och såg ett SMS att paketet kommit. Inget paket utanför min dörr, gick ut och min postlåda, ja den luckan var stängd, brukar aldrig låsa den, gick inte att öppna och tog fram nyckeln till den.

Vred runt etc, den var erjad men fick i nyckeln men det kärvade men tillslut funkade låsa och låsa upp men det gick inte att öppna luckan ändå, wtf.

Fick ta i med våld och bända upp låset och då gick den upp. Bring paketet hade satt sig på tvären mot låsmekanisken på insidan då det fick precis plats i postlådan. Hade tur att det gick att bända loss lås-haken som gick mot kanten av paketet.

Det blev ju bra tillslut men Bring varför inte ställa så stora paket vid min dörr som Airme gjort med massor av paket?

Det är random/slump hur Bring, Postnord, UPS etc leverear paket hem, de har kod men använder den inte, mer är enstaka gånger.

PS Airmee är jättebra men råkade ut för ett en grej när jag väntade på ett paket vid dörren och såg att Airmee budet gick förbi min dörr på 1:a våningen så jag väntade till han kom ner men han gick förbi min dörr, så jag öppnade och ropade på honom.

Han kom tillbaka men sa att det inte var samma namn på dörren och visade hans Airmee mobil, där det stod mitt namn med små bokstäver och på min dörr var det stora bokstäver, "Inte samma", jo det är samma sa jag, "förlåt", sa han och jag fick paketet, Bra fick paketet men wtf.
    Skall göra nya extra namnskyltar, med små bokstäver då det verkar behövas..

edit: I fredags missade jag ett SMS från UPS och svar för leverans hem för ett paket, innan kl 14, men fick ett SMS igår, söndag om att det skulle levereras idag, måndag. Ser nu att jag fått ett email på datorn att ett paket levererats till Pickup Point, och det var UPS paktetet, där det står att det inte kunde levereras hem, men det kom inget SMS om val hem leverans, de struntade i det.
    Det var 3 st billiga röda Sata kablar jag beställt, 2 kommer imorgon med Airmee, samt 3 gula SATA, kasst när de delar upp små prylar i massa olika paket och olika leverantörer.
    Kommer troligen att skita i den UPS paketen och kommer inte åka massa mil till UPS Pickup Point.

Det står att Bring paketen levererades 08:23 men jag hämtade det inte förräns 10-11 (edit2:ser att jag postade detta inlägg 09:28 så det var typ 09:15 jag tog ut Bring paketen så glöm nedan text...), det stod att UPS paketet levererats till UPS Pickup Point 10:43.

Det kan ju vara så galet, oturligt att UPS försökt men inte kunde öppna postlådan då Bring paketet, som sagt ovan satt på tvären? Kanske men de kunde väl ringt isf?

edit3: Tittade i postlådan nu 16:30, öppnar luckan och det är tomt vid en första blick men tar en andra in på sidorna och nästan osynligt jäms med kanten är det en tunn liten paket, wtf
    Tror att det kanske är UPS paketen med en liten röd SATA kabel, nice vad bra, går in och läser på den att det är ett Bring paket, väntade mig 2 Bring paket men av någon trött anledning fick jag för mig att båda var i den stora Bring paketen, hade inte öppnat den än. Tittade nyss på mobilen och ser att UPS paketet är på Pickup Point att hämtas massa mil bort. Om jag har ärende dit på en vecka så kan man hämta den men annars inte.

Last edited: 4 mar 2025
  5. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 316
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det levererades 2 st Airmee paket med 1 st Sata kabel röd i varje paket, skulle det varit men det var fel produkt i båda, var Seriell RS232-to-usb kabel. som jag inte har någon nytta av tror jag.

Det betyder att det UPS paketet ovan också är fel produkt, så det hämtar jag inte ut i Pickup Point utan skickas automatiskt tillbaka när det inte hämtas ut.

Då det var amazon-tredjepart på dem så trodde jag att det bara var att skicka tillbaka och få Retur med Postnord med QR kod, som man tar foto på osch visar i Postnor/COOP som vanligt.
    Men nej det krånglade med att amazon var amazon-UK och visst skulle jag få tillbaka det jag betalat men Returkostnad stod det upp till 90 kr bla bla

samt att man skulle själv skriva ut Retur fraktsedlar etc
    visst enkelt,har dock inte gjort det på månader, och min skrivare får man plocka fram en extra usb kabel och skrivaren syntes inte i windows först, fick koppla ur/in usb kabeln igen så dök den upp och jag kunde printa ut.
    Den skrev ut 1 sida sedan var papper slut, har en 100 ark tray, och fick leta upp mer papper, var bortstädat en 2500 ark låda, nåväl fick fram de och skrev ut 2 sidor till.

