Galaxy j3 sd som extraminne

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Paulo_z, 10 dec 2017.

  1. Paulo_z

    Paulo_z Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har sen jag skaffade min första allra första smartphone va 6 år sen haft iPhone. Nu senast en iphone 7 som jag nu sålt till en arbetskamrat. Detta pga av att jag dels tröttnat på Apple men dels för att jag kommer få en iPhone som tjänstemobil.

    Så. Jag tänkte att jag köper en billigare Samsung privat å ha en dyrare tjänstemobil till vardags. Med detta sagt är jag rätt ny med Android.

    Problemet. Köpte en galaxy J3 med endast 8 Gb internminne. Spelade inte mig nån roll då jag visste att möjligheten fanns att köpa till extra sd minne. Sagt och gjort köpte jag en Samsung 64 Gb minne.

    Till min fasa ser jag dock nu att det är endast vissa appar som går att flytta. Har nu installerat de mest essentiella som fb, bank id, reseapp, sant waze. Det är dock i princip endast fb som går att flytta till SD minnet!

    Så jag letar på nätet och ser att Android 6 och uppåt har möjlighet att ha sd som internminne. Så jag antog att det bara skulle vara att uppgradera min galaxy j3 som har 5.1 förinstallerat till 6xx men ser att Samsung har som policy att inte låta äldre serier än två år att installera till senaste Android? ? Kan det verkligen stämma? I så fall är det ju så sämst det bara kan bli. Min j3 är från 2016.

    Är det någon som kan ge råd till hur jag nu kan kunna gå vidare? Är jag fast med att endast kunna installera ett fåtal appar på telefonen å gå runt med ett tomt sd minne? I så fall blev min Samsung karriär mot kort!
     
    Last edited: 10 dec 2017
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det finns många J3. Är det den nya J3 (2017) (SM-J330F/DS)?
     
  3. Paulo_z

    Paulo_z Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej det gäller 2016 års modell. Är det ngn skillnad? Saken hör till att jag köpte två av dessa, en att ge bort till min mormor i present och en annan till.mig då. Vill dock inte att den jag ska ge bort endast ska leda till frustration. Då min bara ska användas som extra telefon kan jag dock peraonligen leva med denna brist en kortare stund. Dock ändras saker om det är så att 2017 års modell kan uppgraderas till en Android där sd minne kan användas som ett enda stort internt minne.
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Om man tittar på vad det finns för firmware från Samsung så måste man fram till SM-J330 , J3 (2017) för att det skall finnas Android Nougat (7.0)
     
  5. Paulo_z

    Paulo_z Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan man jailbreaka denna mobil på ett enkelt sätt så att man kan installera senare programvara?
     
  6. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Inom Androidsfären kallas det för att man flashar custom ROM och det förekommer. Men då får du söka dig till utvecklarforum specifika för just din modell om du kan hitta det. Det vanliga är att entusiaster söker sig till toppmodellerna hos tillverkarna, och J3 till hör nog inte dessa toppmodeller.
    Det gäller att hitta någon som har utvecklat en ROM, hela systemet alltså, de är specifika för varje modell, sedan måste man sätta sig in i hur de fungerar. Det kan ju vara så att det är vissa saker som inte fungerar så bra och detta måste man ju vara medveten om. Det hela är alltså lite av ett hemkok!