Galaxo & GalaxHero Final V1 nu släppta

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av gazab, 15 okt 2009.

  1. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Last edited: 16 nov 2009
  2. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hummm...ja sådär ser min skärm inte ut, svart som synden bara :)
    USB debugging är on och efter diverse drivrutinspill dyker ADB interface upp i device manager (utan utropstecken).
    Alla guider verkar prata om II5 som senaste, jag har ju II8...borde jag då med Odin uppgradera (nedgradera?) till II5 innan jag går vidare?
    ***********
    Update
    ***********
    Hoppla hej, hoppas jag inte borde ha gjort det först för nu är recoveryn på plats :)
    Känns som när man började flasha, "fan fan fan vad jag inte har koll på vad jag gör" :o
    Det blir nog bra tillslut, tack för hjälpen so far!
     
    Last edited: 16 nov 2009
  3. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    visst känner man sig som en tokpackad bambi på full is i början, men desto roligare när man får rätt på allting och det rullar på som det ska :D
     
  4. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej då var jag tillbaka :/
    ·Har enligt instruktion lyckats flasha recovery.img (woeee!)
    ·Bootat i Mini Recovery Mode för att kunna lägga in "rectools.tar.gz" samt "shell sync"
    Icke! När jag försöker adb push får jag: "error: device offline"
    I enhetshanteraren ser jag ADB interface och kommentaren att det fungerar.
    Får dock upp under portar (COM och LPT): "SAMSUNG CDMA Modem Diagnostic Serial Port (WDM) (COM3)" med ett utropstecken, samt "SAMSUNG CDMA Modem" under modem. Märkligt märkligt. Jag pillar vidare men om någon har en idé mottages den tacksamt ;)
    *************
    Ah det är som en gammal amiga det här, banka lite så löser det sig. Jag ryckte sladden medan mini recovery var igång och satte i den igen. då funkade det :)
     
    Last edited: 16 nov 2009
  5. ultrakomm

    ultrakomm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyckas inte komma in i telefonen efter flashningen. Fastnar när den ska boota första gången (står Android, med en blå progress bar under).

    Någon som vet vad det kan vara och hur jag kan lösa det?
     
  6. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Råkade ut för samma men gjorde om processen (flash, push etc.) och då gick det bra
     
  7. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade samma problem, jag hittade mitt problem.
    Lyckades du genomföre restore Gapps? Eller har du hoppat det steget helt och hållet?
    Om det inte lyckades kan det vara för att du inte döpt om filen, jag hade kvar orginalnamnet som var ”långtmassateckenXXII5.tar”. I recovery menyn valde jag mount SD to PC, döpte om den till bara ”II5.tar” och köre restore Gapps igen. Swosch så genomfördes restoren sen gick det att boota. Pröva, om du har något annat fel kan det vara intressant att veta det också.

    Hittade fram på något forum att det gav det här felet.
    /ET
     
  8. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jepp, om du inte restorar G.Apps från den omdöpta ii5 uppdaterings filen så loopar den bara.

    Om jag får device offline så räcker det med att jag dumpar adb.exe processen i taskmanager och provar igen..
    Funkar för mig iaf ;)
     
  9. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Följde något tips i den här tråden (tror ja, va 2 dagar sen) och tog bort Quickdroid samt NPS tjänster från telefonen och det har blivit en klart märkbar prestandaförbättring.. så, rekommenderas :)
     
  10. karlulfeinar

    karlulfeinar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, jag beställde min galaxy från pixmania och fick ett exemplar utan android market. Kommer denna uppgradering att fixa så jag får market på telefonen?
     
  11. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jobbigt, men det kanske går att använda adb för att pusha market appen in i telefonen?

    EDIT: Skulle gissa på att om du gjorde detta så skulle det fungera. Vet dock inte om den tar backup på google apps eller om den lägger in från en annan källa.
     
  12. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    japp, min polare beställde från pixmania och fick samma fusk rom (aldrig mer köp från pixmania :P).

    Jag pusha över recovery, update och ii5.tar .. startade i recovery , rootade och flashade in gh .. in med gapps och bootade om, och tadaaa fullt fungerande Galaxy :)

    Körde utan Odin dock.
     
  13. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckas inte få adb att funka, men hittade en guide som inte krävde det.
    http://wiki.dandascalescu.com/reviews/gadgets/pda_phones/samsung_i7500_galaxy

    Tyvärr får jag inte fastboot att fungera heller när jag ska lägga in recoveryn, men då hittade jag programmet "recovery flasher" och fick genom det in recoveryn. (Funkar dock bara i IH8 så fick nedgradera i ODIN)

    Nu har jag alltså recoveryn inne, update.zip (galaxhero) och ii5.tar på sdcardet men IH8 på telefonen.

    Måste jag nu uppdatera till II5 i ODIN innan jag kör in galaxhero, och försvinner då min recovery? Och hur backuppar jag gapps? Hittar bara restore gapps...
     
    Last edited: 22 nov 2009
  14. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du behöver bara restore Gapps eftersom du har ii5.tar-filen, det är därifrån den plockar dem.
     
  15. Truxx

    Truxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah såg det nu!

    Men gör det något att slänga in romen när jag har IH8 i? Om jag uppdaterar först till II5 så försvinner väl min recovery? Då kan jag inte lägga in den för recovery flasher funkar inte med II5...

    Edit: Fixat! Romen inne och den verkar helt fantastisk. Allt jag hade föreställt mig, fast snabbare. Har dock IH8 inne och inte IH5, men det kan jag leva med tror jag. Felet jag gjorde var ganska pinsamt... Hade misslyckats i överföringen av II5.tar och den var på 0 byte, därför inte gapps restore funkade.

    Nu funkar dock allt, helt utan vare sig fastboot eller adb!

    Ps. Har dock problem med att installera mina vanliga apps igen. När jag loggade in i butiken hittade den alla mina gamla apps men efter jag installerat 3 st så gick jag ut, och nästa gång jag kom tillbaka i "mina hämtade program" var det bara dom senast hämtade kvar... Ds
     
    Last edited: 23 nov 2009
  16. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Truxx, Jag ändrade inte till II5 innan, funkar fint.


    Liten kommentar på de "tweaks" som länkades till tidigare (http://androidforums.com/samsung-i7500/12365-galaxo-tweaks-get-more-memory.html).
    Kan lägga till 2 delar till instruktionen:
    rm galaxoapps.apk - När du väl installerat de program du vill ha fyller det ingen funktion
    rm HDBlog.apk - Om du inte prompt vill ha en genväg till HDBlog.

    Jag fick dock lite problem när jag gjorde som föreslaget. Rättare sagt, jag fick inte upp några nätverk överhuvud taget efteråt. Efter lite meck visade det sig att boven i dramat var:

    # disable drexe (this gets baseband info for NPS. Who needs it!)
    mv /system/bin/drexe /system/bin/drexe.off

    När jag döpte tillbaka den funkade allt fint igen. Vet inte om det bara är jag och min lur (olåst osv.) men kanske kan vara bra att veta om ni stöter på problem.
     
  17. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
  18. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    gött, observera att den innehåller OpenGL fixen :)

    Dags och flasha om sin Glax inom kort ;)
     
  19. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Trevligt! :)
     
  20. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vill testa men fastboot gillar inte mig :/