Diskussion: G3an av alllt att dömma en katastrof att använda en solig dag..

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Oceanic, 11 jun 2014.

  1. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma för mig, kör 60% förutom när man är hemma och det börja skymma ute då drar jag ner till 40% ungefär.
    Jag tycker skärmen är helt underbar! Brukar jämföra med skärmen på min mors Note 3 och jag skulle inte vilja byta, kan ioff bero på touchwiz som jag inte gillar.
     
  2. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Haft min en tid nu och kan bara hålla med om att den fungerar alldeles ypperligt i solsken. Har som exempel en enorm ljusstyrka på min gamla S3 som är så stark att den gör ont i ögonen inomhus, men G3:an är ändå klart bättre utomhus. Personligen tycker jag skärmen är lite "blek", men då är det färgmässigt och inte relaterat till ljusstyrkan. Skulle vilja ha en bildskärmsinställning typ Samsungs standard, dynamisk etc. Verkar inte finnas något sådant i G3, så det får väl vänta till jag har rootat. Annars håller skärmen definitivt toppklass och jag är absolut nöjd med den.

    /Strömma
     
  3. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Instämmer också att min G3:a fungerar yppterligt bra i solsken (och med solglasögon på). Visst, det är ju inte lika bra som att sitta inomhus utan solglasögon, men jag har inga problem med att se allt på skärmen och inga jobbiga reflektioner.

    Jag kör hela tiden på 50% (ej auto, utan statisk) i ljusstyrka. Körde det på min G2:a och märker ingen större skillnad på de två. Har dock inte jämfört dom rakt av, men så länge G3:an funkar för mig så är jag nöjd.

    Mycket kritik till skärmen, den är inte befogad. Batteritiden, trots fetupplösningen, är riktigt bra! Hade jag dock fått välja så hade G3:an hellre
    fått vara 1080p-skärm och bättre batteritid på köpet (än vad det redan är) då jag inte kan påstå att jag märker någon större skillnad på en 1080p-skärm och denna med 2560x1440 (vad det nu kallas nu igen..). Lite onödigt med så hög upplösning på en så pass "liten" skärm ändå..
     
  4. Psyswe

    Psyswe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2014
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inga problem här heller vare sig för mig el tjejen min (som också köpt G3) att använda telefonen i soljus, det fungerar alldeles ypperligt! Brukar köra 90% ljus när jag är i solen, inne runt runt 40-50%.
    Jag vet inte vad man ska tycka om just den höga upplösningen, men skärmen på G3 gillar jag skarpt!
     
  5. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tycker att skärmen är för glansig på min i solljus.
     
  6. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    den är på tok för glansig jämfört med andra telefoner, folk som skriver att dom har inga problem bara snackar för att få den att framstå som bättre.. alla tester har ju gett kritik för att den är "reflective" och värdelös i princip..

    The maximum brightness the screen has is noticeably lower than the displays of the Galaxy S5, Sony Xperia Z2 and even iPhone 5S. This makes it almost impossible to see the screen in direct sunlight while you can easily do so with the S5 and Z2.

    The display not only is very dim in bright places, but it is also very bright on dark places. Yes, LG G3′s display minimum brightness is 9 nits which is a lot brighter than other smartphones like the Galaxy S5 which can go as dim as 2 nits. This makes it bad for your eyes if you use the phone a lot at night when all the lights are turned off because the light coming from the screen is too bright.

    To get such a high resolution in such a small display, LG had to compensate it with washed out colors and bad viewing angles. The colors are nowhere as vibrant as colors on other LCD IPS displays and can’t even be compared with the vibrant colors of Super AMOLED displays. Also, viewing angles are not the best. Colors look washed out if you tilt the phone even just a little bit.



    [​IMG]
     
    Last edited: 26 jul 2014
    breaking_paul gillar detta.
  7. Helldude

    Helldude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tycker nog att båda sidor överdriver detta. Ja, skärmen är något glansig. Nej det inte omöjligt att läsa på den en solig dag.

    Tycker många recensenter letar fel och ser inte praktiska lösningar på saker. Vänd ryggen mot solen exempelvis, hur svårt kan det vara?

    Dessutom tycks majoriteten av recensionerna vara på den sydkoreanska modellen vilken verkar har sämre skärmstyrka än den europeiska.
     
  8. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har aldrig klagat över att skärmen är dålig i solljus. Däremot kan jag säga att alla telefoner jag har ägt (nexus 4, nexus 5, htc one, xperia z1, galaxy s3, lg G2) har väl aldrig varit riktigt bra i solljus. Så jag vet inte hur man ska se det där. Bara på med full ljusstyrka. Fungerar oftast väldigt bra. Man sitter aldrig eller iaf inte jag flera timmar ute i solljus och håller på med mobilen så jag har aldrig tänk på det direkt
     
  9. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    1 326
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Har testat telefonen på stranden i Turkiet, när den,inte stänger av sig är skärmen så pass mörk art det är riktigt svårt att läsa bok.
     
