Galaxy 4 i5510

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av pjb, 16 sept 2010.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Såg den på Dustinhome nu också.
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nu har det varit tyst om denna modell här, bara jag som uppdaterar med lite info från Prisjakt.

    Är det någon här som har köpt en än?
     
  3. sectrum

    sectrum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grym telefon! Har bara kunnat testa den i utlandet (köpte under mellandagarsrean) och åkte senare till thai. Allt är underbart med den förutom några småsaker som jag inte bryr mig slltför mycket om.

    - Kamera 3 mpx (gör dock ovanligt bra bilder enl mig jmf med andra telefonkameror

    -upplösningen är ngt som andra gnällt på men jag jämför de med att ha en vanlig dvd jämfört med blueray, endast riktigt kräsna som bryr sig.

    de som kom upp i huvet nu men jag rekommenderas starkt denne fån!

    8/10

    PRISVÄRD!
     
  4. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag var idag förbi Mediamarkt, och kollade om de händelsevis hade fått in modellen. Och det hade de.

    Så jag fick testa. Den kändes som sämsta kvaliteten jag någonsin känt (jag är ju inte hur erfaren som helst, men ändå, i klass med en Huawei jag kollade på kändes den).

    Sonens Galaxy 5 känns betydligt gedignare. Galaxy 4 "vägde inget", sliden för tangentbordet jämfört med x10 mini kändes inte alls lika "lyxigt mjuk", hade ingen kvalitetskänsla, utan kändes mer plastigt enkel. Lite som reglagen i en VW Polo eller en Iveco från 1980...

    Tangenten för å och ä fick tryckas på med långtyck och sedan välja å genom att peka på skärmen. Jag fick den inte att ge å med två tryck. Kanske det går. Någon får gärna beskriva hur i så fall, jag hittade ingen inställning för det. Att långtycka och välja på skärmen går så att säga fetbort för min del.

    Knapparna var också svåra att känna att man var på, så nästan lika lätt för feltryck som virtuellt tangentbord.

    Nackdelarna övervägde helt klart LG optimus ones nackdelar (vilka är ful design och ej fysiskt tangentbord). Så nu blir det en LG O1, troligtvis beställd ikväll (ska ha en frysbox samtidigt, så får väl jämka till det med leveransen på något sätt).
     
  5. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Grattis till valet. Och tack för dina åsikter om fyran. Vilken tur att jag avbeställde

    Sent from my LG-P500 using Tapatalk
     
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Personen som skrev före mig verkar ju ha gillat telefonen, så smaken är kanske olika. Men jag, som annars har gillat alla Samsungs Androider som jag har känt på, gillade INTE den här. Så den som tycker att Samsung i vanliga fall känns plastig och kanske "B-ig", kommer troligtvis inte att gilla Galaxy 4/551.

    Men är man mycket sugen på den, så är det ju bättre att känna efter själv förstås :)

    I en svensk review (tror det var på mobil) så stod det att knapparna kändes nedsänkta och inte tillräckligt väl definierade. Och det stämde gott med hur jag kände. På min lilla p990is minimala tangentbord men med rejält upphöjda knappar, så går det fortare att skriva.

    Tycker inte heller om att behöva använda långtryck för "å". Hade kunnat acceptera dubbeltryck. I mobils test skriver de att det är dubbeltryck för att få "å", men jag fick trycka långtryck och sedan välja (det enda valet) "å" genom tryck på skärmen, och när jag gick in till verktyg/inställningar och till text, där det fanns inställningar för tangentbord (där som man också ställer in språk och hur man vill ha det virtuella tangentbordet) så fanns där ingen inställning bland inställningarna för det fysiska tangentbordet, som kunde ändra till dubbeltryck.

    Om någon VET att man kan ställa in det här, så får den gärna tala om hur. Jag har hört (allmänt om tangentbordsmobiler) att man kan göra funktionsknappar till dedikerade till t.ex. "å", när tangentbordet saknar åäö. Var görs det? Kanske där som man även kan välja långtryck/dubbeltryck?
     
  7. Mr.3

    Mr.3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det med å och ä stämmer, är lite drygt att hålla in, men man måste inte trycka på skärmen utan kan trycka på enter eller på ok knappen. Annars tycker jag att tangentbordet känns bra, knapptryckningarna ger respons och de har inte tappat nånting i stunsen ännu och det har blivit en hel del sms med den.

    Slide funktionen fungerar bra och har inte börjat glappa än på min iaf, x10 mini som polare har och som ja testade innan ja köpte denna, började glappa direkt. (kanske inte alla men 2st iaf)
    Har också hört att HTCs motsvarighet med tangentbord har haft problem med sina gångjärn som den sliden har, även om den känns med metallisk och gedigen.
    Skärmen har flerfinger funktion också vilket inte x10mini har så det är ett starkt pluss tycker jag iaf och att den är lite större.
    HTC Z har en bättre och större skärm och snabbare processor men också betydligt dyrare.

    Jag är iaf nöjd med mitt köp! :) Tangentbord till folket! ;)
     
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Det är ju lite lurigt just det där med slidefunktionen som du beskriver.

    Man kanske som jag står i butiken och känner att x10 mini känns mer gedigen och glappar mindre. Men man vet inte vilken som håller över tid. Är det som din erfarenhet, så har man ju hellre än som känns något sämre i början men som håller, än en som snabbt blir dålig/sämre.
     
  9. Mr.3

    Mr.3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har skärmen börjat glappa lite (1-2mm) när telefonen är stängd, men jag har haft den i fickan när jag har gjort lite dirtywork, så det är nog mitt fel, den är dock helt "stumm" när den är i öppet läge fortfarande och det känns inte som att den kommer lossna om du förstår hur jag menar.

    De som har X10:an har inte fått fler problem med dem än de har (sist jag pratade med dem iaf) men den skärmen har dock 1 touch och de funkade inte för mig och att den är för liten för min del.