Jag hade redan innan tejpat igen båda paketen med packtejp, hade en super enkel Duck tape Clear Easy men den är slut och har en annat märke på tejp mataren , som inte alls är så enkel, så det strular 10 gånger mer, nåväl fick klistat igen dem, då jag trodde som sagt att det var Postnord QR kod.

Men nu skall det ju öppnas paketena och läggas i en Retur sedel inuti paketet och sedan klistras på en på utsidan (med samma krångliga packtejp) samt sedan skall man betala i frimärken porto som klistras på paketerna samt ta foto på varje paket för man man får inga kvitton på att betalt det i Postnord, utan får sedan kontakta amazon-tredjepart etc etc och få tillbaka fraktkostnaden senare.

Får se se om jag orkar vela med det så de var billiga prylar (röda Sata kablar skulle det varit)

Det verkar som det blir krångligare med Retur på amazon-tredjepart och här amazon-UK, hade det varit amazon-amazon hade det varit enkelt och bra som vanligt.

PS jag fick idag en till Airmee paket som hade 4 st gula Sata kablar så jag har några ändå.

Last edited: 5 mar 2025
    kanson gillar detta.
  6. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 316
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Hade startat Retur för 1 av 2 felaktiga produkter, se ovan, men ångrade mig, orkar inte vela med det och avbröt Retur, och de var billiga 16.29 kr st, ingen förlust.

trodde det var en billig pryl, har tidigare en special Centronix Parallell-to-usb till min skrivare som kostade ca 250 kr, och antog att en simpel Seriell RS232-to-usb kostar typ 35 kr, det gör de inte

en sökning på amazon

RS232 to usb
    https://www.amazon.se/-/en/s?k=RS23...1:QpxN9sK6UkpZWDwLpP0172eGxoZi905PRrlv0huepIs

ca 55-155 kr

Kanske kan vara användbar till något, finns vissa prylar som har Seriell RS232 kontakt.

7. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 316
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Last edited: 8 mar 2025
  8. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    jadu nexus du verkar ha strul med det mesta när det gäller hemleverans vilka klåpare dom är allihopa

Pfefe gillar detta.
  9. Intedennitror

Intedennitror Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Ifall någon beställde så är jag väldig nyfiken på vad ni fick :D

10. BrearedsDea

BrearedsDea Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    952
    @Intedennitror@Intedennitror

[↑↑]
    MILAN - Blisterpaket med PL1 0,9 mm mekaniska pennor med ryggsuddgummi

amazon-amazon

10.69 kr FBA , Fri Frakt .. annars 10 kr - 75 kr .. amazon FBA .. Prime .. SLUT
    Click to expand...
    Ifall någon beställde så är jag väldig nyfiken på vad ni fick :D

Fick en märkpenna :)

11. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Många infants och babys i tipstråden, sjukt kul!

Men på bra grejor, lägg länken i en spoiler så inloggade får en chans att hinna :D

12. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    När du hittar så nice grejor, lägg det i en spoiler :D då hinner vi inloggade köpa före googlare plockar upp alla.

Pfefe, Jizzler, Jojjenz och 4 andra gillar detta.
  13. Docnik

Docnik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Vattenflosser/mundusch

"Your order has been cancelled"

14. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Kan någon ser hur man vet vad det är för storlek.

15. stelex

stelex Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Det är nog "one size" :D

16. antobe

antobe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    "Kan någon ser hur man vet vad det är för storlek."

Det står 5.0 och enligt storlekstabellen är det EU 38

17. idgn

idgn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 613
    35 :)

Last edited: 23 mar 2025
  18. Rospigg

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Var står det?

19. Rospigg

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Det är modellen som heter 5.0

pebe292 gillar detta.
  20. idgn

idgn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 613
    I searched the ASIN number (B0CB1TYDW4) on Amazon Germany.

Skechers Damen Flex Appeal 5.0 Low-Top-Sneaker, Schwarzes Netzgewebe, weißer Rand, 35 EU

LovelyLife och Rospigg gillar detta.