  10. widde

    widde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nej jag snackar inte, jag tycker skärmen är riktigt bra i solljus. Reflekterar något gör den väl, men fan inte värre än andra telefoner. Inga som helst problem här!

    Har du själv ens testat telefonen eller sitter du bara och tittar på recensioner? Om du inte har telefonen själv bör du vara försiktigt med att säga att folk bara snackar. För mig funkar den alldeles ypperligt bra i solljus! Sitter utan problem med den nere på stranden med solglasögon på till och med och ser väldigt bra på skärmen.
     
    Rudie, frippan, asconakille och 3 andra gillar detta.
  11. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Läs vad jag länkat däruppe istället för att prata dynga, jag behöver inte testa den för att bilda mig en uppfattning om alla seriösa tester säger fortfarande att skärmen är rena bajset jämfört med andra telefoner då den ligger i samma prisklass som s5,z2 osv så håller den verkligen inte måttet alls så vad betalar man egentligen för denna telefon kan man fråga sig...
     
    Last edited: 29 jul 2014
  12. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Vad andra har för uppfattning och hur man upplever något själv är två skilda saker, och att titta på videoklipp är inte detsamma som att uppleva något irl.

    Jag har nog läst nästan samtliga reviews och sett mängder med klipp på den. Jag förhandsbokade dessutom, efter att ha uteslutit bl.a s5:an som alternativ, och det är klart man undrade om det var genomtänkt med tanke på hur mycket skit en del skriver.

    Kan lugnt säga att jag blev positivt överraskad, och jag har inte ångrat köpet en sekund, snarare tvärtom. Möjligt att bildkvalitén skiljer sig mellan olika ex, men min är bland det bästa jag sett. Något blek färgmässigt jämfört med s5:an, men den ser istället mer äkta ut istället för övermättad. Ljusstyrkan är mer än tillräcklig och det är inga som helst problem att läsa i solljus. Jag har inte heller några direkta värmeproblem. Den kan bli lite ljummen vid hård användning, men i jämförelse blir både min s3 och s4 betydligt varmare. Jag har inte upplevt något lagg heller, vilket samtliga s5:or jag har provat lidit av.

    S5 ÄR en mycket bra telefon, precis som n8, z2, g3 etc. Väljer gör man efter tycke och smak, och gillar man inte g3 finns det gott om alternativ. Men om man snackar skit och påstår att g3:ans skärm är "rena bajset" är man ute och cyklar, och om man påstår det utan att ens ha använt den själv är man definitivt oseriös. Trolla vidare nån annanstans istället...
     
    Rudie och Von_Pulver gillar detta.
  13. Gundolf

    Gundolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Uppenbarligen som det låter har ALLA recensenter dömt ut skärmen på g3 gentemo....

    Vänta nu? Eller snackar han dynga i den här filmen också kanske?

    http://youtu.be/gL4rBbNXxS0
     
  14. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Oj, det här är nog den längsta meningen på hela forumet :D.

    Jag förstår inte riktigt vad LG har gjort för något mot dig för att göra att du verkar så hatisk mot LG...

    Jag tycker att G3ans skärm verkar klart godkänd ljudmässigt. Jag har jämfört sida vid sida med min S4.

    Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk 2
     
  15. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag skulle utan tvekan välja G3 om jag köpte nytt idag. Men jag är tillräckligt nöjd med min S4 så jag ska hålla mig tills jag vet hur nya Nexus blir..

    Skickat från min GT-I9505G via Tapatalk 2
     
  16. Von_Pulver

    Von_Pulver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hårdkörde min g3:a i Kroatiens sol i 10 dagar och det var mig ett nöje... Frugans n5:a var inget bättre åtminstone.
    Dock så är jag som många andra lite nyfiken på Mortuus maniska hat mot g3:an, ganska underhållande är det ju i allafall..
     
  17. Gundolf

    Gundolf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Förbannat svårstavat antagligen ;)
     
  18. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Du är fan fantastisk! Skrattar så jag gråter här :D

    Jag jämförde lite snabbt med en iPad Air (för jag äger telefonen och kan titta på den själv, irl) och till och med mot en erkänt briljant skärm som iPads retina, som dessutom är dubbelt så stor, står den sig utan problem.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    2crueal4u och Stromma gillar detta.
  19. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    hah vem bryr sig om ifån ?
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Kanske såna som har kommit förbi fjortisåldern och inte känner behov av att snacka skit om andra märken för att rättfärdiga sitt eget köp pga dåligt självförtroende.
     
    DanneDroid, Stromma och krilla37 gillar detta.