gäller ångerräten Iphone på Elgiganten ?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 19 aug 2020.

1. Fridensliljor

Fridensliljor Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 907

MINA ENHETER

Haha varsågod ;). Här har du bra underlag ifall frugan ifrågasätter dina mobilbyten :D. Skönt när man har något att kontra med, blir lite lugnare då hehe.
    Dock har jag nu haft samma telefon sedan april däää du ;)

bernard och Puttesson gillar detta.
  2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    jo men det känns som det är trögt som sirap... det är lagom tempo när man ligger i sängen precis innan man ska somna men inte när man vill vara produktiv. Animationerna ser förmodligen bättre ut på de mindre modellerna... animationerna tar förmodligen ändå längre på max modellen då det är större skärmyta animationen ska täcka...

3. Puttesson

Puttesson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 208
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S 25 Ultra, iPhone 15 PM
    [emoji16] Min 11 pro har varit i min hand sedan 24/6 faktiskt.... Du leder även där.... [emoji1306]
    Vi kanske borde starta Anonyma Mobilister..... [emoji2]
    Typ AA, fast för oss mobiljunkies. ” Hej jag heter Putte och har inte bytt mobil sedan....”
    Vi kan nog få med oss några här.... [emoji4]

(Sorry för OT mods!)

Themaster_82, Jockmokk, msandstedt och 1 annan gillar detta.
  4. Droid96

Droid96 Guest

Det finns ju dock andra parametrar än animationernas hastighet som påverkar ens produktivitet och resultatet av det man gör med sin mobil. Hade du gett det mer tid kanske du hade upptäckt saker som kompenserar för de långsamma animationerna. På några dagar kan man omöjligt ge ett helt nytt ekosystem en chans så ditt test var tyvärr helt meningslöst.

Observera att jag inte har några problem med att du inte gillade iOS. Jag tycker bara att det är tråkigt att personer som verkar genuint intresserade av att testa nytt ger upp alldeles för tidigt. Det är ett genomgående problem i dagens samhälle och gäller inte bara teknik utan allt möjligt. Är det inte bättre på allt från dag ett och framförallt, känns hemtamt så återgår man till det gamla trygga och säkra.

Kimball, pjm1891, Nedan och 3 andra gillar detta.
  5. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 399
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Jag försökte utan framgång vänja mig vid iOS med 6S plus, 7, X, XS Max, och då bet jag faktiskt ihop några veckor ivf varje gång, men jag pallade inte. Men sen plötsligt med 11 Pro Max så bara hände det. Har i princip haft den sen release(!) (ok jag bytte till den mindre 11 Pro och passade då också på att gå över till HK-modellen med fysisk dual sim för några månader sen, men rent principiellt så är det ju samma telefon).

Sen ang animationerna @Oceanic@Oceanic , jag hoppas att du åtminstone hade valt Minska rörelse i inställningarna innan du kastade in handduken?

Droid96, Fridensliljor, psp123 och 2 andra gillar detta.
  6. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo men sedan var det där med att back gesten inte funkar bra med max moddellen, har du väldigt stora fingrar och du når dit med tummen så kanske ja... men jag riskerade att tappa telefonen varje gång jag försökte göra back gesten. Men Android är inte perfekt heller.

7. Droid96

Droid96 Guest

Jag har medelstora händer och för mig funkar det utmärkt. Kan tänka mig att det är knepigt om man har väldigt små händer.

Med iOS 14 kommer man kunna trycka på baksidan av telefonen för att gå bakåt också.

Håller dock med om att man borde kunna swipa även från högerkanten för att gå bakåt. Det enda det skulle kollidera med i nuläget är "go forward" i Safari.

Fridensliljor gillar detta.
  8. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tanken är god om det hade gått med singel tap men sitta och dubbel tappa blir inte ergonomiskt hållbart och trippel tap känns bara dumt