Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

1. mm_3

mm_3 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    395

MINA ENHETER

2. stelin

stelin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    944
    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

Hej Prime-medlem,

Vi vill informera dig om en förändring som snart kommer till Prime Video. Från och med den 7 oktober 2025 kommer filmer och serier på Prime Video att innehålla en begränsad mängd reklam. Det gör det möjligt för oss att fortsätta investera i premiuminnehåll och öka dessa satsningar över tid. Du behöver inte göra något, och priset för ditt nuvarande Prime-medlemskap ändras inte. Vi kommer även att erbjuda ett alternativ utan reklam för 29 kr i extra i månaden*, som du kan välja att lägga till från och med den 7 oktober 2025.

I övrigt sker inga förändringar i ditt Prime-medlemskap. Som Prime-medlem fortsätter du att ta del av ett brett utbud av shopping, erbjudanden och underhållning, bland annat:
    • Tillgång till ett stort utbud av populära och exklusiva filmer och tv-serier, inklusive:
      • Globala och svenska Amazon Originals som LOL: Skrattar bäst som skrattar sist, Girls of Stockholm, Sagan om ringen: Maktens ringar, Fallout, Reacher, The Boys, Cross och The Idea of You.
      • Kommande premiärer under 2025 och 2026: Vaka, LOL: Skrattar bäst som skrattar sist Halloween, Tre Kronor – Jakten på VM-guld, samt nya säsonger av Gen V, Maxton Hall och Hazbin Hotel.
      • 38 direktsända och exklusiva Premier League-matcher per säsong samt sportdokumentärer som All or Nothing: Manchester City, Svennis och Doubters to Believers - Liverpool FC: Klopp's Era.
    • Kostnadsfri och snabb leverans i hela landet – inklusive leverans samma dag på hundratusentals produkter.
    • Exklusiva erbjudanden och shoppingevenemang som Prime Day och Prime Big Deals Days.
    • Kostnadsfria spel, ett månatligt Twitch-abonnemang och fler förmåner varje månad med Prime Gaming.

Som tidigare nämnt behöver du inte göra något. Du kan när som helst hantera ditt medlemskap [här]. Om du vill avsluta ditt medlemskap kan du göra det direkt och få återbetalning för den återstående tiden, eller se datum för din nästa förnyelse [här]. Uppsägning av ditt medlemskap gäller omgående och återbetalningen beräknas utifrån återstående dagar i din nuvarande abonnemangsperiod.

Tack för att du är en värdefull medlem av Amazon Prime.

Vänliga hälsningar,

Amazon Prime-teamet

* Vissa Prime Video-tilläggsprenumerationer och direktsända evenemang, såsom sport, kommer även fortsättningsvis att innehålla reklam.

Last edited: 5 sept 2025
    pacc gillar detta.
  3. stelin

Mottagna gillanden:
    944
    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note
    Så dom höjer alltså från 549:-/ år till 997:-/ år om man vill ha utan reklam eller 649:-/år med reklam
    Då kunde man ju hoppas vi samtidigt fick samma utbud av prime tjänster som t.ex. Tyskland

4. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Står ju "Du behöver inte göra något, och priset för ditt nuvarande Prime-medlemskap ändras inte." Så om man kan leva med reklamen verkar priset förbli oförändrat

5. stelin

Mottagna gillanden:
    944
    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note
    Du behåller ditt nuvarande pris tills det är dags att förnya ja, men dom inför reklam på det den 9 Okt och vill du slippa den får du betala 29:- extra per månad

Det gamla priset på 549:- finns inte som val vad jag kan se längre , utan det nya priset verkar vara 649:-
    dock hittar jag inget val om slippa reklamen pris men det dyker väl upp 9 okt.

dump.png

6. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    577
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Det var väntat att de skulle höja priset på Prime efter att alla andra tjänster höjts på senare tid. Och det har ju varit förhållandevis väldigt billigt med Prime, även om man bara skulle se till Prime Video-delen av det hela.

Om reklamen kommer implementeras på samma sätt och omfattning som på Disney Plus kommer jag nog hacka i mig det och leva med det hellre än att betala för reklamfritt. Blir det värre än så med reklamen kanske det är läge att säga upp. Alla tjänster man har bygger på och börjar bli dyrt.

spigen, jimel, mortuus och 1 annan gillar detta.
  7. Helge67

Helge67 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB
    Kollar aldrig på Prime, så för mig har det ingen betydelse, blev riktig besviken när det stod "kommer snart i F1- The movie". När den väl kom, så fanns den att hyra. Samt står fortfarande "kommer snart". Gick till Smartiptv, och där hade den givetvis kommit.

