Galaxo & GalaxHero Final V1 nu släppta

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av gazab, 15 okt 2009.

1. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

kan ju vatt det :)
    den "vanliga" så bara blippa den förbi efter typ 15 sek och avbröt pushen, men när jag körde med OK så höll den i längre och pushen gick genom och hängde kvar lite längre.. eller så var det bara som det kändes :D

2. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej killar.

Jag har ingen galaxy, sitter och letar efter en ny smartphone och galaxyn är dock en top-contender (bredvid nokia e72, vars enda störo-moment är dessa miniskula display och upplösning).

Väldigt intressant att läsa om den här rom'en, särskilt som den gör galaxyn mer responsiv och att den får ett hero-utseende. En sak jag undrar över angående det här ROM'et är hur kamera-interfacet blivit, har det ändrats något överhuvudtaget? Jag läste nämligen en recension om "standard"-galaxyn, där det stod att det ursprungliga gränssnittet till kameran var rätt uselt.

Hur blir bilderna förresten med det nya rom'et, e det nån skillnad och är ni överhuvudtaget nöjda med korten ni tar med den här luren?

// Andreas

3. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det finns inga ändringar på kameran i denna. Kameran är halvkass, alldeles för liten sensor (brusigt). LED-blixten är rätt duktig iaf.

Det ska komma nytt kamera-interface med 1.6 tror jag...

4. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och då menar du android 1.6 alltså? Visste inte att själva android-os'et uppdaterades till telefonerna, trodde de var låsta med den versionen man köpte dem. Men operativsystemet kanske är samma sak som "firmware" ? Har inte 100% koll på de här grejerna än...

// Andreas

5. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

nope, FW är mjukvaran för hårdvaran i telefonen.
    OS't är det som ligger ovanpå och du ser i skärmen .. så att säga ;)

6. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, och både OS och firmware är uppdaterbara?

// Andreas

7. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

precis.

ii5 är den senaste FW uppdateringen, 1.6 (donut) är den kommande OS uppdateringe :)

se inte versionerna på Android (cupcake, donut, eclair osv) som olika versioner ala windows (98/2k/xp/vista/w7) .. utan mer som servicepacks kanske..med lite extra godis :)

8. andreas81

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, då kommer 2 följdfrågor :)

1: Innebär detta att galaxhero-romen i praktiken är ett nytt (i grunden samma, men modifierat) OS? Eller vad exakt är det man byter ut när man lägger in den här "ROM"'en?

2: Om galaxyn har det senast släppta os'et hitills, och saknar DiVX/XViD support, är det då alltså operativsystemet i sig som saknar det? Låter ju extremt svagt av google, om det isf betyder att de hittills lagt ut ansvaret på telefon-tillverkarna att lägga in det själva, "ovanpå" OS'et.

// Andreas

9. josman

josman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512

MINA ENHETER

Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512
    Info:
    Samsung CallRecording orginal.
    Telefon 2:
    Iphone X 256 JB
    Sugen på köra i denna Galaxhero, men är något noob på detta, kommer fotolampan funka fortfarande?

10. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

11. frans

frans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej alla är ny här och har pricis bestält en galaxy och just därför verkar denna uppgradering av galaxin häftig men ja får inte detta med att ladda hem filerna att funka det stå hela tiden att ja anger fel lösenord när ja ska logga in fast att ja använder detta android.hdblog.it Vad gör ja för fel?

12. Vibban

Vibban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Kolla att det verkligen är android.hdblog.it. På någon nedladdning tror jag det bara var hdblog.it om jag inte minns fel. Om du dock skriver rätt när den frågar efter lösenordet så har jag faktiskt ingen aning om varför det inte skulle fungera :P

13. Snailcookie

Snailcookie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste bara säga att jag är SÅ NÖJD med min telefon efter att jag tryckt in detta "ROM:et" (jag valde GalaxoV1 varianten). Bara en sådan sak som hur smidigt tethering blev är ju nästan löjligt bra!
    Allt flyter mycket bra även om jag nu nästan har fyllt samtliga 5 home-skärmarna med gadgets och genvägar.
    Förstår inte hur jag kunde leva utan detta innan! ;-)

Nu får man bara hoppas att dom där Italienarna knåpar ihop en likabra build när väl 1.6 OS:et släpps!

14. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

psst...du kan öka antalet homescreens (menu->more->extended) ;)

15. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har inte någon jättestor koll på dethär, men vilken guide rekomenderas att följa om man vill flasha sin telefon till galaxo eller galaxhero?

16. MadMartigaN

MadMartigaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Den som finns på hdblog.it är bra. :)

17. Johank

Johank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Flasha in II5 med ODIN one package. - Ja det behövs för de som inte redan har II5, jag hade IH8 eller liknande men Galaxo uppdaterade inte Baseband fast det bygger på II5.

2. Se till att det funkar med fastboot och adb innan något görs.

fastboot devices

adb devices

En guide:
    http://wiki.dandascalescu.com/revie...msung_i7500_galaxy#Flashing_the_GalaxHero_ROM
    Punkt 7. kommer förmodligen inte funka eftersom den redan är root

3. Sen kan man rensa på Galaxo så det blir lite lättare.
    Quickdroid kommer spöka en del = drar mycket cpu
    http://androidforums.com/samsung-i7500/12365-galaxo-tweaks-get-more-memory.html

Last edited: 4 nov 2009
  18. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Drakaz om att inkludera opengl2.0 filen i Galaxhero:

så japp, det kommer att vara med i nästa GH..på sätt o vis :)

19. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok, dags att komma ut ur garderoben och erkänna att jag är helnoob på det här. Har inte rootat min Galaxy men undrar hur det kommer bli med framtida uppdateringar från Samsung? Vill inte att jag ska bli låst till enbart tredjeparts uppdateringar.

Så min fråga lyder, om jag rootar och fixar in galaxhero kommer jag fortfarande att kunna installera uppdateringar från Samsung eller måste jag vänta på att skaparen av romen uppdaterar den?

20. E-T

E-T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ameh!

Alla guider och wikin låter ju väldans straight-forward så som gammal HTC WinMo flashare trodde jag inte det här skulle bli några större problem...x antal timmar senare är jag nära att ge upp.

Tfn: galaxy (obvious)
    Firmware: 1.5
    Baseband: I7500XXII8

Installerat NPS samt Android SDK (tillslut petat in alla versioner), försökt följa guiden på HDBLOG, Swedroid Wikin och dandascalescu.com.
    Vad jag än försöker välja för drivrutiner får jag aldrig kontakt med telefonen, adb varianten säger permission denied eller no device och fastboot säger waiting for device.

Om jag har fattat rätt så ska skärmen säga något klokt när jag startar i fastboot? Min skärm är helt svart när jag försöker starta i fastboot, så jag kanske misslyckas redan där? Gargh! Alla idéer mottages tacksamt för jag famlar helt i mörker tydligen