Har sen jag skaffade min första allra första smartphone va 6 år sen haft iPhone. Nu senast en iphone 7 som jag nu sålt till en arbetskamrat. Detta pga av att jag dels tröttnat på Apple men dels för att jag kommer få en iPhone som tjänstemobil.
Så. Jag tänkte att jag köper en billigare Samsung privat å ha en dyrare tjänstemobil till vardags. Med detta sagt är jag rätt ny med Android.
Problemet. Köpte en galaxy J3 med endast 8 Gb internminne. Spelade inte mig nån roll då jag visste att möjligheten fanns att köpa till extra sd minne. Sagt och gjort köpte jag en Samsung 64 Gb minne.
Till min fasa ser jag dock nu att det är endast vissa appar som går att flytta. Har nu installerat de mest essentiella som fb, bank id, reseapp, sant waze. Det är dock i princip endast fb som går att flytta till SD minnet!
Så jag letar på nätet och ser att Android 6 och uppåt har möjlighet att ha sd som internminne. Så jag antog att det bara skulle vara att uppgradera min galaxy j3 som har 5.1 förinstallerat till 6xx men ser att Samsung har som policy att inte låta äldre serier än två år att installera till senaste Android? ? Kan det verkligen stämma? I så fall är det ju så sämst det bara kan bli. Min j3 är från 2016.
Är det någon som kan ge råd till hur jag nu kan kunna gå vidare? Är jag fast med att endast kunna installera ett fåtal appar på telefonen å gå runt med ett tomt sd minne? I så fall blev min Samsung karriär mot kort!
Last edited: 10 december 2017