Galaxo & GalaxHero Final V1 nu släppta

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av gazab, 15 okt 2009.

  1. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Får jag fråga vad vitsen med en uppdaterad recoveryimage är? Är inte hela vitsen att man har en uppdaterad "huvud" image och sen en gammal stabil recoveryimage? Eller är jag helt ute och cyklar... Har inte ens rootat min än så jag är ganska clueless.
     
  2. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Recovery-läget är det du använder för att skapa Nandroid-backups, alltså inte själva backupen.

    Edit: Och just de här recovery-filerna är ju moddade för att innehålla fler funktioner som oftast krävs för att installera special-ROM:en.
     
  3. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Finns det någon guide hur man använder odin för detta?
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  5. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kollade just wikin. Det finns ingen guide för detta ännu (konstigt nog). Om jag får någon minut över så kanske jag kan skriva ihop något om/när jag testar IK4.
    But don't hold your breath.

    Tills dess kanske denna tråd kan hjälpa

    Insåg nu när jag läst tråden lite noggrannare att jag kanske missuppfattat frågan. Hur som helst så borde det finnas en howto på wikin om hur man gör för att ladda in roms med Odin.
     
    Last edited: 10 dec 2009
  6. Wu Long

    Wu Long Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    http://android.modaco.com/content/s...t-rom-on-your-device-using-odin/#entry1091851

    Detta kan hjälpa till lite. För att få in den senaste använder man sig dock ej av "One Package", utan man väljer "Boot","phone","pda". CSC skall endast användas om man vill ha operatörs-specifika inställningar, men eftersom det är en engelsk fw(har jag för mig), räcker det utan den.
    Dock kan det vara värt att påpeka att man måste flasha om efter fw-update om man vill ha in galaxhero igen.

    Har kört in den nya fw och det enda jag märker av än så länge är att det är lite mer minne som är ledigt, men det kan va något som jag fått för mig. I övrigt har inte jag märkt någon skillnad, men jag använder kanske inte speciella funktioner. Det jag dock stör mig på är att när jag ska låsa upp telefonen från viloläge är det galaxhero´s standardbakgrund, för att sedan bli den bakgrund jag valt. Vet inte vad det beror på men det stör lite.
     
    Last edited: 10 dec 2009
  7. Fooseb

    Fooseb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Även OpenGL ska vara fixat i den nya FW'n, så 3D spelen ska funka på Galaxy igen
     
  8. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    umm blandar ni inte ihop päronen lite nu? ;)

    detta är Galaxo tråden... :P
     
  9. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tänkte ge mig på att flasha galaxo v1.1 nu.

    Men vill vara helt säker innan jag börjar,

    Push the update.zip (Galaxo or GalaxHero) on your internal sdcard (adb push update.zip /sdcard/update.zip)

    Följde med 3 filer, 2st galaxhero med och utan gpu, sen update.zip, antar att det är den man ska använda.

    4) Push the official II5 update on the sdcard renamed as II5.tar on your internal sdcard (adb push YOURII5UPDATE/sdcard/II5.tar)


    Var hittar jag denna?

    5) Push the official ION update from : http://developer.htc.com/google-io-device.html, and push it on sdcard, renammed as HTC.zip


    Antar att det är "signed-google_ion-ota-14721.zip" som man döper om till HTC.zip, härifrån den plockar google apparna sen? Kanske också libhgl filen?
     
  10. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    1. jepp (du måste lägga in recovery filen (inkl rectools) med)

    2. det är den officiela fw uppdaterings filen du behöver, omdöpt till ii5.tar.
    Detta är så du kan installera Google Appsen på din lur (btw du måste göra detta annars kommer den loopa vid boot bara)

    3. HTC.zip är där den hämta libhgl filen från, så bara skjut över htc.zip och kör.
     
  11. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

     
    Last edited: 12 dec 2009
  12. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har nu flashat, hade lite problem med g.apps men fick den att gå igenom.

    Men när jag väljer "Restore libhgl" så står det restore aborted.
    Kan man inte bara kopiera filen själv?
     
  13. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jo, bara leta upp den och göra push till system/lib/libhgl.so
     
  14. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    mm, gjorde så.

    Den kändes mycket snabbare men det kanske va för att man hade kört en factory reset :P Fick också mycket snabbare internet på mobilen. från runt 1,8 till 2,6~

    Största anledningen att flasha var nog att man fick mer homescreens, väldigt svårt att få plats med allt innan då jag gillar att ha "mitten" skärmen relativt tom förutom dialer/contacts osv.
     
  15. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon i Göteborg som är en fena på att blåsa in GalaxHero?

    Jag är så jävla trött på min Galaxy och vill gärna betala för hjälp att få min phone att fungera hyggligt. Den är seg som sirap (har varit från start) och nu har telefonapplikationen lagt av, så jag har inte använt den på 2 veckor... lite synd.
     
  16. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade felkällan till att min telefoniapplikation kraschar. Jag hade samma dag som detta började valt att köra svenska som språk. Jag har nu testat att byta fram och tillbaka. Applikationen kraschar efter ett tag när jag väljer svenska som språk. Jag förmodar att det är ytterligare saker som påverkar när man byter språk, såsom mobilnät och andra inställningar?

    Jag har inget emot att köra engelska, så det kvittar för mig. Jag skulle fortfarande vilja blåsa hela nallen och köra GalaxyHero, så om någon i Göteborg har lust att hjälpa mig för en slant, så PM mig.

    Oscar
     
  17. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    och på det svarar Drakaz
    http://twitter.com/drakaz/status/7191052221


    dödar mest tid tills jag får min N1 :P
     
  18. Mewn

    Mewn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har flashat in Galaxo nu och allt har gått bra. Men det finns en app som heter superuser som krashar när jag försöker köra wifi tethering.

    Efter den har krashat så kan jag inte starta några apps och får boota om telefonen. Någon som har detta problemet? Funkar wifi tethering för er med Galaxo?

    EDIT: Solved, ligga över natten hade tydligen fixat problemet. Konstigt :P
     
    Last edited: 8 jan 2010
  19. dbn

    dbn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter med en svenskköpt galaxy med II8. Har följt guiderna och lyckats med att lägga in Galaxhero och allt gick bra (har inte nedgraderat till II5 med odin men som jag förstod det behövs inte det). MEN, efter detta så fungerar vare sig mitt 2g eller 3g utan enda sättet för mig att komma "online" är via WIFI. Finns det någon som kan tänkas sitta på en lösning på detta problem. Har tele2 som operatör.
     
  20. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det kan vara så att din APN var förinstallerad och nu när du har lagt in galaxhero så behöver du ställa in den manuellt. Gå in på https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar och kolla vilka du behöver.

    Annars är ju att testa att starta om den :P

    Kopierade från wiki:n