Gå över till Android surfplatta

Diskussion i 'Allmänt' startad av Marooned, 10 okt 2012.

1. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast frågan är vilken roll apparna egentligen spelar på en surfplatta? Deras främsta funktion är, IMHO, att öppna olika typer av filer och dokument (filmer, textdokument osv) på ett softare/mer bekvämt sätt samt att surfa på internet, och möjligen att spela spel. Upplever inga konstigheter på någon av de tre punkterna med min surfplatta.

2. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    490

MINA ENHETER

Den enda surfplattan från Samsung som verkar bra är galaxy note 10.1 verkar ha bra prestanda.
    Annars om man har pengarna hade jag definitivt valt Asus Transformer Infinity TF700 verkar riktigt vass!

Funderar dock ändå på att skaffa en ipad2 eller 3 fast enbart till barnen som börjat skolan, det finns bra appar för skolarbete som våran skola rekommenderar.

Själv kan jag tänka mig en Nexus 7, 16gb bör räcka för min del :)
    Riktigt bra pris, synd på att det inte finns sd kort plats.
    Tror att 7" skulle funka fint men har bara använt 10" tidigare.

Kika även på Asus Transformer Pad TF300T 32GB
    som verkar vara ett bra alternativ, finns även i paket med tangentbord.

Säljer du din ipad3 till ett rimligt pris kan jag vara intresserad så kan du köpa en android istället :) :)

3. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag är ägare till en asus tf300tg och håller inte alls med om att det är dåligt flyt, trotts något sämre hårdvara, varken med ics eller jb. Skärmen är jag också nöjd med, måste vara sämre än en ipads men inget att klaga på, tvärt om. Märker inte av några pixlar om jag inte har ögat precis framför skärmen (och vem använder en platta så), sen är möjligheten att göra den personliga avgörande för användar upplevelsen för mig, tidigare iphone ägare och Android slår ios på alla ställen. Väljer man rätt platta blir man inte besviken.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag, precis som TS, funderar på att byta från iPad 2 till en Nexus 7, men det enda som oroar mig är skärmens storlek. Läser väldigt mycket PDF dokument på iPaden och behöver för det mesta in zooma något för att kunna läsa utan problem. Ni som har en Nexus 7, eller liknande, hur upplever ni läsning på plattan?

5. echo

echo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nexus 7an har väl t.o.m. högre upplösning än iPad 2. Så i det avseendet borde det inte vara något problem att läsa PDFer. Skärmen är förvisso mindre men jag läser normalt PDFer i helt utzoomat läge på min 7-tummare.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag satt och pillade lite med en jobbarkompis nexus7 igår och jag tyckte det kändes som att sitta med en galaxy note mer eller mindre.. för stor för att vara telefon och för liten för att vara en platta.. kändes bara.. meningslös. Men man ska väl se till situation oxå såklart. som resekamrat måste det vara fantastiskt och kanske för mig som pendlare att sitta och kolla jobbmailen osv på då funkar det.. men att sitta och surfa kändes bara.. sådär.. . b

7. anderssons91

anderssons91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Håller md dig. 7" är för litet, 10" är att föredra. Men det är ju en smaksak.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300TG using Tapatalk 2

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

självklart...man försöker varta opartisk men ens egna preferenser måste ju lysa igenom iaf på något vis ;)