Vill klarlägga att Smartiptv inte är olagligt. Ta därför inte bort mina inlägg om smartiptv. [​IMG]

mortuus gillar detta.
  8. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    694
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Telefon 2:
    Oneplus Nord 2
    Platta:
    Shield K1
    Då är den tjänsten knappast värd pengarna nu.. sen nästa år höjer dom igen säkert till 100kr/månaden suck

Helge67 gillar detta.
  9. DanielÖ

DanielÖ Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Shoppar man på Amazon regelbundet sparar man ju in de pengarna snabbt. Jag har haft Prime i flera år men enbart för fri frakt. Har nog kollat max 10h totalt på Prime Video så det är ju bara en liten del av det hela.

besj62 gillar detta.
  10. stelex

stelex Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 476
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    8 Pro, Buds Pro & Stand II

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    8 Pro, Buds Pro & Stand II
    Finns faktiskt en hel del pärlor på Prime Video.

11. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 332
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Färg: Moonstone
    Jag har och har haft prime i kanske 2 år och det är i mitt tycke ganska värdelös ur ett film/streaming perspektiv, fult UI och otydligt med dålig funktionalitet.
    Men jag handlar mycket ifrån amazon så den har fått vara kvar.

Avicularia69 gillar detta.
  12. jimel

jimel Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    468
    Värt det bara för fallout men finns en del annat skapligt också.

Kass app dock, har det mest för fri frakt

13. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 332
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    Jag behöver lite hjälp med en produkt jag köpt och ännu inte öppnat då jag kan ha gjort ett felköp?

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08D51CGBG?psc=1&ref=ppx_pop_dt_b_product_details

Jag köpte denna via en länk en annan person givit mig efter att jag sett filmen på Bio, och när jag får den ser jag att det är Tysk text på omslaget (vilket också står i beskrivningen Origin:Germany) men jag då missat.

Jag har inte handlat DVD eller Blueray på säkert 10 år så är ganska rostig och tänker så här, jag vill inte ha en tysk film, men om det är som jag minns det kan man välja språk själv och då märker jag inget....är det så eller är retur det bästa?
    (jag vill ha engelska på allt i menyer tex)

14. Mushmushi

Mushmushi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308

MINA ENHETER

Söker man på asin B08D51CGBG via google hittar jag att dialogen är på tyska men låtarna på engelska (såklart), dock inte om det är flera språk. Via länken står det dock inget om det, istället uttryckligen "English". Så det är en miss av Amazon.se om deras info inte stämmer även om man kan hitta info på annat håll.
    Väljer du att returnera rekomenderar jag den engelskspråkiga kundtjänsten som är mer benägna att återbetala och ta emot retur. Amazon tar nog inte emot öppnade skivor alls men om produkten är fel borde det ju gå även då kan man tycka, vet inte om det är värt att chansa.

Salvion gillar detta.
  15. Salvion

Mottagna gillanden:
    1 332
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Info:
    @Mushmushi@Mushmushi jo jag har försökt hitta info men du lyckades bättre.
    Talade med engelsk support och dom sa att jag kan öppna och prova och ändå få returnera den ifall det inte funka, skulle göra en notering i ordern.
    Bra service!

16. Mushmushi

Mushmushi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308

MINA ENHETER

Ja de enkelskspråkiga är kanon!

Rint och Salvion gillar detta.
  17. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    694
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Telefon 2:
    Oneplus Nord 2
    Platta:
    Shield K1
    Nån som vet vad det betyder att leveransen misslyckades när man valt instabox som leverans ? andra gången som jag får det nu och jag förstår inte varför, är det för att boxarna är fulla eller vad kan vara fel ?

11:00 am
    Delivery attempted - Business closed
    Oxie Malmö, SE
    7:16 am
    Out for delivery
    Oxie Malmö, SE

Gallerian är ju knappast stängd..

Börjar ångra att jag valt det alternativet om det ska strula såhär

18. Docnik

Docnik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

En gång visste jag att det skulle strula. Paketet var långt och fick inte plats i boxen. Kunde de inte ha listat ut det i förväg? Fick hämta över disk efter att paketet snurrat runt i systemet ett tag.
    Lycka till!

19. gammgubbe

gammgubbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    821
    Det verkar som de börjat avbryta ordrar med fel valuta allt oftare. Gelpennorna jag tipsade om idag blev också avbruten. :ehm:

upload_2025-9-9_13-0-44.png

20. Dune1

Dune1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    215

MINA ENHETER

Var försiktig. Jag har inte kunnat handla på Amazon på över två år efter de stängde av mig för för många återbetalningar. De var aldrig jag utan bara dem som stoppade ordrar så de fick återbetala. Jag hävdade att det inte kunde vara mitt fel. Men som sagt. De spärrade mig och alla som bor på samma adress.