Jag hade en lite intressant diskussion med kundtjänst idag. Jag beställde ett 12-pack tandkräm som de hade till ett väldigt bra pris. Tror inte att det var ett valutafel då det var ungefär 50% av normalpriset.
Oral-B 12-pack
Amazon.se
Säljare var Amazon själva.
När paketet kom idag så var det endast en tub tandkräm.
När jag chattade med kundtjänst så fick jag alternativen att antingen skicka tillbaka tuben och få pengarna tillbaka, eller att de kunde räkna av den tuben jag fått och betala tillbaka mellanskillnaden. Jag valde att få tillbaka mellanskillnaden.
Då skulle han prata med sina experter och fixa det.
Efter ett tag kom han tillbaka och ursäktade att han sagt fel, de kunde som mest betala tillbaka 50% av priset om jag inte ville skicka tillbaka och få hela beloppet.
Jag frågade om de inte istället kunde skicka de saknade tuberna, men det var inte ett alternativ de hade. Så det slutade med att jag fick tillbaka hälften av pengarna. Nu var det ju småpengar den här gången men jag tycker nog de var lite mer stelbenta än vad jag tidigare upplevt från Amazon tidigare.
Click to expand...