Galaxy 3, 5, S och MMS

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Nallefon, 1 apr 2011.

  1. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Sitter här och har tröskat igenom mina gamla inlägg efter att ha läst i andra trådar om min tablet/surfplatta. Ja jisses, snart ett år sen Galaxy 5-terrorn. Sen dess har jag avverkat en S-E X8 och kör nu HTC Wildfire S. Är ni övriga som skrivit i denna tråd kvar på forumet? Vad har ni för lur numer? *nyfiken*

    :D
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Är kvar lite slött, får mail när någon skriver i trådar jag är eller var aktiv i...

    Har sålt Galaxy 5:an all världens väg och köpte en Motorola Defy till sonen (och maken). Jag har kvar min SGS och kommer att köpa en Note eller en S III. Håller utkik på Tradera efter en Note till rätt pris, och kollar S III:an på Prisjakt. Vet inte hur det blir. Får jag tag på en Note till rätt pris så blir det en sådan. Ibland lägger säljarna upp saker dumt, auktioner som går ut kl 14 en torsdag, för lite info i texten så att de som inte orkar maila och fråga skiter i varan o.s.v. Så köpte jag min SGS jäkligt billigt (och mina två tidigare p910i och p990i).

    Inga mer budgettelefoner - fast LG Optimus One var ett riktigt lyckokast (se bara omdömena på Prisjakt...).
     
  3. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    Kul, Note har jag pillat på och konstaterat att antingen är det en stor mobil eller liten surfplatta :P

    Men jag har fått Samsung(mobil)allergi sen Galaxy 5-helvetet. Så när en Wildfire S dumpades för 1495 slog jag till och undrar typ dagligen varför jag inte la en extra slant på HTC redan från början, eftersom allt som varit dåligt i tidigare Androidlurar är bättre i nuvarande lur (Android 2.3.x gör väl sitt, men HTC Sense som många hatar är kanon anser jag). Enda flaskhalsen är: ynkliga, för att inte säga skrattretande, 150 mb internminne. Varken Google Maps eller Facebook (de fetaste programmen som matar in lika feta uppdateringar hela tiden) kan, idiotiskt nog, flyttas till minneskortet, så jag får vara noga med vad jag installerar, vägra uppdatera Fb samt rensa cache osv ofta. Visst, det finns många nyare, häftigare HTC som verkar bättre på det mesta, men jag vet sen gammalt att alla tillverkare släpper några få riktigt bra mobiler samt en sabla massa dynga, och jag tror inte jag orkar med en usel problemlur ännu en gång...
     
  4. lijoli

    lijoli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kikade in av lite nostalgiskäl. Egentligen för att se om det fanns någon lösning på bakgrundsbilden på X8 (sonens).

    Min 5:a har gått i arv till yngsta sonen. Han behöver inte mms.. För nä, jag fick aldrig det att funka. Har istället en Galaxy Y idag där mms funkade direkt och utan problem!
     
  5. Nallefon

    Nallefon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZs
    MMS fungerade direkt? Otroligt ;)

    Grattis till problemfri lur :teeth:
     
  6. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Samsung har kanske blivit bättre på MMS nu.
    Enda problemet på min Galaxy W är att jag måste slå på paketdata/datanät för att MMS ska funka.
    (Behövs tydligen inte på väldigt många andra lurar)